Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: kris514 » pt, 6 kwie 2012, 17:49

A więc jest to mój 1 4t (nie licząc skuterka) i przytrafiło mi się że pękł karter(coś musiało uderzyć i zaczął się lać olej(tą rzecz naprawiłem) ale przy okazji zajrzałem do cylindra i tu kilka pytań:
1Jak ocenić stan zaworów bez wyjmowania ich
2 Czy po tym zdjęciu potraficie je ocenić -

3Jak oznaczane są tłoki w 4t bo u mnie pisze tylko coś takiego -

4 Jak ocenić kiedy jest tłok do wymiany, wygląda tak-







5 Czy na główce korbowodu nie ma łożyska oryginalnie??
Ostatnio zmieniony pt, 6 kwie 2012, 18:08 przez kris514, łącznie zmieniany 2 razy.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: tomasz12 » pt, 6 kwie 2012, 18:01

Ad. 1 aby sprawdzić szczelność zaworów wydechowych, należy zalać od strony wydechu naftą, lub benzyną, jeżeli nic nie przesiąknie od strony komory spalania to można przyjąć, że jest ok, analogicznie dla ssących.

Ad. 3 jest nabity rozmiar, nazwa producenta, nr.seryjny niekiedy nie ma nic.

Ad. 4 zawsze trzeba mierzyć tłok oraz cylinder.

Ad. 5 w 4T nie ma.

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: kris514 » pt, 6 kwie 2012, 18:14

Test z benzyną robiłem już kiedyś i wiem że jakoś lekko przeciekało
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: tomasz12 » pt, 6 kwie 2012, 18:32

Daj zdjęcie głowicy od strony tłoka, bo na pierwszym zdjęciu nie dokładnie widać, ale wydaje mi się, iż zawory „siedzą” (czytaj do wymiany).
Sprawdź dokładnie korbowód bo sworzeń masz przytarty.

Awatar użytkownika
Krzysiekk_421
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
Motocykl: CRF 250 .05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: Krzysiekk_421 » pt, 6 kwie 2012, 18:51

Na zdjęciu wydaje mi się ze tłok jest przetarty z jednej strony :|

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: kris514 » pt, 6 kwie 2012, 19:06

A możesz powiedzieć który/e dokładnie siedzi. Więcej zdjęć:




















A jak bym zdecydował się na wymianę zaworów to muszę coś robić z gniazdami zaworowymi(lub coś dopasowywać) czy wystarczy tylko wymienić.
A jeśli chodzi o sworzeń to w tym świetle tak widać (pod palcem nie czuć)
Ostatnio zmieniony pt, 6 kwie 2012, 19:14 przez kris514, łącznie zmieniany 1 raz.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: sebek1516 » pt, 6 kwie 2012, 19:14

Daj do najlepszego warsztatu w mieście do oceny, kupisz zawory to albo poprawią Ci gniazda albo wbiją nowe. Jaką masz grubość płytki zaworowej?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: kris514 » pt, 6 kwie 2012, 19:15

Najmniejsza płytka to troszkę poniżej 200( bodajże 195)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: tomasz12 » sob, 7 kwie 2012, 13:41

Moim zdaniem zawory są do wymiany, widać, że wszystkie siedzą, gdy je wyciągniesz z głowicy będzie widać na każdym zaworze rant. Najlepiej podjedź z tym do kogoś doświadczonego niech sprawdzi, ocena stanu głowicy na podstawie fotek nie jest najlepszym pomysłem, trzeba to rozebrać i wtedy można mierzyć i oceniać stan poszczególnych części.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Parę pytań o kxf 250 z 2005r

Post autor: grayfox » sob, 7 kwie 2012, 16:29

Bez wyjęcia zaworów to wróżenie z fusów i tyle.
Tłok masz nominalny, oryginalny montowany fabrycznie firmy ART.
Jak chcesz tego tłoka zakładać to kup nowe pierścienie, ale faktycznie widać na płaszczu pionowe ślady.


Reasumując skoro cieknie ci przez zawory i masz to już wszystko w górze, wypiąć zawory zawiść do mechanika, zmierzyć cylinder.
Co do samej głowicy, jeśli gniazda będą już wypracowane to też nie ominie Cię ich wymiana.


Sprawdź także przy okazji od razu prowadnice zaworowe i wysokość sprężyn zaworowych, i primo sprawdź co to za zawory, jeśli tytanowe seryjne to wymień i nawet i myśl o dalszej ich eksploatacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”