Odpowietrzanie hamulców.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowietrzanie hamulców.
Nie wiadomo o jakim motocyklu pisze gresus, a są takie w których wykręcasz jedną prowadnicę, a z drugiej zsuwasz po odchyleniu do tyłu. Sam przyznaj, że konstrukcja zacisku w środku nie pozwala na stuprocentowe pozbycie się powietrza z niego, gdy siedzi nie ruchomo i odpowietrzamy odkręcając odpowietrznik.amator pisze:Posłuchaj przyjacielu tu nikt nie cuduje i niczego nie utrudnia, najpierw sprawdź potem wystawiaj komentarz. Nie daję porad , które sa nie sprawdzone. Skoro wszystko takie łatwe to czemu nie napiszesz chłopakom że układ trzeba odpowietrzać etapami: najpierw pompę - luzując przewód wyjsciowy, potem przewód- luzując na wejsciu do zacisku i potem na samym odpowietrzniku. Że układ mozna doskonale umyć i przepłukać normalną wodą kranową nie trzeba przepompowywać kilka litrów płynu. Dlaczego nie piszesz dla "gresusa" że płyn DOT5 nie nadaje sie bo jest w pełni syntetyczny . czy nie zauwazyłes że oni nie maja nawet pojęcia jakie czynności wykonuje się podczas odpowietrzania?jaka kolejnośc ? co i gdzie Proponujesz zdjąc cały zacisk z wahacza wytłumacz mi jak bez zdemontowania koła chcesz zdjac sam zacisk? chyba prościej podnieść tył motocykla niż demontować koło? :axe:Enduros70 pisze:Po co cudować z podnoszeniem całego tyłu motoru na jakichś taboretach jak można odkręcić zacisk i przywiązać gdzieś wyżej, jeśli już taki sposób odpowietrzania chcecie praktykować. Ludzie to nieraz sobie życie utrudniają
I uprzedzam kolejny post odnośnie zaciśnięcia się klocków, wsadzacie coś na grubość tarczy.
Co do płynu DOT5 to mój post był przed tą informacją, teraz odpaliłem ten temat to nie było fizycznej możliwości Ja preferuję zalewanie od dołu jak zostało wspomniane na pierwszej stronie.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Odpowietrzanie hamulców.
Po przeczytaniu poprzednich Twoich postów twierdzę że masz jednak problemy z odpowietrzaniem i zastosowanymi materiałami do tego celu .Gresus pisze:
Z tym brakiem pojęcia to może nie tak odrazu. Bo to nie pierwsze odpowietrzanie hamulców czy sprzęgła. Myślę że nie zaśmiecałbym forum jak by nie było problemu.
A czemu DOT 5 ma być zły. Przód mam żyletę po wymianie na oploty i płynu na DOT 5 ?
Wymieniłeś przewód na opleciony i wlałeś płyn DOT5 , a wnętrze pompki i zacisków też jest dostosowane do tego płynu?. Ty chcesz nawet gumki do tłoczka zastosować inne bo zestawy są za drogie. Chcesz zaoszczędzić na hamulcach? na podstawowym układzie Twojego bezpieczeństwa? Wlewasz Silikonowy płyn DOT5 w cenie 40-85zl za butelkę a zestaw naprawczy jest Ci za drogi? :rolleyes:Kurde musze spróbować tego sposobu, bo dzisiaj ze 2h walczyłem z odpowietrzeniem tylu po wymianie przewodów ale w odwrotny sposób podciśnieniem wyciągałem plyn ze zbiorniczka i lipa. A przód udało się bez problemu kosa jest teraz że szok.
Rozebrałem tłoczek i gumki wygladają spoko ale i tak zastanawiam się na wymianą.
Nie wiecie gdzie dorwac same uszczelnienia bo zestawy naprawcze to toche przesada z ceną
Wnioskuję że chodzi o yamahę albo kawę 250/10-12 bo takiego szukał nie dawno .Ale producent hamulców na każdym dekielku pompy pisze ONLY DOT...Enduros70 pisze:
Nie wiadomo o jakim motocyklu pisze gresus, a są takie w których wykręcasz jedną prowadnicę, a z drugiej zsuwasz po odchyleniu do tyłu. Sam przyznaj, że konstrukcja zacisku w środku nie pozwala na stuprocentowe pozbycie się powietrza z niego, gdy siedzi nie ruchomo i odpowietrzamy odkręcając odpowietrznik.
Co do płynu DOT5 to mój post był przed tą informacją, teraz odpaliłem ten temat to nie było fizycznej możliwości Ja preferuję zalewanie od dołu jak zostało wspomniane na pierwszej stronie.
