Korba exc 400 problem - remont - rozsypane łożysko balansu
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Korba exc 400 problem - remont - rozsypane łożysko balansu
No to tak:
Mam exc 400 z 2002r.
Spotkała mnie nie miła przygoda. Rozsypało mi się łożysko na wałku wywarzającym . . .
W związku z tym silnik rozebrany do ostatniej śrubki (jak ktoś chcę fotę jakiejś części pisać bo mam wszystko):D, teraz zbieram kasę i walę gruntowny remont (miał być tłok od 520, cylinder, korba, łożyska, ale okazało się że 520 ma inne połówki wału i wtedy bym musiał jeszcze wał od 520 kupić i rozrząd więc zostaje przy 400cc).
Niżej kilka fot:
Ściągnięcie zębatki magneta (ściągacz od pomysłowego kolegi za co wielkie dzięki! :drinkers: )
Syf w silniku z rozsypanego łożyska:
Filterek pod silnikiem:
Miejsce w karterze łożyska:
Trochę odcisków na nicasilu po kulkach od łożyska (korba podobne ma, aczkolwiek o wiele lepiej wygląda):
To tak w woli wstępu.
Mam już wszystko wyliczone co muszę kupić.
Cylinder niestety nie nadaję się do powlekania tylko jeśli już do spawania, rozwiercania i powlekania co daje taki koszt że bardziej opłaca mi się zamówić nominał z serwisu cylinder i tłok i to już pewne.
Z racji że robię kapitalkę zmieniam oczywiście wszystkie łożyska, oraz pomimo że korba nie ma luzów, by wiedzieć na czym jeżdżę i by uniknąć sytuacji że zrobię remont motor dostanie większej kompresji i korba siądzie chcę wymienić ją także ale tu jest z lekka problem ponieważ patrząc na fiszkach korba do exc 250 i 520 jest taka sama. Do exc 450 także są korby chyba takie same. A do exc 400 jakiś zong . . . Nigdzie nie ma korby i we fiszkach korba do exc 400 ma inne numery więc możliwe że np od 520 nie będzie pasować . . . Na oryginalną mnie nie stać ( trochę przesada 1,5k), więc co teraz? Co radzicie? Miał ktoś już taką sytuację?
A korba którą mam teraz założoną to chyba jakis noname czy coś.
Z jednej strony napis R01
a z drugiej napis 750
[/quote]
Proszę o pomoc!!!
:KTM
Mam exc 400 z 2002r.
Spotkała mnie nie miła przygoda. Rozsypało mi się łożysko na wałku wywarzającym . . .
W związku z tym silnik rozebrany do ostatniej śrubki (jak ktoś chcę fotę jakiejś części pisać bo mam wszystko):D, teraz zbieram kasę i walę gruntowny remont (miał być tłok od 520, cylinder, korba, łożyska, ale okazało się że 520 ma inne połówki wału i wtedy bym musiał jeszcze wał od 520 kupić i rozrząd więc zostaje przy 400cc).
Niżej kilka fot:
Ściągnięcie zębatki magneta (ściągacz od pomysłowego kolegi za co wielkie dzięki! :drinkers: )
Syf w silniku z rozsypanego łożyska:
Filterek pod silnikiem:
Miejsce w karterze łożyska:
Trochę odcisków na nicasilu po kulkach od łożyska (korba podobne ma, aczkolwiek o wiele lepiej wygląda):
To tak w woli wstępu.
Mam już wszystko wyliczone co muszę kupić.
Cylinder niestety nie nadaję się do powlekania tylko jeśli już do spawania, rozwiercania i powlekania co daje taki koszt że bardziej opłaca mi się zamówić nominał z serwisu cylinder i tłok i to już pewne.
Z racji że robię kapitalkę zmieniam oczywiście wszystkie łożyska, oraz pomimo że korba nie ma luzów, by wiedzieć na czym jeżdżę i by uniknąć sytuacji że zrobię remont motor dostanie większej kompresji i korba siądzie chcę wymienić ją także ale tu jest z lekka problem ponieważ patrząc na fiszkach korba do exc 250 i 520 jest taka sama. Do exc 450 także są korby chyba takie same. A do exc 400 jakiś zong . . . Nigdzie nie ma korby i we fiszkach korba do exc 400 ma inne numery więc możliwe że np od 520 nie będzie pasować . . . Na oryginalną mnie nie stać ( trochę przesada 1,5k), więc co teraz? Co radzicie? Miał ktoś już taką sytuację?
A korba którą mam teraz założoną to chyba jakis noname czy coś.
Z jednej strony napis R01
a z drugiej napis 750
[/quote]
Proszę o pomoc!!!
:KTM
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Korba exc 400 problem - remont - rozsypane łożysko balan
a czy miałeś jakieś objawy, że się kończą te łożyska? czy było wszystko ok i nagle strzeliły ?
co się działo jak strzeliły ? silnik stanął czy chodził ale z jakimś odgłosem ?
Widzę, że karterów Ci nie rozwaliło tak jak mojemu koledze w 520.
Pytam, bo sam zastanawiam się, czy nie rozpołowiać silnika i nie wymienić tych łożysk profilaktycznie.
korba do 400 jest inna
fiszka:
http://www.ronniesbennington.com/fiche_ ... fveh=11004
inny numer części niż do 250/520
i faktucznie w ktm sklep kosztuje 1500zl
59530015044
CON.ROD REP.SET 400 RAC. 2000
1 575,08 PLN
a co nie ma zamienników w olku albo w innej dużej hurtowni ?
co się działo jak strzeliły ? silnik stanął czy chodził ale z jakimś odgłosem ?
Widzę, że karterów Ci nie rozwaliło tak jak mojemu koledze w 520.
Pytam, bo sam zastanawiam się, czy nie rozpołowiać silnika i nie wymienić tych łożysk profilaktycznie.
korba do 400 jest inna
fiszka:
http://www.ronniesbennington.com/fiche_ ... fveh=11004
inny numer części niż do 250/520
i faktucznie w ktm sklep kosztuje 1500zl
59530015044
CON.ROD REP.SET 400 RAC. 2000
1 575,08 PLN
a co nie ma zamienników w olku albo w innej dużej hurtowni ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Korba exc 400 problem - remont - rozsypane łożysko balan
Słyszałem że coś świszczy i że nie tak chodzi, ale że byłem świeżym użytkownikiem nie wiedziałem co to . Na początku myślałem że tak ma być. Potem mówię chyba te łożysko, a potem podczas jazdy pierdut . Zgasiłem silnik i patrze rozwalone łożysko po rozebraniu.
A ze korby mają inne numery widzę i to mnie ciekawi bo teoretycznie od 520 powinna pasować a tu taki zonk i jestem w kropce bo nigdzie właśnie nie mogę do 400 dostać i znaleźć;/
A ze korby mają inne numery widzę i to mnie ciekawi bo teoretycznie od 520 powinna pasować a tu taki zonk i jestem w kropce bo nigdzie właśnie nie mogę do 400 dostać i znaleźć;/
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r