Strona 1 z 1
Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 17:49
autor: kris514
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 18:01
autor: tomasz12
Ad. 1 aby sprawdzić szczelność zaworów wydechowych, należy zalać od strony wydechu naftą, lub benzyną, jeżeli nic nie przesiąknie od strony komory spalania to można przyjąć, że jest ok, analogicznie dla ssących.
Ad. 3 jest nabity rozmiar, nazwa producenta, nr.seryjny niekiedy nie ma nic.
Ad. 4 zawsze trzeba mierzyć tłok oraz cylinder.
Ad. 5 w 4T nie ma.
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 18:14
autor: kris514
Test z benzyną robiłem już kiedyś i wiem że jakoś lekko przeciekało
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 18:32
autor: tomasz12
Daj zdjęcie głowicy od strony tłoka, bo na pierwszym zdjęciu nie dokładnie widać, ale wydaje mi się, iż zawory „siedzą” (czytaj do wymiany).
Sprawdź dokładnie korbowód bo sworzeń masz przytarty.
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 18:51
autor: Krzysiekk_421
Na zdjęciu wydaje mi się ze tłok jest przetarty z jednej strony
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 19:06
autor: kris514
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 19:14
autor: sebek1516
Daj do najlepszego warsztatu w mieście do oceny, kupisz zawory to albo poprawią Ci gniazda albo wbiją nowe. Jaką masz grubość płytki zaworowej?
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: pt, 6 kwie 2012, 19:15
autor: kris514
Najmniejsza płytka to troszkę poniżej 200( bodajże 195)
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: sob, 7 kwie 2012, 13:41
autor: tomasz12
Moim zdaniem zawory są do wymiany, widać, że wszystkie siedzą, gdy je wyciągniesz z głowicy będzie widać na każdym zaworze rant. Najlepiej podjedź z tym do kogoś doświadczonego niech sprawdzi, ocena stanu głowicy na podstawie fotek nie jest najlepszym pomysłem, trzeba to rozebrać i wtedy można mierzyć i oceniać stan poszczególnych części.
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
: sob, 7 kwie 2012, 16:29
autor: grayfox
Bez wyjęcia zaworów to wróżenie z fusów i tyle.
Tłok masz nominalny, oryginalny montowany fabrycznie firmy ART.
Jak chcesz tego tłoka zakładać to kup nowe pierścienie, ale faktycznie widać na płaszczu pionowe ślady.
Reasumując skoro cieknie ci przez zawory i masz to już wszystko w górze, wypiąć zawory zawiść do mechanika, zmierzyć cylinder.
Co do samej głowicy, jeśli gniazda będą już wypracowane to też nie ominie Cię ich wymiana.
Sprawdź także przy okazji od razu prowadnice zaworowe i wysokość sprężyn zaworowych, i primo sprawdź co to za zawory, jeśli tytanowe seryjne to wymień i nawet i myśl o dalszej ich eksploatacji.