Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
-
Autor tematuMani0
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
- Motocykl: Suzuki RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Witam,
Panowie leci mi trochę spod uszczelki napinacza łańcucha rozrządu. Postanowiłem ją wymienić. Czy po wykręceniu napinacza bez ruszania śrubki naciągu dojdzie do rozregulowania ? Czy mogę bezproblemowo wykręcić napinacz wymienić uszczelkę i skręcić tak jak było?
Panowie leci mi trochę spod uszczelki napinacza łańcucha rozrządu. Postanowiłem ją wymienić. Czy po wykręceniu napinacza bez ruszania śrubki naciągu dojdzie do rozregulowania ? Czy mogę bezproblemowo wykręcić napinacz wymienić uszczelkę i skręcić tak jak było?
-
Autor tematuMani0
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
- Motocykl: Suzuki RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Zapomniałem dodać, Suzuki RMZ 450 2006r. Napinacz od łańcucha rozrządu - foto :
http://www.google.pl/imgres?q=napinacz+ ... s:15,i:189
Troche małe ujęcie ale napewno każdy załapie o co chodzi. Chce wykrecić go nie ruszając śrubki od regulacji. Wymiana samej uszczelki bo obecna jest już zmęczona i puszcza.
http://www.google.pl/imgres?q=napinacz+ ... s:15,i:189
Troche małe ujęcie ale napewno każdy załapie o co chodzi. Chce wykrecić go nie ruszając śrubki od regulacji. Wymiana samej uszczelki bo obecna jest już zmęczona i puszcza.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Nie da się tego tak zrobić, ponieważ gdy odkręcisz napinacz od cylindra, napinacz wyjdzie maksymalnie. Osobiście proponuję ustawić silnik na cechach, następnie wykręcić śrubę centralną i wyjąć zawartość, lub zablokować kręcąc płaskim śrubokrętem w prawo. A następnie zdemontować napinacz i wymienić uszczelkę. Montaż w odwrotnej kolejności, przed uruchomieniem silnika należy przekręcić silnik „na sucho” i sprawdzić czy cechy się zgadzają.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: pn, 23 maja 2011, 21:08
- Motocykl: Suzuki DR-Z 400e
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Boze, jakie to jest skomplikowane jak wy to mowicie ;p Jak widac u siebie nie spelniam nigdy zadnych czynnosci serwisowych i zawsze wszystko dzialalo. Co ma sie zmienic po wyjeciu tego napinacza w reszcie silnika oprocz poluzowania lancuszka? No i co z tego, potem wsadzajac napinacz z powrotem lancuszek znow sie napnie i nic sie nie zmieni.
-
Autor tematuMani0
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
- Motocykl: Suzuki RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Tak myślałem że sprawa nie będzie taka prosta. Możesz napisać coś więcej? W jaki sposób ustawić te cechy? Dużo nie wycieka ale wystarczająco by mnie to denerwowało Szczególnie że mam już nowy olej i filtr w pogotowiu i chce zalać ale zanim to zrobię muszę wymienić tą uszczelkę bo szkoda by olej lądował na ziemii :rolleyes:
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Forumowiczu DerMat, ano zmieni się to, że odkręcając cały napinacz nie założysz go z powrotem bo jest to mechanizm zapadkowy ( czyt. działa w jedną stronę ).
Mani0, w Rmz 450 można zrobić to tak:
1 Zdjąć zbiornik paliwa
2 Zdemontować pokrywę zaworów
3 Ustawić tłok w Gmp, korzystając ze znaku na magnecie ( będzie widoczny po odkręceniu korka inspekcyjnego po prawej stronie silnika, klucz imbusowy 6, ten mniejszy korek)
