YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: klim » pn, 2 kwie 2012, 17:29

Witam. Zacznę od tego że niedawno poskładałem moją yz 250 93r. Wszystko fajnie śmiga mocy ma dosyć, wkręca się fajnie na ciepło pali dobrze, na zimno trochę gorzej ale da się odpalić. Problem w tym że nie da się ustawić wolnych obrotów. Kręcąc śrubką od obrotów moto albo gasnie albo wolne obr skaczą. Gaznik mam ustawiony według serwisówki, filtr ok, membrana miała pęknięty jeden listek ale i ją wymieniłem i nic nie pomogło. Te wolne najbardziej skaczą jak moto się zagrzeje,nawet podczas jazdy puszczając manetkę gazu obr tak skaczą ze moto na biegu szarpie. Dolot raczej szczelny sprawdzałem wszystko wygląda ok. Dysze w gazniku takie jak podane w serwisówce. Ponizej podaje link do filmiku żeby było lepiej wiadomo o co chodzi. Sorry za jakośc

http://w415.wrzuta.pl/film/7P1Y0vKJddu/yz_250

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: Lanrets » pn, 2 kwie 2012, 20:55

Kup najzwyklejszy dezodorant. Zapal moto i psikaj pod magneto i na dolot. Jeśli jest nieszczelność silnik znacznie zwiększy swoje obroty, wszystko wskazuje na lewe powietrze.

Autor tematu
klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: klim » pn, 2 kwie 2012, 22:26

Jutro sprubuje. Simeringi na wale nówki sztuki, tak że zostaje sam dolot. Zastanawia mnie czy ta przepustnica w gazniku moze miec wpływ na taką prace.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: Big » wt, 3 kwie 2012, 00:54

Myslę ze gaźnik wyciachany i potrzeba mu wiecej paliwa na wolnych.
Albo wieksza dysza jezeli jest sruba powietrza ,albo sruba ilosci mieszanki wiecej wykrecona przy takim własnie rozwiazaniu. Nie wiem jak tam jest.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: kris514 » wt, 3 kwie 2012, 09:05

A ja się zapytam czy aby na pewno magneto dobrze ustawiłeś??
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: klim » wt, 3 kwie 2012, 12:32

Co do magneta to miałem ustawiony stator na kresce tak zeby się pokrywały. Zrobiłem taki myk ze stator poluzowałem lekko i załozyłem magneto ze można nim było przesówac w czasie pracy ale nawet wyprzedzając i opuzniając zapłon silnik skakał tak samo. Mam kolege z hondą cr 250 z podobnych roczników i myśle żeby zamienić cały gaznik (tam jest keihin) a u mnie MIKUNI. Myślicie ze da rade podmienic gazniki na próbę?

Autor tematu
klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: klim » sob, 7 kwie 2012, 08:30

Ostatnio zauważyłem że na zimnym podczas kopania silnik czasami kichnie w wydech i stwierdziłem że dobrze by było porządnie ustawić zapłon. Czy może mi ktoś przetłumaczyc gdzie mam ustawić ten 1mm tak jak w serwisówce. Jak ustawie na czujniku zegarowym gurny martwy punkt to co dalej?
Załączniki
zapłon2.JPG
zapłon2.JPG (197.17 KiB) Przejrzano 5865 razy
zapłon2.JPG
zapłon2.JPG (197.17 KiB) Przejrzano 5865 razy

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: Czepek » sob, 7 kwie 2012, 12:31

W skrócie:
1.Ustawiasz tłok
2. Ustawiasz aparat zapłonowy
3.Zakładasz magneto
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: klim » sob, 7 kwie 2012, 13:53

No dobra ale gdzie ten 1mm? To ma być 1mm tłok przed gmp czy 1mm między cechami statora a magneta. No i co z cechą na karterze?
Mają się pokryc tylko ta z magneta i statora czy wszystkie 3 ?

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: jac » sob, 7 kwie 2012, 20:10

Jest to bardzo proste a jednoczesnie cięzkie do opisania
Ja tam nie widze 3ech znaków tylko 2
Wiec jak ustawisz tłok w gmp.posługując sie czujnikiem cofasz tłok,czyli w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów,Jak cofniesz i masz ustawione wtym przypadku 1mm- znaki na kole i na statorze czy innaczej iskrowniku mają sie pokrywac(tak tam zresztą jest napisane)jak- nie USTAWIĆ!!!
I tu moze byc problem bo w np.Ktm EXC nie ma jak poluzowac podstawy.-trzaeba zdjąc koło(magnesowe)
Cechy postawa statora-karter są dla mechanika dając jakiś punkt odniesienia
W praktyce robi sie tam znak cienkim wkrętakiem by zkładać tak jak było.ale to dotyczy motka bez zapłonowych problemów np. jak wymieniamy łozyska wału lub z innego powodu rozpaławiamy silnik

Autor tematu
klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 250 problem z wolnymi obrotami

Post autor: klim » sob, 7 kwie 2012, 21:23

Dzięki jac, o to mi chodziło. 3cią ceche mam na karterze (widać ją na serwisówce przy punktcie 6) i wasnie to mnie myliło bo myslałem ze muszą się pokrywac z tą ze statora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”