Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
apek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: pn, 29 mar 2010, 10:04
Motocykl: Kawasaki KX125 2000r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: apek » pn, 23 kwie 2012, 15:10

Witam
Czy są jakieś poważne skutki jazdy na zbyt bogatej mieszance paliwowo powietrznej? Teraz jednego dnia ciepło drugiego zimno i musiałbym często przestawiać iglice w przepustnicy co jest trochę czasochłonne. Ponadto śruba już się zużyła i coraz ciężej ją odkręcić. Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej. Czy śmiało można jeździć czy lepiej uważać?

Pozdro
Kuba Apek
KX125 2000r.

davidvip
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 211
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 02:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: davidvip » pn, 23 kwie 2012, 17:38

Cześć, u mnie był źle wyregulowany gaźnik (za dużo powietrza) i wypaliło tłok dziurę w tłoku. (Ale wcześniej czy ciepło czy zimno jeździłem na tych samych ustawieniach i nic się nie działo)
Pozdro

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: Kre_K » pn, 23 kwie 2012, 17:44

zbyt bogatej w co?
---------------------------

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: Majster128 » pn, 23 kwie 2012, 18:01

apek pisze: Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej.
Możesz wytłumaczyć dlaczego akurat tak ?

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: Ciechu » pn, 23 kwie 2012, 19:25

Majster128 pisze:
apek pisze: Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej.
Możesz wytłumaczyć dlaczego akurat tak ?
Ponieważ takie są zasady regulacji gaźnika. Im wyższa temperatura powietrza tym uboższą mieszankę należy ustawić. Również im większa wysokość nad poziomem morza tym ubożej stroimy gaźnik. W serwisówce do mojego kx-a 125 jest wykres, z którego dobiera się współczynnik wskazujący jak należy wyregulować gaźnik. Uwzględnia on właśnie temperaturę i wysokość n.p.m.

Według mnie jazda na zbyt bogatej mieszance powoduje spadek osiągów i ewentualne przyspieszone zasyfienie silnika nagarem. Poważniejszych negatywnych skutków nie powinno być. Tym bardziej przy drobnych różnicach względem prawidłowych ustawień.

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: wojtek916 » pn, 23 kwie 2012, 19:32

Im wyższa temperatura powietrza tym uboższą mieszankę należy ustawić
Z tym się jednak nie zgodzę, im wyższa temperatura tym więcej lejemy oleju do mieszanki.
Moim zdaniem zabawa iglicą to gra warta świeczki tylko np. na zawodach
Jeśli chodzi Ci o to czy nic się nie stanie z silnikiem przy jeździe z bogatszą mieszanką to nic oprócz większego zbierania się nagaru :wink:

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: Ciechu » pn, 23 kwie 2012, 19:41

Z tym się jednak nie zgodzę, im wyższa temperatura tym więcej lejemy oleju do mieszanki.
Proporcja oleju akurat jest stała niezależnie od warunków zewnętrznych w przeciwieństwie do składu mieszanki. Nie jest to mój wymysł tylko producenta. Zajrzyj do serwisówki.

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: trak » pn, 23 kwie 2012, 21:41

No tak kolego masz racje, ze w serwisowkach jest napisane iż trzeba ustawiać gaznik pod w.n.p.m i temperaturę. A co do jakis awarii to przy wtryskowych motocyklach jak masz za mało paliwa a za dużo powietrza to masz mur beton, ze Ci wypali dziurę w tłoku bo wtryskiwacz zacznie działać jak palnik tak w skrócie. W gaziku moze być podobnie. Ja osobiście mam rożne dysze i ustawiam jak juz zaczynaja temperatury skakać.
Czasami lepiej sie pobawić a moto sie odwdzieczy. A jak juz sie nie chce to cóż trzeba sie modlić, ze nic sie nie stanie i wstrzelic sie tak z setupem żeby było optymalnie. Jak sie mylę to proszę poprawić.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: Marcel111 » wt, 24 kwie 2012, 00:26

Na początku wątku powinno być wyjaśnienie co to znaczy bogata- uboga mieszanka, bo niektórzy mają z tym problem.

Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza


benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.

Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
apek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: pn, 29 mar 2010, 10:04
Motocykl: Kawasaki KX125 2000r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: apek » wt, 24 kwie 2012, 08:39

Marcel111 pisze:Na początku wątku powinno być wyjaśnienie co to znaczy bogata- uboga mieszanka, bo niektórzy mają z tym problem.

Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza


benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.

Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Lepiej na bogato niż ubogo no i z tym nagarem to rzeczywiście prawda. Dzięki kolego za wyjaśnienie pozostałym że bogato to znaczy że jest za dużo benzyny w stosunku do powietrza. Można to sobie łatwo zapamiętać bo przeciez jak leje się dużo benzyny to trzeba być bogatym (przy dzisiejszych cenach) a powietrze jest jak na razie za darmo :)

Dzięki wszystkim
Pozdro
Kuba Apek
KX125 2000r.

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T

Post autor: trak » wt, 24 kwie 2012, 08:53

Marcel111 pisze:Na początku wątku powinno być wyjaśnienie co to znaczy bogata- uboga mieszanka, bo niektórzy mają z tym problem.

Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza


benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.

Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
Wszystko ok tylko mylisz sie z tym dieslem. Szczególnie zasilane w systemie CR. Dobrym przykładem jest ford mondeo mk3 z silnikami 2,0 tdci i 2,2 tdci wypalenie dziury w tlokach to była usterka stosunkowo często występująca. Przyczyna były uszkodzone wtryskiwacze które wtryskiwaly za mała ilośc paliwa i złe rozpylaly. I dziury były mega spore pracowałem, widziałem więc wiem co mówię.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”