Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: miniminix123 » pt, 3 sie 2012, 13:35

Tak jak w temacie jak sprawdzić stan łańcuszka w drz 400 bo napinacz mam automatyczny więc nie dam radę policzyć ząbków?
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: tobiasz86 » pt, 3 sie 2012, 15:17

dasz radę policzyć, wykręć śrubę na imbus i wyjmij sprężynę, następnie odkręć napinacz i delikatnie go wyjmij i... tyle, składaj w odwrotnej kolejności

Autor tematu
miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: miniminix123 » pt, 3 sie 2012, 16:46

tobiasz86 pisze:dasz radę policzyć, wykręć śrubę na imbus i wyjmij sprężynę, następnie odkręć napinacz i delikatnie go wyjmij i... tyle, składaj w odwrotnej kolejności
nie dam rade bo z mojego się sprężyny nie wyciąga. mojego żeby poluzować to trzeba wykręcić śrubkę i tam włożyć cienki płaski śrobokręnt i przekręcać i on się wraca ja mam rok 2003 a w tym roku były te wadliwe napinacze
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: tomasz12 » pt, 3 sie 2012, 18:07

Zużyty łańcuszek rozpoznasz po tym, że gdy łańcuszek jest luźny nie powinien się blokować (zacinać) w miejscach gdzie każde ogniwo jest nitowane. Każda książka to obrazuje, jednakże gdy motocykl ma kilka lat jest możliwe, iż wyrobione są prowadnice i wtedy dobrze jest wiedzieć ”ile napinacza pozostało”.

mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: mateuszvs » pt, 3 sie 2012, 21:29

kolego masz taki sam napinacz jak w crf 450. Poluźnij najpierw dwie śruby na klucz 8 (tylko nie za bardzo:) ), następnie włóż w napinacz śrubokręt i trzymając go nieruchomo wykręć wcześniej poluzowane śruby. Wyjmij napinacz pilnując by nie wyjąć śrubokręta. Po wyjęciu go, napinacz się rozłoży i będziesz wiedzieć ile zostało Ci naciągu :wink:

Mi udaje się beż problemu wyciągnąć napinacz z śrubokrętem więc do dzieła :D
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: Big » sob, 4 sie 2012, 08:32

Bardzo fajna metoda ,ale potrzeba 3 rąk do niej.
Jest ultra prosty sposób. Wyciągasz napinacz. On sie sam wykręca. Przykładasz z powrotem na swoje miejsce i widzisz jaka jest szczelina pomiędzy cylindrem a napinaczem.
Warto pamietać o ustawieniu rozrządu jak do regulacji zaworów ,zeby łańcuszek nie przeskoczył.

mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka drz 400? PILNE

Post autor: mateuszvs » sob, 4 sie 2012, 16:48

ja używam dwóch rąk i lewej nogi :D w sumie to można go włożyć beż śrub i przytrzymać śrubokrętem też, wtedy nie trzeba wykręcać śrub :oops:

Nie wiem czy inni producenci o tym pomyśleli ale w hondzinie nie ma szans żeby łańcuch przeskoczył na kole zębatym wałka rozrządu (nawet wyciągnięty łańcuch jest za krótki żeby przeskoczyć) z kolei mógłby przeskoczyć na kole zębatym na wale, ale tak jest przykręcana blaszka która mu to uniemożliwia :wink:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”