Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
-
Autor tematukanio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Witam,
Mam problem z moja cr125 z roku 98. Silnik jest po kapitalnym remoncie- całość łożysk nowa oryginalna-nowe uszczelniacze silnika-nowy tłok-zawór wydechowy wyregulowany zgodnie z manualem. Gaźnika mam keithina-śruba składu mieszanki wykręcona o 2 obroty. Dysza główna 175 wolnych 78 iglica po środku 3 ząbek. Wydech DEP pipes aluminiowy w stanie wzorowym. Problem jest taki że moto na wolnych obrotach ładnie chodzi, w średnim i wyższym zakresie przerywa-dodam że cylinder na nicasilu mierzony średnicówka i jest igła. Po wykręceniu świecy świeca jest czarna i mokra. Zmiana poziomu oglicy nie załatwia sprawy bo moto też przerywa i ma jeszcze mniejszą moc. Sprawdzałem już pracę bez filtra powietrza z filterm, korygowałem zapłon od bardzo wczesnego do bardzo póżnego ciągle to samo. Wydaje mi się że to może być iglica. Może zastosować mniejszą dyszę główną. Co tu robić. Nie mam koncepcji. Jak się włączy zawór wydechowy to już idzie ale z wolnych nie bardzo się wkręca...tak jak by świeca przerywała ale sprawdzane na kolu i to samo .... jak zmniejszyć dysze z 175 na mniejsza to o ile zejść o 5 czy 10 a moze więcej
Pozdrawiam
Mam problem z moja cr125 z roku 98. Silnik jest po kapitalnym remoncie- całość łożysk nowa oryginalna-nowe uszczelniacze silnika-nowy tłok-zawór wydechowy wyregulowany zgodnie z manualem. Gaźnika mam keithina-śruba składu mieszanki wykręcona o 2 obroty. Dysza główna 175 wolnych 78 iglica po środku 3 ząbek. Wydech DEP pipes aluminiowy w stanie wzorowym. Problem jest taki że moto na wolnych obrotach ładnie chodzi, w średnim i wyższym zakresie przerywa-dodam że cylinder na nicasilu mierzony średnicówka i jest igła. Po wykręceniu świecy świeca jest czarna i mokra. Zmiana poziomu oglicy nie załatwia sprawy bo moto też przerywa i ma jeszcze mniejszą moc. Sprawdzałem już pracę bez filtra powietrza z filterm, korygowałem zapłon od bardzo wczesnego do bardzo póżnego ciągle to samo. Wydaje mi się że to może być iglica. Może zastosować mniejszą dyszę główną. Co tu robić. Nie mam koncepcji. Jak się włączy zawór wydechowy to już idzie ale z wolnych nie bardzo się wkręca...tak jak by świeca przerywała ale sprawdzane na kolu i to samo .... jak zmniejszyć dysze z 175 na mniejsza to o ile zejść o 5 czy 10 a moze więcej
Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
- Motocykl: Cr 125, Yz 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Próbowałeś inną świecę wkręcić ?
Oryginalna dysza powinna być dobra ale możesz spróbować ją zmienić jak masz inną. Myślę, że najpierw zejdź o 5 i zobacz rezultat
Oryginalna dysza powinna być dobra ale możesz spróbować ją zmienić jak masz inną. Myślę, że najpierw zejdź o 5 i zobacz rezultat
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
- Motocykl: Cr 125, Yz 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
NIe wiem bo nigdy dyszy nie zmienialem ale metodą prób i błędów dojdziesz do porządanego ustawienia
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Jeżeli regulowałeś zawór wydechowy zgodnie z manualem to nie mogłeś zwrócić uwagi na to ze dysza wolnych obrotów jest tam standartowo 52 http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=124192 poz 26 i głowna jak masz 175 poz 27. czyli po pierwsze to dysza w.o. za duża o 25 :axe: jednostek, głowna zostaw na razie w spokoju. Cylinder na nikasilu igła to nic mi nie mówi - konkretnie napisz wymiary w 3 płaszczyznach i jaki tlok (selekcja) oraz firma masz zastosowany . Napisz jeszcze kiedy i jak sprawdzasz stan swiecy?kanio pisze:Witam,
cr125 z roku 98. Silnik jest po kapitalnym remoncie- Dysza główna 175 wolnych 78 . cylinder na nicasilu mierzony średnicówka i jest igła. Po wykręceniu świecy świeca jest czarna i mokra.
Pozdrawiam
P.S. wymianę łożysk , uszczelniaczy i tłoka nazywasz kapitalnym remontem? Powodzenia
-
Autor tematukanio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
sory dyszę wolnych obrotów mam 55 , 78 to rozmiar innej dyszy która też jest w tym gaźniku keithina . Co do tej nierównej pracy to wiem już co było powodem: http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp zawleczka nr.29 spadła z czesci nr. 21 i cięgno nr. 20 nie otwierało zaworów wydechowych po dodaniu gazu. Zawory wydechowe były cały czas otwarte i na wysokich obrotach silnik chodził tak jak trzeba a na wolnych i średnich przerywał bo miał otwarte pełne okna wydechowe.
