KTM SXF 250 08r.- problemy- POMOCY!
-
Autor tematuMXKTM211
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: czw, 8 mar 2012, 22:08
- Motocykl: Ktm sxf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SXF 250 08r.- problemy- POMOCY!
Witam.
Cztery lata temu kupiłem ktm'a sxf 250 z 2008r, którego org. przebieg to: 8mth.
Gdy motocykl miał 96mth przyszła pora na wymianę tłoka(miał zajebiaszczą kompreche, dobrze szedł, więc nie wymieniałem wcześniej, a poza tym motocykl ten był jako zastępczy).
Zaprowadziłem motocykl na wymianę tłoka do innego mechanika niż zawsze, ponieważ ten u którego serwisowałem KAT'a systematycznie był kontuzjowany.
Zakupiłem org. nowy tłok KTM'a + org uszczelki w KTM"ie w Niemczech.
Przywiozłem części, zrzuciłem mechanikowi wszystko to co do wymiany, noi zrobił, ładnie pięknie, pali ładnie i tp, ale dodatkowo że niby chciał być miły i wsio sprawdzić rozebrał doszczętnie gaźnik, wyczyścił i tp, ale wykręcił śruby od regulacji, noi od tamtej pory coś jest powalone, gaźnik był 2x rozbierany czyszczony, składany wg. serwisówki ktm'a i nadal jest lipa, a dokładne objawy jakie mnie bolą to:
-przed odpaleniem motocykla na zimnym silniku muszę dać na sucho z 2x gazu, bo jak tak nie zrobię mogę kopać z 30min i w końcu załapuje9 wcześniej odkręcałem kranik, wsadzałem ssanie i palił od pierwszego ,,kopa'')
-brak mocy na podjazdach (znaczy idzie, ale wcześniej szedł jak przeciąg ,,wpadałem w powietrzu'') a teraz tej mocy minimalnie mu brakuje
-no i kolejny minus to: jak jadę nawet po szosie lub polnej drodze nie kręcąc go zbytnio np. na 4 lub 5 bez większego dawania gazu ma nagle taką ,,dziurę'' trzymam gaz na tym samym poziomie a tu nagle go coś tak przyłapuje, potem puszcza, tak jskby jakaś blokada lub mała dawka paliwa, jakby był zamulony, a gaźnik był czyszczony i niema opcji o jakimś syfie.
Nie wiem już jestem głupi z tego tytułu, proszę o pomoc, sezon się zbliża trzeba zacząć jeździć a jazda tym motorem jak na razie nie sprawia przyjemności tylko szarpaninę jak z jakimś ,,osłem''
Ostatnio dowiedziałem się że może to być również wina świecy, mam kilka nowych świec, popróbuję, możę po prostu gdy mechanik miał rozebranych kilka motocykli pomylił świece i założył czyjąś.
Znów kolejny znajomy powiedział mi że wężyki od gaźnika mogę mieć zapchane i to ,,mulenie'' może być tego powodem- ale w to akurat wątpie
Czekam na wasze propozycje no i pomoc
Z góry dzięki i Pozdrawiam
Cztery lata temu kupiłem ktm'a sxf 250 z 2008r, którego org. przebieg to: 8mth.
Gdy motocykl miał 96mth przyszła pora na wymianę tłoka(miał zajebiaszczą kompreche, dobrze szedł, więc nie wymieniałem wcześniej, a poza tym motocykl ten był jako zastępczy).
Zaprowadziłem motocykl na wymianę tłoka do innego mechanika niż zawsze, ponieważ ten u którego serwisowałem KAT'a systematycznie był kontuzjowany.
Zakupiłem org. nowy tłok KTM'a + org uszczelki w KTM"ie w Niemczech.
