Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kanio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: kanio » sob, 4 sie 2012, 00:49

Witam,
Mam problem z moja cr125 z roku 98. Silnik jest po kapitalnym remoncie- całość łożysk nowa oryginalna-nowe uszczelniacze silnika-nowy tłok-zawór wydechowy wyregulowany zgodnie z manualem. Gaźnika mam keithina-śruba składu mieszanki wykręcona o 2 obroty. Dysza główna 175 wolnych 78 iglica po środku 3 ząbek. Wydech DEP pipes aluminiowy w stanie wzorowym. Problem jest taki że moto na wolnych obrotach ładnie chodzi, w średnim i wyższym zakresie przerywa-dodam że cylinder na nicasilu mierzony średnicówka i jest igła. Po wykręceniu świecy świeca jest czarna i mokra. Zmiana poziomu oglicy nie załatwia sprawy bo moto też przerywa i ma jeszcze mniejszą moc. Sprawdzałem już pracę bez filtra powietrza z filterm, korygowałem zapłon od bardzo wczesnego do bardzo póżnego ciągle to samo. Wydaje mi się że to może być iglica. Może zastosować mniejszą dyszę główną. Co tu robić. Nie mam koncepcji. Jak się włączy zawór wydechowy to już idzie ale z wolnych nie bardzo się wkręca...tak jak by świeca przerywała ale sprawdzane na kolu i to samo .... jak zmniejszyć dysze z 175 na mniejsza to o ile zejść o 5 czy 10 a moze więcej
Pozdrawiam

matthew100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
Motocykl: Cr 125, Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: matthew100 » ndz, 5 sie 2012, 19:46

Próbowałeś inną świecę wkręcić ?

Oryginalna dysza powinna być dobra ale możesz spróbować ją zmienić jak masz inną. Myślę, że najpierw zejdź o 5 i zobacz rezultat :)

Autor tematu
kanio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: kanio » ndz, 5 sie 2012, 22:36

tak na innych świecach jest ta sama bajka...sądzisz że dysza o 5 mniejsza już dużo zmieni ?

matthew100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
Motocykl: Cr 125, Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: matthew100 » pn, 6 sie 2012, 19:53

NIe wiem bo nigdy dyszy nie zmienialem ale metodą prób i błędów dojdziesz do porządanego ustawienia :D

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: amator » wt, 7 sie 2012, 22:56

kanio pisze:Witam,
cr125 z roku 98. Silnik jest po kapitalnym remoncie- Dysza główna 175 wolnych 78 . cylinder na nicasilu mierzony średnicówka i jest igła. Po wykręceniu świecy świeca jest czarna i mokra.
Pozdrawiam
Jeżeli regulowałeś zawór wydechowy zgodnie z manualem to nie mogłeś zwrócić uwagi na to ze dysza wolnych obrotów jest tam standartowo 52 http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=124192 poz 26 i głowna jak masz 175 poz 27. czyli po pierwsze to dysza w.o. za duża o 25 :axe: jednostek, głowna zostaw na razie w spokoju. Cylinder na nikasilu igła to nic mi nie mówi - konkretnie napisz wymiary w 3 płaszczyznach i jaki tlok (selekcja) oraz firma masz zastosowany . Napisz jeszcze kiedy i jak sprawdzasz stan swiecy?
P.S. wymianę łożysk , uszczelniaczy i tłoka nazywasz kapitalnym remontem? Powodzenia

Autor tematu
kanio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: kanio » ndz, 30 wrz 2012, 20:15

sory dyszę wolnych obrotów mam 55 , 78 to rozmiar innej dyszy która też jest w tym gaźniku keithina . Co do tej nierównej pracy to wiem już co było powodem: http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp zawleczka nr.29 spadła z czesci nr. 21 i cięgno nr. 20 nie otwierało zaworów wydechowych po dodaniu gazu. Zawory wydechowe były cały czas otwarte i na wysokich obrotach silnik chodził tak jak trzeba a na wolnych i średnich przerywał bo miał otwarte pełne okna wydechowe.

