Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Mani0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
Motocykl: Suzuki RM-Z 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Mani0 » pn, 11 cze 2012, 12:48

Witam,

Panowie leci mi trochę spod uszczelki napinacza łańcucha rozrządu. Postanowiłem ją wymienić. Czy po wykręceniu napinacza bez ruszania śrubki naciągu dojdzie do rozregulowania ? Czy mogę bezproblemowo wykręcić napinacz wymienić uszczelkę i skręcić tak jak było?

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Konrad324 » pn, 11 cze 2012, 16:13

Jaki napinacz i w czym ?

Autor tematu
Mani0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
Motocykl: Suzuki RM-Z 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Mani0 » pn, 11 cze 2012, 16:19

Zapomniałem dodać, Suzuki RMZ 450 2006r. Napinacz od łańcucha rozrządu - foto :

http://www.google.pl/imgres?q=napinacz+ ... s:15,i:189

Troche małe ujęcie ale napewno każdy załapie o co chodzi. Chce wykrecić go nie ruszając śrubki od regulacji. Wymiana samej uszczelki bo obecna jest już zmęczona i puszcza.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: tomasz12 » pn, 11 cze 2012, 17:19

Nie da się tego tak zrobić, ponieważ gdy odkręcisz napinacz od cylindra, napinacz wyjdzie maksymalnie. Osobiście proponuję ustawić silnik na cechach, następnie wykręcić śrubę centralną i wyjąć zawartość, lub zablokować kręcąc płaskim śrubokrętem w prawo. A następnie zdemontować napinacz i wymienić uszczelkę. Montaż w odwrotnej kolejności, przed uruchomieniem silnika należy przekręcić silnik „na sucho” i sprawdzić czy cechy się zgadzają.

DerMat
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: pn, 23 maja 2011, 21:08
Motocykl: Suzuki DR-Z 400e
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: DerMat » pn, 11 cze 2012, 19:06

Boze, jakie to jest skomplikowane jak wy to mowicie ;p Jak widac u siebie nie spelniam nigdy zadnych czynnosci serwisowych i zawsze wszystko dzialalo. Co ma sie zmienic po wyjeciu tego napinacza w reszcie silnika oprocz poluzowania lancuszka? No i co z tego, potem wsadzajac napinacz z powrotem lancuszek znow sie napnie i nic sie nie zmieni.

Autor tematu
Mani0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
Motocykl: Suzuki RM-Z 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Mani0 » pn, 11 cze 2012, 21:20

Tak myślałem że sprawa nie będzie taka prosta. Możesz napisać coś więcej? W jaki sposób ustawić te cechy? Dużo nie wycieka ale wystarczająco by mnie to denerwowało :evil: Szczególnie że mam już nowy olej i filtr w pogotowiu i chce zalać ale zanim to zrobię muszę wymienić tą uszczelkę bo szkoda by olej lądował na ziemii :rolleyes:

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: tomasz12 » pn, 11 cze 2012, 22:13

Forumowiczu DerMat, ano zmieni się to, że odkręcając cały napinacz nie założysz go z powrotem bo jest to mechanizm zapadkowy ( czyt. działa w jedną stronę ).

Mani0, w Rmz 450 można zrobić to tak:
1 Zdjąć zbiornik paliwa
2 Zdemontować pokrywę zaworów
3 Ustawić tłok w Gmp, korzystając ze znaku na magnecie ( będzie widoczny po odkręceniu korka inspekcyjnego po prawej stronie silnika, klucz imbusowy 6, ten mniejszy korek)
4 Cechy na wałkach rozrządu powinny się pokrywać z płaszczyzną głowicy, zaś wszystkie zawory powinny być zamknięte
5 Jeżeli wszystko jest ustawione poprawnie, cechy się zgadzają można bezpiecznie zluzować a następnie wykręcić napinacz.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: weteran » pn, 11 cze 2012, 23:16

tomasz12 pisze:Nie da się tego tak zrobić, ponieważ gdy odkręcisz napinacz od cylindra, napinacz wyjdzie maksymalnie. Osobiście proponuję ustawić silnik na cechach, następnie wykręcić śrubę centralną i wyjąć zawartość, lub zablokować kręcąc płaskim śrubokrętem w prawo. A następnie zdemontować napinacz i wymienić uszczelkę. Montaż w odwrotnej kolejności, przed uruchomieniem silnika należy przekręcić silnik „na sucho” i sprawdzić czy cechy się zgadzają.
Tym tekstem nieźle tu namieszałeś. Zanim napiszesz tu coś podobnego sprawdź, lub dowiedz się jaki w tym modelu występuje napinacz rozrządu.

mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: mateuszvs » wt, 12 cze 2012, 11:17

a ja bym to zrobił tak (zakładając że luzy są w porządku) że ustawiłbym tłok w GMP za pomocą kopki (da się to wyczuć) i wykręciłbym najpierw śrubę centralną z napinacza. Pod nią znajduje się sprężyna, którą wyciągamy. Teraz odkręcamy napinacz i go wyjmujemy.
W tym momencie sprawdzamy wyciągnięcie łańcucha licząc kliki do całkowitego wysunięcia napinacza (możemy popchnąć go śrubokrętem).
Następnie odchylamy zapadkę (nie potrzeba do tego ciężkiego sprzętu - da się ją paznokciem podwadzić ;) ) i wsuwamy część ruchomą w napinacz (chowamy bolec :) ).
Zmieniamy uszczelkę, wkręcamy napinacz, wkładamy sprężynę i wkręcamy śrubę centralną.

Oczywiście pewniej jest ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić cechy ale małe szanse że po wykręceniu napinacza łańcuch nam przeskoczy na wale czy wałkach.
Ufając wcześniejszym ustawieniom zrobiłbym to po mojemu.
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: weteran » wt, 12 cze 2012, 18:45

mateuszvs pisze:a ja bym to zrobił tak (zakładając że luzy są w porządku) że ustawiłbym tłok w GMP za pomocą kopki (da się to wyczuć) i wykręciłbym najpierw śrubę centralną z napinacza. Pod nią znajduje się sprężyna, którą wyciągamy. Teraz odkręcamy napinacz i go wyjmujemy.
W tym momencie sprawdzamy wyciągnięcie łańcucha licząc kliki do całkowitego wysunięcia napinacza (możemy popchnąć go śrubokrętem).
Następnie odchylamy zapadkę (nie potrzeba do tego ciężkiego sprzętu - da się ją paznokciem podwadzić ;) ) i wsuwamy część ruchomą w napinacz (chowamy bolec :) ).
Zmieniamy uszczelkę, wkręcamy napinacz, wkładamy sprężynę i wkręcamy śrubę centralną.

Oczywiście pewniej jest ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić cechy ale małe szanse że po wykręceniu napinacza łańcuch nam przeskoczy na wale czy wałkach.
Ufając wcześniejszym ustawieniom zrobiłbym to po mojemu.
Mateuszvs piszesz bardzo podobnie jak Tomasz 12, a więc oboje piszecie o napinaczu, którego tam nie ma (w tym modelu jest zupełnie inny napinacz). Już widzę minę i wzrok autora tematu na jego napinaczu i problem jak On ma to zrobić według Waszych wskazówek.

Autor tematu
Mani0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
Motocykl: Suzuki RM-Z 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Mani0 » wt, 12 cze 2012, 21:43

Z tego co piszecie Panowie to trzeba się już na tym trochę znać a ja narazie ,,raczkuje" w sprawach motocrossu. Napinacz wygląda na niezbyt skomplikowane urządzenie - jedna śrubka do regulacji i dwie do cylindra na przymocowanie i to je chce odkręcić, wyjąć ustrojstwo, wsadzić nową uszczelkę i już. Nie chce jechać do mechanika z taką pierdołą szczególnie że sporo rzeczy zrobiłem już sam i miałem nadzieje poradzić sobie również z tym. Proszę jeszcze o jakieś wypowiedzi.

mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: mateuszvs » śr, 13 cze 2012, 10:51

W sumie tego nie sprawdziłem Weteran :? rzeczywiście jest inny :? :?

Sugerowałem się tym że napinacz w RMZ 450 '07 jest ze sprężyną, do tego zdjęcie podesłane przez autora jest słabej jakości.
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”