Przywiozłem części, zrzuciłem mechanikowi wszystko to co do wymiany, noi zrobił, ładnie pięknie, pali ładnie i tp, ale dodatkowo że niby chciał być miły i wsio sprawdzić rozebrał doszczętnie gaźnik, wyczyścił i tp, ale wykręcił śruby od regulacji, noi od tamtej pory coś jest powalone, gaźnik był 2x rozbierany czyszczony, składany wg. serwisówki ktm'a i nadal jest lipa, a dokładne objawy jakie mnie bolą to:
-przed odpaleniem motocykla na zimnym silniku muszę dać na sucho z 2x gazu, bo jak tak nie zrobię mogę kopać z 30min i w końcu załapuje9 wcześniej odkręcałem kranik, wsadzałem ssanie i palił od pierwszego ,,kopa'')
-brak mocy na podjazdach (znaczy idzie, ale wcześniej szedł jak przeciąg ,,wpadałem w powietrzu'') a teraz tej mocy minimalnie mu brakuje
-no i kolejny minus to: jak jadę nawet po szosie lub polnej drodze nie kręcąc go zbytnio np. na 4 lub 5 bez większego dawania gazu ma nagle taką ,,dziurę'' trzymam gaz na tym samym poziomie a tu nagle go coś tak przyłapuje, potem puszcza, tak jskby jakaś blokada lub mała dawka paliwa, jakby był zamulony, a gaźnik był czyszczony i niema opcji o jakimś syfie.
Nie wiem już jestem głupi z tego tytułu, proszę o pomoc, sezon się zbliża trzeba zacząć jeździć a jazda tym motorem jak na razie nie sprawia przyjemności tylko szarpaninę jak z jakimś ,,osłem''
Ostatnio dowiedziałem się że może to być również wina świecy, mam kilka nowych świec, popróbuję, możę po prostu gdy mechanik miał rozebranych kilka motocykli pomylił świece i założył czyjąś.
Znów kolejny znajomy powiedział mi że wężyki od gaźnika mogę mieć zapchane i to ,,mulenie'' może być tego powodem- ale w to akurat wątpie
Czekam na wasze propozycje no i pomoc
Z góry dzięki i Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 08r.- problemy- POMOCY!
Witam, tak czytam twojego posta i nie widzę nic o ustawieniach gaźnika na obecną panującą temperaturę. Złożyć gaźnik według instrukcji to nie wszystko, trzeba dobrać odpowiednie dysze ustawić poziom iglicy i wyregulować dawkę dostarczanego powietrza do gaźnika. Jeśli tego nie wykonałeś to nawet nie próbuj jeździć na tym motocyklu bo po porostu szkoda silnika - a objawy jakie opisujesz mogą być właśnie spowodowane złymi ustawieniami gaźnika. Wracając do odpalania sxf'a to właśnie zalecane jest ruszyć kilka razy manetką, aby pompka przyśpieszająca wstrzyknęła paliwo, i odpalamy bez gazu. Nawet ssanie nie jest często potrzebne jeśli gaźnik jest odpowiednio wyregulowany pod panujące warunki atmosferyczne. Proponuję najpierw sprawdzić czy pompka podaję paliwo wyjmij filtr powietrza i ruszając manetką będzie widać przez airboxa zastrzyk paliwa - jeśli nie będzie podawać to masz uszkodzoną pompkę, albo za mały poziom paliwa w gaźniku.
-
Autor tematuMXKTM211
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: czw, 8 mar 2012, 22:08
- Motocykl: Ktm sxf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 08r.- problemy- POMOCY!
To akurat sprawdzałem i jest ok, motor odstawiłem do mechanika i powiedział, że przeregulował gaźnik i zwiększył dawkę paliwa, ale on raczej sam nie wie co zrobił: czy dodał czy zmniejszył i tp.
Ew. jest ktoś kto mógłby mi podać org ustawienia gaźnika?
Ew. jest ktoś kto mógłby mi podać org ustawienia gaźnika?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 08r.- problemy- POMOCY!
Mam wrażenie, że nawet szukać się nie chcę:
http://www.ktmmotorcycles.com/images/8101H9_OM_EN.pdf
Dla leniwych strona 54, ale to są ustawienia fabryczne (dla nowego motocykla) mają mało wspólnego z motocyklem używanym. Musisz sam dobrać ustawienia dla siebie. I z tego co piszesz to raczej zmieniłbym mechanika.
pozdrawiam
http://www.ktmmotorcycles.com/images/8101H9_OM_EN.pdf
Dla leniwych strona 54, ale to są ustawienia fabryczne (dla nowego motocykla) mają mało wspólnego z motocyklem używanym. Musisz sam dobrać ustawienia dla siebie. I z tego co piszesz to raczej zmieniłbym mechanika.
pozdrawiam