4 Cechy na wałkach rozrządu powinny się pokrywać z płaszczyzną głowicy, zaś wszystkie zawory powinny być zamknięte
5 Jeżeli wszystko jest ustawione poprawnie, cechy się zgadzają można bezpiecznie zluzować a następnie wykręcić napinacz.
Mani0, w Rmz 450 można zrobić to tak:
1 Zdjąć zbiornik paliwa
2 Zdemontować pokrywę zaworów
3 Ustawić tłok w Gmp, korzystając ze znaku na magnecie ( będzie widoczny po odkręceniu korka inspekcyjnego po prawej stronie silnika, klucz imbusowy 6, ten mniejszy korek)
4 Cechy na wałkach rozrządu powinny się pokrywać z płaszczyzną głowicy, zaś wszystkie zawory powinny być zamknięte
5 Jeżeli wszystko jest ustawione poprawnie, cechy się zgadzają można bezpiecznie zluzować a następnie wykręcić napinacz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Tym tekstem nieźle tu namieszałeś. Zanim napiszesz tu coś podobnego sprawdź, lub dowiedz się jaki w tym modelu występuje napinacz rozrządu.tomasz12 pisze:Nie da się tego tak zrobić, ponieważ gdy odkręcisz napinacz od cylindra, napinacz wyjdzie maksymalnie. Osobiście proponuję ustawić silnik na cechach, następnie wykręcić śrubę centralną i wyjąć zawartość, lub zablokować kręcąc płaskim śrubokrętem w prawo. A następnie zdemontować napinacz i wymienić uszczelkę. Montaż w odwrotnej kolejności, przed uruchomieniem silnika należy przekręcić silnik „na sucho” i sprawdzić czy cechy się zgadzają.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
a ja bym to zrobił tak (zakładając że luzy są w porządku) że ustawiłbym tłok w GMP za pomocą kopki (da się to wyczuć) i wykręciłbym najpierw śrubę centralną z napinacza. Pod nią znajduje się sprężyna, którą wyciągamy. Teraz odkręcamy napinacz i go wyjmujemy.
W tym momencie sprawdzamy wyciągnięcie łańcucha licząc kliki do całkowitego wysunięcia napinacza (możemy popchnąć go śrubokrętem).
Następnie odchylamy zapadkę (nie potrzeba do tego ciężkiego sprzętu - da się ją paznokciem podwadzić ) i wsuwamy część ruchomą w napinacz (chowamy bolec ).
Zmieniamy uszczelkę, wkręcamy napinacz, wkładamy sprężynę i wkręcamy śrubę centralną.
Oczywiście pewniej jest ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić cechy ale małe szanse że po wykręceniu napinacza łańcuch nam przeskoczy na wale czy wałkach.
Ufając wcześniejszym ustawieniom zrobiłbym to po mojemu.
W tym momencie sprawdzamy wyciągnięcie łańcucha licząc kliki do całkowitego wysunięcia napinacza (możemy popchnąć go śrubokrętem).
Następnie odchylamy zapadkę (nie potrzeba do tego ciężkiego sprzętu - da się ją paznokciem podwadzić ) i wsuwamy część ruchomą w napinacz (chowamy bolec ).
Zmieniamy uszczelkę, wkręcamy napinacz, wkładamy sprężynę i wkręcamy śrubę centralną.
Oczywiście pewniej jest ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić cechy ale małe szanse że po wykręceniu napinacza łańcuch nam przeskoczy na wale czy wałkach.
Ufając wcześniejszym ustawieniom zrobiłbym to po mojemu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Mateuszvs piszesz bardzo podobnie jak Tomasz 12, a więc oboje piszecie o napinaczu, którego tam nie ma (w tym modelu jest zupełnie inny napinacz). Już widzę minę i wzrok autora tematu na jego napinaczu i problem jak On ma to zrobić według Waszych wskazówek.mateuszvs pisze:a ja bym to zrobił tak (zakładając że luzy są w porządku) że ustawiłbym tłok w GMP za pomocą kopki (da się to wyczuć) i wykręciłbym najpierw śrubę centralną z napinacza. Pod nią znajduje się sprężyna, którą wyciągamy. Teraz odkręcamy napinacz i go wyjmujemy.
W tym momencie sprawdzamy wyciągnięcie łańcucha licząc kliki do całkowitego wysunięcia napinacza (możemy popchnąć go śrubokrętem).
Następnie odchylamy zapadkę (nie potrzeba do tego ciężkiego sprzętu - da się ją paznokciem podwadzić ) i wsuwamy część ruchomą w napinacz (chowamy bolec ).
Zmieniamy uszczelkę, wkręcamy napinacz, wkładamy sprężynę i wkręcamy śrubę centralną.
Oczywiście pewniej jest ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić cechy ale małe szanse że po wykręceniu napinacza łańcuch nam przeskoczy na wale czy wałkach.
Ufając wcześniejszym ustawieniom zrobiłbym to po mojemu.
-
Autor tematuMani0
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
- Motocykl: Suzuki RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
Z tego co piszecie Panowie to trzeba się już na tym trochę znać a ja narazie ,,raczkuje" w sprawach motocrossu. Napinacz wygląda na niezbyt skomplikowane urządzenie - jedna śrubka do regulacji i dwie do cylindra na przymocowanie i to je chce odkręcić, wyjąć ustrojstwo, wsadzić nową uszczelkę i już. Nie chce jechać do mechanika z taką pierdołą szczególnie że sporo rzeczy zrobiłem już sam i miałem nadzieje poradzić sobie również z tym. Proszę jeszcze o jakieś wypowiedzi.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu
W sumie tego nie sprawdziłem Weteran rzeczywiście jest inny
Sugerowałem się tym że napinacz w RMZ 450 '07 jest ze sprężyną, do tego zdjęcie podesłane przez autora jest słabej jakości.
Sugerowałem się tym że napinacz w RMZ 450 '07 jest ze sprężyną, do tego zdjęcie podesłane przez autora jest słabej jakości.