Plyn w oleju CRF 450 `02
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Plyn w oleju CRF 450 `02
Witam forumowiczow. Problem jest taki, ze w oleju w silniku (lewa strona patrzac od tylu) pojawil sie plyn z chlodnicy, a w chlodnicy oczywiscie go ubylo i pytanie jest takie czy to moga byc uszczelniacze na pompie wody, czy jedynie uszczelka pod glowica? Zaznaczam ze olej w skrzyni wygladal normalnie (troche przepracowany i ciemny) a w silniku zrobilo sie mleko, nie wiem tylko czy jest jakas mozliwosc zeby spod pompy moglo dostac sie do silnika, bo jest z drugiej strony silnika. Dodam jeszcze ze moto dobrze palilo i nie kopcilo po zauwazeniu "mleka" w silniku. Teraz olej w calym silniku jest zlany i nie wiem z ktorej strony sie za to zabrac. Prosze o pomoc i z gory dzieki za porady.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Wygląda na to ,że wystąpił przeciek na pompie. Do wymiany będzie łożysko pompy oraz dwa simeringi, koszty części około50 - 70pln + koszt nowej uszczelki.
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Czyli mozliwe jest, ze z przeciekajacej pompy wody, plyn znalazl sie w obiegu oleju z lewej strony silnika? Nie wiem do konca jak to tam jest zbudowane w crf, bo jeszcze tego nie rozkrecalem, wydawalo mi sie, ze jak pompa bedzie przeciekac (a jest z prawej strony) to plyn pojawi sie w oleju od strony sprzegla dlatego pytam, ale z tego co mowisz, wynika, ze plyn w obiegu oleju silnika moze pojawic sie z przeciekajacej pompy...tomasz12 pisze:Wygląda na to ,że wystąpił przeciek na pompie. Do wymiany będzie łożysko pompy oraz dwa simeringi, koszty części około50 - 70pln + koszt nowej uszczelki.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Jeśli nie ubyło Ci oleju ze skrzyni biegów i ma on normalny kolor to pompa wody nie ma tutaj nic do rzeczy. Możliwe że uszczelka pod głowica puszcza wodę, ale mało prawdopodobne że woda znalazła by się w oleju. Możliwe jest również uszkodzenie o-ringa pod cylindrem na łączeniu cylinder-kartery.
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Czyli teraz mam dwie przeczace sobie odpowiedzi DD to w wkoncu mozliwe jest zeby woda z pompy dostala sie do obiegu oleju silnika czy nie? Co do poziomu oleju w skrzyni, to rzeczywiscie bylo go za malo i mial ciemnoszary kolor. Od strony silnika olej wygladal zupelnie inaczej jak zageszczone mleko. Teraz juz nie wiem gdzie zaczac poszukiwania, a przymierzam sie dopiero na weekend, takze za wszystkie porady i wskazowki bede wdzieczny Aha jeszcze jedno, czy mowiac o "oringu" pomiedzy cylindrem a karterami miales na mysli ta zielona uszczelke?
- Załączniki
-
- uszczelka.jpg (26.36 KiB) Przejrzano 7257 razy
- uszczelka.jpg (26.36 KiB) Przejrzano 7257 razy
Ostatnio zmieniony czw, 8 mar 2012, 20:22 przez robsztix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Jeśli olej w skrzyni nie był jak mleko, to nie jest fizycznie możliwe żeby była to wina pompy. Sprawdź wyżej wymienione przyczyny.
EDIT:
Nie, chodzi mi o o-ring na tulejce miedzy cylindrem a karterami. W tym zestawie ten o-ring znajduje się pod uszczelniaczami zaworowymi.
EDIT:
Nie, chodzi mi o o-ring na tulejce miedzy cylindrem a karterami. W tym zestawie ten o-ring znajduje się pod uszczelniaczami zaworowymi.
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Dzieki Lanrets za zaangazowanie, ale moglbys mnie troche bardziej pokierowac o jaka tulejke Ci chodzi pomiedzy cylindrem i karterami? W ktorym miejscu jej szukac/pod czym? Pozdro
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Aha czyli oprocz tej uszczelki pod cylinder tam jeszcze na ta tulejke przychodzi taki o-ring Dzieki za podpowiedzi, widze ze bez zrzucenia cylindra nic sie nie dowiem, dzieki raz jeszcze za pomoc. Pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 96
- Rejestracja: śr, 21 kwie 2010, 22:58
- Motocykl: YZF250 CRF450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
jak wyzej pisano -na 99% uszczelka pod głowica do wymiany ,najlepiej na orginal ,OMP tez da rade ,wazne abys dokrecil glowice kluczem dynamometrycznym ( bodajze 58Nm) w innym przypadku dalej bedzie bieda .Po zalaniu nowym olejem rozgrzej motor i wymien raz jeszcze olej i filtr na nowe.
szukasz nowych ,w dobrej cenie części samochodowych ? pisz na PW -profesjonalna pomoc ,maksymalne zniżki forumowiczom.
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Plyn w oleju CRF 450 `02
Tylko, ze nikt nie pisal o uszczelce pod glowica, wczesniejsze tezy byly o uszczelnieniach na pompie wody i o o-ringu pod cylindrem. Jak pisalem moto odpala i pracuje normalnie, nie kopci. Ile uzytkownikow tyle teorii, ale dzieki za kazde zaangazowanie i chec pomocy. Bedzie trzeba rozebrac wszystko poprostu i sie przekonaccarmax pisze:jak wyzej pisano -na 99% uszczelka pod głowica do wymiany ,najlepiej na orginal ,OMP tez da rade ,wazne abys dokrecil glowice kluczem dynamometrycznym ( bodajze 58Nm) w innym przypadku dalej bedzie bieda .Po zalaniu nowym olejem rozgrzej motor i wymien raz jeszcze olej i filtr na nowe.