Mam niestety kolejny problem. Moto odpala bez problemu jednak po jakimś czasie nagle gaśnie. Próby odpalenia nic nie dają i po paru minutach znowu moto odpala....pracuje normalnie i po pewnym czasie znowu buuuuuuuuuuuu . Tak jak by iskry nie było. Wszystkie rezystancje na instalacji posprawdzałem z są w zakresie dopuszczalnym przez producenta. Obstawiam że może to być wina impulsatora (gdzieś wyczytałem na forum) poza tym u mnie jest objaw jak by wypadania /gubienia zapłonów przerywania pracy silnika. Jakieś sugestie ?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: amator » pn, 1 paź 2012, 09:38

kanio pisze:sory dyszę wolnych obrotów mam 55 , 78 to rozmiar innej dyszy która też jest w tym gaźniku keithina . Co do tej nierównej pracy to wiem już co było powodem: zawleczka nr.29 spadła z czesci nr. 21 i cięgno nr. 20 nie otwierało zaworów wydechowych po dodaniu gazu. Zawory wydechowe były cały czas otwarte i na wysokich obrotach silnik chodził tak jak trzeba a na wolnych i średnich przerywał bo miał otwarte pełne okna wydechowe.
ta dysza 55 to i tak za duża. Weź ogarnij to co napisałes teraz i wcześniej bo czytam masło-maslane
kanio pisze:Witam,
Problem jest taki że moto na wolnych obrotach ładnie chodzi, w średnim i wyższym zakresie przerywa ......
Jak się włączy zawór wydechowy to już idzie ale z wolnych nie bardzo się wkręca...

Autor tematu
kanio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: kanio » pn, 1 paź 2012, 18:25

Napisałem że znalazłem przyczynę nie wkręcania się silnika na obroty i nierównej pracy - powodem było niezamocowane cięgno . A teraz mam taki problem że mi po jakimś czasie jazdy gaśnie silnik ....staje i nie chce odpalić, a po paru minutach znowu jedzie i tak w koło. A ad wypadania zapłonów to nagram moze jakiś film to sami ogarniecie jak to wygląda....
Pozdrawiam

aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: aju125 » pn, 1 paź 2012, 22:27

za niski poziom benki w gaźniku? :roll:
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

Autor tematu
kanio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: kanio » wt, 2 paź 2012, 21:41

Nie to nie to ... regulowałem poziom i nadal to samo... po dzisiejszej jeździe okazało się, że to wina braku iskry. Teraz rodzi się pytanie dlaczego po ok 15 minutach jazdy motor nagle gaśnie. Po zmianie świecy na inną zapalił przejechałem na może z 5 minut i zgasł na amen. Pchałem moto do domu z dobre pół godziny. Nadal nie było iskry a że ciemno się już zrobiło to nie mogłem jej nie zauważyć. Już miałem wprowadzać moto do garażu i po kilku kopnięciach iskra nadal jest już cały czas za każdym razem. I pewnie będzie tak że następnym razem wyprowadzę motor przejadę pare kilometrów i po 10-20 minutach znowu buuuuu. Kable nie mają przebicia i nie są luźne tak że tą opcję wykluczam. Muszę zbudować adapter do pomiaru napięcia maxymalnego który podłącze go multimetru . Zobaczę wtedy czy tak jak w manualu jest napisane na pulsatorze jest te minimum 0,7 V a na cewkach statora minimum 100 V po kopnięciu w kopkę . No i czy CDI wystawia minimum 100 V na cewkę .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: Majster128 » wt, 2 paź 2012, 23:38

kanio pisze: No i czy CDI wystawia minimum 100 V na cewkę .
Pozdrawiam
Jakie 100 Voltów?

Autor tematu
kanio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca

Post autor: kanio » śr, 3 paź 2012, 17:53

Chodziło mi o ignition control module . W manualu jest aby sprawdzić napięcie między kablem czarno/żółtym a masą więc z tego co sądzę przed wejściem do cewki . Zgadza się ? Bo do cewki zapłonowej z ignition control module czyli modułu sterowania zapłonem dochodzą dwa przewody , jeden masowy zielony a drugi czarno-zółty.





ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”