Dalej uważam że nie ma takiej mozliwości zdjecia zacisku tylnego nawet po wykreceniu jednej prowadnicy -bez wyjęcia koła. Łatwiej juz jest wyjąć całe jarzmo z wahacza po zdjeciu koła. Co do płynu mamy zbieżne wnioski. A konstrukcja zacisku jest jaka jest, trzeba tylko trochę pomóc temu powietrzu wydostać sie z niego czy to od dołu czy od góry . Przede wszystkim nie śpieszyc sie. Trzeba dać powietrzu czas żeby samo przemieściło sie do góry.
proszę jeszcze pamiętać że w przypadku skrzywionej nawet minimalnie tarczy, hamulec prawidłowo odpowietrzony i twardy po jednym obrocie kola znowu robi sie miekki bo falująca tarcza rozsuwa klocki. Brudne , zapieczone , nie nasmarowane prowadnice też maja wpływ na działanie hamulca. :drinkers:
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowietrzanie hamulców.
Zaciski ściąga się jak napisałem wyżej, w motocyklach w których klocki montuje się w jarzmie. Taka ciekawostka/informacja
-
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpowietrzanie hamulców.
Wymieniłeś przewód na opleciony i wlałeś płyn DOT5 , a wnętrze pompki i zacisków też jest dostosowane do tego płynu?. Ty chcesz nawet gumki do tłoczka zastosować inne bo zestawy są za drogie. Chcesz zaoszczędzić na hamulcach? na podstawowym układzie Twojego bezpieczeństwa? Wlewasz Silikonowy płyn DOT5 w cenie 40-85zl za butelkę a zestaw naprawczy jest Ci za drogi? :rolleyes:amator pisze:Po przeczytaniu poprzednich Twoich postów twierdzę że masz jednak problemy z odpowietrzaniem i zastosowanymi materiałami do tego celu .Gresus pisze:
Z tym brakiem pojęcia to może nie tak odrazu. Bo to nie pierwsze odpowietrzanie hamulców czy sprzęgła. Myślę że nie zaśmiecałbym forum jak by nie było problemu.
A czemu DOT 5 ma być zły. Przód mam żyletę po wymianie na oploty i płynu na DOT 5 ?Kurde musze spróbować tego sposobu, bo dzisiaj ze 2h walczyłem z odpowietrzeniem tylu po wymianie przewodów ale w odwrotny sposób podciśnieniem wyciągałem plyn ze zbiorniczka i lipa. A przód udało się bez problemu kosa jest teraz że szok.
Rozebrałem tłoczek i gumki wygladają spoko ale i tak zastanawiam się na wymianą.
Nie wiecie gdzie dorwac same uszczelnienia bo zestawy naprawcze to toche przesada z ceną
Enduros70 pisze:
Moto YZF i przecież grzecznie piszę że mam problem.
Spoko spróbuje wlać DOT 4 i zobaczymy czy to coś zmieni.
A jeśli chodzi o uszczelnienia to napisałem że są w dobry stanie i nie mam zamiaru wywalić 300zl bez sensu wole to przeznaczyć na paliwo.
Nie uważam też że stosowanie zamienników jest złe. Łożyska i uszczelnienia kupuje często w hurtowniach i jakoś nie ma żadnych problemów. Ale to temat o hamulcach więc nie ma co się przekabacać.
AMATOR ZWRACAM HONOR
zalałem DOT 4 i rzetelnie po kolei wszystko odpowietrzyłem i jest malinka :d
z przodu też musze wywalić dot5 bo w czasie jazdy spuchl :/
Pozdro
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Odpowietrzanie hamulców.
Bardzo szanuję ludzi , którzy potrafią kulturalnie i z twarzą załatwiać sprawy =D> .Gresus pisze:
Moto YZF i przecież grzecznie piszę że mam problem.
Spoko spróbuje wlać DOT 4 i zobaczymy czy to coś zmieni.
A jeśli chodzi o uszczelnienia to napisałem że są w dobry stanie i nie mam zamiaru wywalić 300zl bez sensu wole to przeznaczyć na paliwo.
Nie uważam też że stosowanie zamienników jest złe. Łożyska i uszczelnienia kupuje często w hurtowniach i jakoś nie ma żadnych problemów. Ale to temat o hamulcach więc nie ma co się przekabacać.
AMATOR ZWRACAM HONOR
zalałem DOT 4 i rzetelnie po kolei wszystko odpowietrzyłem i jest malinka :d
z przodu też musze wywalić dot5 bo w czasie jazdy spuchl :/
Pozdro
Też uważam że zamienniki nie są złe a tym bardziej że wykonane sa z materiału takiego jak zalecił producent oryginału. Zestaw naprawczy(zamiennik) pompki hamulca kosztuje 90-160 zł.
Uwaga! płyn dot5 nie miesza sie z innymi płynami. wiec żeby zalac "czwórkę" musisz wszystko idealnie umyc i wysuszyc.
Prośba zrób fotkę butelki po płynie telefonemi podeślij mi na PW.
Pozdrawiam. :drinkers: