Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
-
Autor tematuapek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: pn, 29 mar 2010, 10:04
- Motocykl: Kawasaki KX125 2000r.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Witam
Czy są jakieś poważne skutki jazdy na zbyt bogatej mieszance paliwowo powietrznej? Teraz jednego dnia ciepło drugiego zimno i musiałbym często przestawiać iglice w przepustnicy co jest trochę czasochłonne. Ponadto śruba już się zużyła i coraz ciężej ją odkręcić. Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej. Czy śmiało można jeździć czy lepiej uważać?
Pozdro
Czy są jakieś poważne skutki jazdy na zbyt bogatej mieszance paliwowo powietrznej? Teraz jednego dnia ciepło drugiego zimno i musiałbym często przestawiać iglice w przepustnicy co jest trochę czasochłonne. Ponadto śruba już się zużyła i coraz ciężej ją odkręcić. Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej. Czy śmiało można jeździć czy lepiej uważać?
Pozdro
Kuba Apek
KX125 2000r.
KX125 2000r.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 211
- Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 02:38
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Cześć, u mnie był źle wyregulowany gaźnik (za dużo powietrza) i wypaliło tłok dziurę w tłoku. (Ale wcześniej czy ciepło czy zimno jeździłem na tych samych ustawieniach i nic się nie działo)
Pozdro
Pozdro
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Możesz wytłumaczyć dlaczego akurat tak ?apek pisze: Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Ponieważ takie są zasady regulacji gaźnika. Im wyższa temperatura powietrza tym uboższą mieszankę należy ustawić. Również im większa wysokość nad poziomem morza tym ubożej stroimy gaźnik. W serwisówce do mojego kx-a 125 jest wykres, z którego dobiera się współczynnik wskazujący jak należy wyregulować gaźnik. Uwzględnia on właśnie temperaturę i wysokość n.p.m.Majster128 pisze:Możesz wytłumaczyć dlaczego akurat tak ?apek pisze: Motor ogólnie jeździ na zbyt bogatej mieszance i chciałbym dopiero przestawić iglice jak będzie zdecydowanie cieplej.
Według mnie jazda na zbyt bogatej mieszance powoduje spadek osiągów i ewentualne przyspieszone zasyfienie silnika nagarem. Poważniejszych negatywnych skutków nie powinno być. Tym bardziej przy drobnych różnicach względem prawidłowych ustawień.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Im wyższa temperatura powietrza tym uboższą mieszankę należy ustawić
Z tym się jednak nie zgodzę, im wyższa temperatura tym więcej lejemy oleju do mieszanki.
Moim zdaniem zabawa iglicą to gra warta świeczki tylko np. na zawodach
Jeśli chodzi Ci o to czy nic się nie stanie z silnikiem przy jeździe z bogatszą mieszanką to nic oprócz większego zbierania się nagaru
Z tym się jednak nie zgodzę, im wyższa temperatura tym więcej lejemy oleju do mieszanki.
Moim zdaniem zabawa iglicą to gra warta świeczki tylko np. na zawodach
Jeśli chodzi Ci o to czy nic się nie stanie z silnikiem przy jeździe z bogatszą mieszanką to nic oprócz większego zbierania się nagaru
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Proporcja oleju akurat jest stała niezależnie od warunków zewnętrznych w przeciwieństwie do składu mieszanki. Nie jest to mój wymysł tylko producenta. Zajrzyj do serwisówki.Z tym się jednak nie zgodzę, im wyższa temperatura tym więcej lejemy oleju do mieszanki.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
No tak kolego masz racje, ze w serwisowkach jest napisane iż trzeba ustawiać gaznik pod w.n.p.m i temperaturę. A co do jakis awarii to przy wtryskowych motocyklach jak masz za mało paliwa a za dużo powietrza to masz mur beton, ze Ci wypali dziurę w tłoku bo wtryskiwacz zacznie działać jak palnik tak w skrócie. W gaziku moze być podobnie. Ja osobiście mam rożne dysze i ustawiam jak juz zaczynaja temperatury skakać.
Czasami lepiej sie pobawić a moto sie odwdzieczy. A jak juz sie nie chce to cóż trzeba sie modlić, ze nic sie nie stanie i wstrzelic sie tak z setupem żeby było optymalnie. Jak sie mylę to proszę poprawić.
Czasami lepiej sie pobawić a moto sie odwdzieczy. A jak juz sie nie chce to cóż trzeba sie modlić, ze nic sie nie stanie i wstrzelic sie tak z setupem żeby było optymalnie. Jak sie mylę to proszę poprawić.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Na początku wątku powinno być wyjaśnienie co to znaczy bogata- uboga mieszanka, bo niektórzy mają z tym problem.
Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza
benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.
Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza
benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.
Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematuapek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: pn, 29 mar 2010, 10:04
- Motocykl: Kawasaki KX125 2000r.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Lepiej na bogato niż ubogo no i z tym nagarem to rzeczywiście prawda. Dzięki kolego za wyjaśnienie pozostałym że bogato to znaczy że jest za dużo benzyny w stosunku do powietrza. Można to sobie łatwo zapamiętać bo przeciez jak leje się dużo benzyny to trzeba być bogatym (przy dzisiejszych cenach) a powietrze jest jak na razie za darmoMarcel111 pisze:Na początku wątku powinno być wyjaśnienie co to znaczy bogata- uboga mieszanka, bo niektórzy mają z tym problem.
Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza
benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.
Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
Dzięki wszystkim
Pozdro
Kuba Apek
KX125 2000r.
KX125 2000r.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Skutki jazdy na bogatej mieszance w 2T
Wszystko ok tylko mylisz sie z tym dieslem. Szczególnie zasilane w systemie CR. Dobrym przykładem jest ford mondeo mk3 z silnikami 2,0 tdci i 2,2 tdci wypalenie dziury w tlokach to była usterka stosunkowo często występująca. Przyczyna były uszkodzone wtryskiwacze które wtryskiwaly za mała ilośc paliwa i złe rozpylaly. I dziury były mega spore pracowałem, widziałem więc wiem co mówię.Marcel111 pisze:Na początku wątku powinno być wyjaśnienie co to znaczy bogata- uboga mieszanka, bo niektórzy mają z tym problem.
Bogata = za dużo benzyny w stosunku do powietrza
Uboga - za mało benzyny w stosunku do powietrza
benzyniak od diesla różni się tym, że musi pracować na idealnym składzie mieszanki, w dieslu może być nadmiar powietrza, w przypadku benzyny mamy wtedy efekt jak w palniku ( albo jak podczas dmuchania na żarzące się drewno) temperatura rośnie i grozi to uszkodzeniem silnika.
Zbyt bogata zwiększa zużycie paliwa i zanieczyszcza środowisko, jak będzie całkiem za dużo będzie zalewać silnik, jak tylko lekko to nie zaszkodzi a lepiej za bogato niż za ubogo (temperatura !)
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych