Plyn w oleju CRF 450 `02

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: robsztix » czw, 8 mar 2012, 18:01

Witam forumowiczow. Problem jest taki, ze w oleju w silniku (lewa strona patrzac od tylu) pojawil sie plyn z chlodnicy, a w chlodnicy oczywiscie go ubylo i pytanie jest takie czy to moga byc uszczelniacze na pompie wody, czy jedynie uszczelka pod glowica? Zaznaczam ze olej w skrzyni wygladal normalnie (troche przepracowany i ciemny) a w silniku zrobilo sie mleko, nie wiem tylko czy jest jakas mozliwosc zeby spod pompy moglo dostac sie do silnika, bo jest z drugiej strony silnika. Dodam jeszcze ze moto dobrze palilo i nie kopcilo po zauwazeniu "mleka" w silniku. Teraz olej w calym silniku jest zlany i nie wiem z ktorej strony sie za to zabrac. Prosze o pomoc i z gory dzieki za porady.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: tomasz12 » czw, 8 mar 2012, 18:29

Wygląda na to ,że wystąpił przeciek na pompie. Do wymiany będzie łożysko pompy oraz dwa simeringi, koszty części około50 - 70pln + koszt nowej uszczelki.

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: robsztix » czw, 8 mar 2012, 18:36

tomasz12 pisze:Wygląda na to ,że wystąpił przeciek na pompie. Do wymiany będzie łożysko pompy oraz dwa simeringi, koszty części około50 - 70pln + koszt nowej uszczelki.
Czyli mozliwe jest, ze z przeciekajacej pompy wody, plyn znalazl sie w obiegu oleju z lewej strony silnika? Nie wiem do konca jak to tam jest zbudowane w crf, bo jeszcze tego nie rozkrecalem, wydawalo mi sie, ze jak pompa bedzie przeciekac (a jest z prawej strony) to plyn pojawi sie w oleju od strony sprzegla dlatego pytam, ale z tego co mowisz, wynika, ze plyn w obiegu oleju silnika moze pojawic sie z przeciekajacej pompy...

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: karolmx » czw, 8 mar 2012, 19:24

Odpal moto i zobacz czy nie robią się bąbelki w chłodnicy,jeśli tak to uszczelka pod głowicą

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: Lanrets » czw, 8 mar 2012, 20:07

Jeśli nie ubyło Ci oleju ze skrzyni biegów i ma on normalny kolor to pompa wody nie ma tutaj nic do rzeczy. Możliwe że uszczelka pod głowica puszcza wodę, ale mało prawdopodobne że woda znalazła by się w oleju. Możliwe jest również uszkodzenie o-ringa pod cylindrem na łączeniu cylinder-kartery.

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: robsztix » czw, 8 mar 2012, 20:17

Czyli teraz mam dwie przeczace sobie odpowiedzi :DDD to w wkoncu mozliwe jest zeby woda z pompy dostala sie do obiegu oleju silnika czy nie? Co do poziomu oleju w skrzyni, to rzeczywiscie bylo go za malo i mial ciemnoszary kolor. Od strony silnika olej wygladal zupelnie inaczej jak zageszczone mleko. Teraz juz nie wiem gdzie zaczac poszukiwania, a przymierzam sie dopiero na weekend, takze za wszystkie porady i wskazowki bede wdzieczny ;) Aha jeszcze jedno, czy mowiac o "oringu" pomiedzy cylindrem a karterami miales na mysli ta zielona uszczelke?
Załączniki
uszczelka.jpg
uszczelka.jpg (26.36 KiB) Przejrzano 7257 razy
uszczelka.jpg
uszczelka.jpg (26.36 KiB) Przejrzano 7257 razy
Ostatnio zmieniony czw, 8 mar 2012, 20:22 przez robsztix, łącznie zmieniany 1 raz.

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: Lanrets » czw, 8 mar 2012, 20:19

Jeśli olej w skrzyni nie był jak mleko, to nie jest fizycznie możliwe żeby była to wina pompy. Sprawdź wyżej wymienione przyczyny. :)

EDIT:
Nie, chodzi mi o o-ring na tulejce miedzy cylindrem a karterami. W tym zestawie ten o-ring znajduje się pod uszczelniaczami zaworowymi.

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: robsztix » czw, 8 mar 2012, 20:41

Dzieki Lanrets za zaangazowanie, ale moglbys mnie troche bardziej pokierowac o jaka tulejke Ci chodzi pomiedzy cylindrem i karterami? W ktorym miejscu jej szukac/pod czym? Pozdro ;)

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: Lanrets » czw, 8 mar 2012, 20:46

Troszkę niewyraźnie ale widać. ;)


Edit:

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: robsztix » czw, 8 mar 2012, 20:52

Aha czyli oprocz tej uszczelki pod cylinder tam jeszcze na ta tulejke przychodzi taki o-ring :) Dzieki za podpowiedzi, widze ze bez zrzucenia cylindra nic sie nie dowiem, dzieki raz jeszcze za pomoc. Pozdro ;)

carmax
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 96
Rejestracja: śr, 21 kwie 2010, 22:58
Motocykl: YZF250 CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: carmax » pt, 9 mar 2012, 00:36

jak wyzej pisano -na 99% uszczelka pod głowica do wymiany ,najlepiej na orginal ,OMP tez da rade ,wazne abys dokrecil glowice kluczem dynamometrycznym ( bodajze 58Nm) w innym przypadku dalej bedzie bieda .Po zalaniu nowym olejem rozgrzej motor i wymien raz jeszcze olej i filtr na nowe.
szukasz nowych ,w dobrej cenie części samochodowych ? pisz na PW -profesjonalna pomoc ,maksymalne zniżki forumowiczom.

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Plyn w oleju CRF 450 `02

Post autor: robsztix » pt, 9 mar 2012, 16:35

carmax pisze:jak wyzej pisano -na 99% uszczelka pod głowica do wymiany ,najlepiej na orginal ,OMP tez da rade ,wazne abys dokrecil glowice kluczem dynamometrycznym ( bodajze 58Nm) w innym przypadku dalej bedzie bieda .Po zalaniu nowym olejem rozgrzej motor i wymien raz jeszcze olej i filtr na nowe.
Tylko, ze nikt nie pisal o uszczelce pod glowica, wczesniejsze tezy byly o uszczelnieniach na pompie wody i o o-ringu pod cylindrem. Jak pisalem moto odpala i pracuje normalnie, nie kopci. Ile uzytkownikow tyle teorii, ale dzieki za kazde zaangazowanie i chec pomocy. Bedzie trzeba rozebrac wszystko poprostu i sie przekonac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”