Mam niestety kolejny problem. Moto odpala bez problemu jednak po jakimś czasie nagle gaśnie. Próby odpalenia nic nie dają i po paru minutach znowu moto odpala....pracuje normalnie i po pewnym czasie znowu buuuuuuuuuuuu . Tak jak by iskry nie było. Wszystkie rezystancje na instalacji posprawdzałem z są w zakresie dopuszczalnym przez producenta. Obstawiam że może to być wina impulsatora (gdzieś wyczytałem na forum) poza tym u mnie jest objaw jak by wypadania /gubienia zapłonów przerywania pracy silnika. Jakieś sugestie ?
Mam niestety kolejny problem. Moto odpala bez problemu jednak po jakimś czasie nagle gaśnie. Próby odpalenia nic nie dają i po paru minutach znowu moto odpala....pracuje normalnie i po pewnym czasie znowu buuuuuuuuuuuu . Tak jak by iskry nie było. Wszystkie rezystancje na instalacji posprawdzałem z są w zakresie dopuszczalnym przez producenta. Obstawiam że może to być wina impulsatora (gdzieś wyczytałem na forum) poza tym u mnie jest objaw jak by wypadania /gubienia zapłonów przerywania pracy silnika. Jakieś sugestie ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
ta dysza 55 to i tak za duża. Weź ogarnij to co napisałes teraz i wcześniej bo czytam masło-maslanekanio pisze:sory dyszę wolnych obrotów mam 55 , 78 to rozmiar innej dyszy która też jest w tym gaźniku keithina . Co do tej nierównej pracy to wiem już co było powodem: zawleczka nr.29 spadła z czesci nr. 21 i cięgno nr. 20 nie otwierało zaworów wydechowych po dodaniu gazu. Zawory wydechowe były cały czas otwarte i na wysokich obrotach silnik chodził tak jak trzeba a na wolnych i średnich przerywał bo miał otwarte pełne okna wydechowe.
kanio pisze:Witam,
Problem jest taki że moto na wolnych obrotach ładnie chodzi, w średnim i wyższym zakresie przerywa ......
Jak się włączy zawór wydechowy to już idzie ale z wolnych nie bardzo się wkręca...
-
Autor tematukanio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Napisałem że znalazłem przyczynę nie wkręcania się silnika na obroty i nierównej pracy - powodem było niezamocowane cięgno . A teraz mam taki problem że mi po jakimś czasie jazdy gaśnie silnik ....staje i nie chce odpalić, a po paru minutach znowu jedzie i tak w koło. A ad wypadania zapłonów to nagram moze jakiś film to sami ogarniecie jak to wygląda....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
za niski poziom benki w gaźniku?
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
Autor tematukanio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Nie to nie to ... regulowałem poziom i nadal to samo... po dzisiejszej jeździe okazało się, że to wina braku iskry. Teraz rodzi się pytanie dlaczego po ok 15 minutach jazdy motor nagle gaśnie. Po zmianie świecy na inną zapalił przejechałem na może z 5 minut i zgasł na amen. Pchałem moto do domu z dobre pół godziny. Nadal nie było iskry a że ciemno się już zrobiło to nie mogłem jej nie zauważyć. Już miałem wprowadzać moto do garażu i po kilku kopnięciach iskra nadal jest już cały czas za każdym razem. I pewnie będzie tak że następnym razem wyprowadzę motor przejadę pare kilometrów i po 10-20 minutach znowu buuuuu. Kable nie mają przebicia i nie są luźne tak że tą opcję wykluczam. Muszę zbudować adapter do pomiaru napięcia maxymalnego który podłącze go multimetru . Zobaczę wtedy czy tak jak w manualu jest napisane na pulsatorze jest te minimum 0,7 V a na cewkach statora minimum 100 V po kopnięciu w kopkę . No i czy CDI wystawia minimum 100 V na cewkę .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Jakie 100 Voltów?kanio pisze: No i czy CDI wystawia minimum 100 V na cewkę .
Pozdrawiam
-
Autor tematukanio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 19:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór dysz cr125 -1998 - moka świeca
Chodziło mi o ignition control module . W manualu jest aby sprawdzić napięcie między kablem czarno/żółtym a masą więc z tego co sądzę przed wejściem do cewki . Zgadza się ? Bo do cewki zapłonowej z ignition control module czyli modułu sterowania zapłonem dochodzą dwa przewody , jeden masowy zielony a drugi czarno-zółty.