kx250f problem (gaznik)

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
WASP MX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 4 wrz 2011, 19:21
Motocykl: Kawasaki KX250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

kx250f problem (gaznik)

Post autor: WASP MX » sob, 30 cze 2012, 21:26

Witam wszystkich.

Po remoncie kawy moto nie ma wolnych obrotów oraz strzela dosyć mocno z wydechu po dodaniu gazu. Moto zapala, chodzi na ssaniu po czym ssanie samo się wraca, a moto gaśnie. Złotą śrubę na dole gaźnika mam ustawioną między 3 a 4 (taki tam nr widnieje) patrząc od strony zębatki.
Jakieś pomysły jak to wszystko ustawić żeby było ok?

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: 253barek » sob, 30 cze 2012, 22:12

może po prostu masz za małe obroty ustawione...

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: solaris » sob, 30 cze 2012, 23:33

Miałem ostatnio identyczne objawy - lewe powietrze. Akurat u mnie była walnięta guma między gaźnikiem a cylindrem.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: Majster128 » sob, 30 cze 2012, 23:40

Przy montażu gaźnika warto lekko przesmarować smarem gumowe łączenie prowadzące do membran i do airboxa.
Wtedy guma się dobrze ułoży.
Śrubę od mieszanki wykręć 2,5 obr. od położenia wkręconego i sprawdź jak będzie działał.

Autor tematu
WASP MX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 4 wrz 2011, 19:21
Motocykl: Kawasaki KX250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: WASP MX » ndz, 1 lip 2012, 15:38

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :D

Śrubę wykręciłem na 2,5 obrotu, ustawiłem obroty ale dalej to samo, nawet jakby trochę bardziej, z wydechu aż ogień wali :P
Spróbuję jeszcze ta gumę dokręcić, może akurat pomoże.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: Majster128 » ndz, 1 lip 2012, 15:51

A to ty masz kxf...
Sprawdź luzy zaworowe.

Autor tematu
WASP MX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 4 wrz 2011, 19:21
Motocykl: Kawasaki KX250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: WASP MX » ndz, 1 lip 2012, 15:56

W silniku wszystko jest ok, nie ma nawet 1mth po remoncie.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: Majster128 » ndz, 1 lip 2012, 19:29

Taaa ok. Już nie jeden był taki pewien.
Jesteś pewien, że jest dobrze ustawiony rozrząd?

Autor tematu
WASP MX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 4 wrz 2011, 19:21
Motocykl: Kawasaki KX250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: WASP MX » ndz, 1 lip 2012, 19:32

Mechanik wszytko robił, także musi byc ok:D
Dodam jeszcze, że kawa jest z 2008r, a strzelanie z tłumika miałem również przed remontem.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: Majster128 » ndz, 1 lip 2012, 20:41

Skoro mechanik robi remont, to po jakiego grzyba piszesz na forum o jakimś problemie??
Daj mu cały motor, nie tylko silnik i nie żałuj tych kilku złotych na dostrojenie.
Reg. gaźnika to zbyt szeroki temat na takie krótkie wypowiedzi na forum. Z resztą wałkowany tysiące razy.
Wystarczająco książek na temat gaźników znajdziesz na necie.
Ode mnie to tyle.

Autor tematu
WASP MX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 4 wrz 2011, 19:21
Motocykl: Kawasaki KX250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: WASP MX » wt, 17 lip 2012, 21:30

Majster jakbym miał taką możliwość to by wgl tematu nie było.
Otóż wyjąłem gaźnik, guma miedzy gaźnikiem, a cylindrem nie była w idealnym stanie ale nie zauważyłem żadnych pęknięć itp. Gaźnik przeczyściłem sprężonym powietrzem. Śrubę u dołu wkręciłem do końca i następnie wykręciłem 2.5 obrotu, wszystko złożyłem odpalam i dalej to samo, tzn na ssaniu nie strzela chociaż nie dawałem mu dużo gazu. Później wykręciłem śrubę jeszcze 0.5 obrotu ale to nic nie dało w sumie to kolanko się czerwone zrobiło, jak zobaczyłem to zaraz zgasiłem motor(patrzyłem na wydech dlatego nie widziałem), aha i jeszcze brak wolnych obrotów tzn motor prawie gasł poruszałem trochę manetką złapał obroty, ale już nie schodził. Z tego co mówicie to jest lewe powietrze, czyli guma miedzy gaźnikiem, a cylindrem do wymiany. Tylko u dilera taka znajdę? bo szukałem na allegro i nic chyba ze po nazwie złe szukam :D

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: kx250f problem (gaznik)

Post autor: grayfox » śr, 18 lip 2012, 22:56

Nic nie kupuj jeszcze. Wyjmij wózek przepustnicy i zobacz czy tytanowa blaszka nie jest do góry nogami. To daje dokładnie taki efekt jak piszesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”