Parę pytań o kxf 250 z 2005r
-
Autor tematukris514
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Parę pytań o kxf 250 z 2005r
A więc jest to mój 1 4t (nie licząc skuterka) i przytrafiło mi się że pękł karter(coś musiało uderzyć i zaczął się lać olej(tą rzecz naprawiłem) ale przy okazji zajrzałem do cylindra i tu kilka pytań:
1Jak ocenić stan zaworów bez wyjmowania ich
2 Czy po tym zdjęciu potraficie je ocenić -
3Jak oznaczane są tłoki w 4t bo u mnie pisze tylko coś takiego -
4 Jak ocenić kiedy jest tłok do wymiany, wygląda tak-
5 Czy na główce korbowodu nie ma łożyska oryginalnie??
1Jak ocenić stan zaworów bez wyjmowania ich
2 Czy po tym zdjęciu potraficie je ocenić -
3Jak oznaczane są tłoki w 4t bo u mnie pisze tylko coś takiego -
4 Jak ocenić kiedy jest tłok do wymiany, wygląda tak-
5 Czy na główce korbowodu nie ma łożyska oryginalnie??
Ostatnio zmieniony pt, 6 kwie 2012, 18:08 przez kris514, łącznie zmieniany 2 razy.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Ad. 1 aby sprawdzić szczelność zaworów wydechowych, należy zalać od strony wydechu naftą, lub benzyną, jeżeli nic nie przesiąknie od strony komory spalania to można przyjąć, że jest ok, analogicznie dla ssących.
Ad. 3 jest nabity rozmiar, nazwa producenta, nr.seryjny niekiedy nie ma nic.
Ad. 4 zawsze trzeba mierzyć tłok oraz cylinder.
Ad. 5 w 4T nie ma.
Ad. 3 jest nabity rozmiar, nazwa producenta, nr.seryjny niekiedy nie ma nic.
Ad. 4 zawsze trzeba mierzyć tłok oraz cylinder.
Ad. 5 w 4T nie ma.
-
Autor tematukris514
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Test z benzyną robiłem już kiedyś i wiem że jakoś lekko przeciekało
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Daj zdjęcie głowicy od strony tłoka, bo na pierwszym zdjęciu nie dokładnie widać, ale wydaje mi się, iż zawory „siedzą” (czytaj do wymiany).
Sprawdź dokładnie korbowód bo sworzeń masz przytarty.
Sprawdź dokładnie korbowód bo sworzeń masz przytarty.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 163
- Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
- Motocykl: CRF 250 .05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Podkarpacie.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
Autor tematukris514
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
A możesz powiedzieć który/e dokładnie siedzi. Więcej zdjęć:
A jak bym zdecydował się na wymianę zaworów to muszę coś robić z gniazdami zaworowymi(lub coś dopasowywać) czy wystarczy tylko wymienić.
A jeśli chodzi o sworzeń to w tym świetle tak widać (pod palcem nie czuć)
A jak bym zdecydował się na wymianę zaworów to muszę coś robić z gniazdami zaworowymi(lub coś dopasowywać) czy wystarczy tylko wymienić.
A jeśli chodzi o sworzeń to w tym świetle tak widać (pod palcem nie czuć)
Ostatnio zmieniony pt, 6 kwie 2012, 19:14 przez kris514, łącznie zmieniany 1 raz.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Daj do najlepszego warsztatu w mieście do oceny, kupisz zawory to albo poprawią Ci gniazda albo wbiją nowe. Jaką masz grubość płytki zaworowej?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematukris514
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Najmniejsza płytka to troszkę poniżej 200( bodajże 195)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Moim zdaniem zawory są do wymiany, widać, że wszystkie siedzą, gdy je wyciągniesz z głowicy będzie widać na każdym zaworze rant. Najlepiej podjedź z tym do kogoś doświadczonego niech sprawdzi, ocena stanu głowicy na podstawie fotek nie jest najlepszym pomysłem, trzeba to rozebrać i wtedy można mierzyć i oceniać stan poszczególnych części.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r
Bez wyjęcia zaworów to wróżenie z fusów i tyle.
Tłok masz nominalny, oryginalny montowany fabrycznie firmy ART.
Jak chcesz tego tłoka zakładać to kup nowe pierścienie, ale faktycznie widać na płaszczu pionowe ślady.
Reasumując skoro cieknie ci przez zawory i masz to już wszystko w górze, wypiąć zawory zawiść do mechanika, zmierzyć cylinder.
Co do samej głowicy, jeśli gniazda będą już wypracowane to też nie ominie Cię ich wymiana.
Sprawdź także przy okazji od razu prowadnice zaworowe i wysokość sprężyn zaworowych, i primo sprawdź co to za zawory, jeśli tytanowe seryjne to wymień i nawet i myśl o dalszej ich eksploatacji.
Tłok masz nominalny, oryginalny montowany fabrycznie firmy ART.
Jak chcesz tego tłoka zakładać to kup nowe pierścienie, ale faktycznie widać na płaszczu pionowe ślady.
Reasumując skoro cieknie ci przez zawory i masz to już wszystko w górze, wypiąć zawory zawiść do mechanika, zmierzyć cylinder.
Co do samej głowicy, jeśli gniazda będą już wypracowane to też nie ominie Cię ich wymiana.
Sprawdź także przy okazji od razu prowadnice zaworowe i wysokość sprężyn zaworowych, i primo sprawdź co to za zawory, jeśli tytanowe seryjne to wymień i nawet i myśl o dalszej ich eksploatacji.