PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: ghollum » śr, 1 lut 2012, 11:33

mafioza15 pisze:O tak uzytkownicy kwasio5 i jacekz80 trafili :) Jestem mechanikiem samochodowym motory tez naprawiam ale 2t.. Mam starszego brata ktory ma juz dlugi staz i pracuje jako mechanik w serwisie Renault. Ja sam robie rozrzady, wymieniam panewki, skrzynie waly sprzegla itp.
Pierwszym krosem ktorym mialem mialem yamahe yz250 pozniej kupilem KTM sx 360 no i teraz kupilem pierwszego krosa w czterosowie i chce sie tylko dowiedziec bo nie rozbieralem nigdy jeszcze takiego silnika i dlatego zalozylem tego posta na tym forum. a puki co jest zima i moto moze troche postac zanim sie ociepli troche bo i tak sie nie bedzie jezdzic w taka pogode.. :) A wogole po to jest forum.. zeby sie czegos dowiedziec.. :D

Ogolnie to chcialem sie dowiedziec czy jest tam cos skomplikowanego co moze mnie zaskoczyc? Czy przy ustawianiu rozrzadu sa jakies cechy.. no i co z ta moja zebatka ile taka kosztuje i gdzie ja zakupic :) czy bede musial wymienic sama zebatke czy tez wodzik. jakie lozyska na wal bo bede wymienial zaraz jak mam rozebrane.. i inne duperele :D

Pozdrawiam wszyskich :) :D
Kolego skoro jak piszesz "robisz rozrządy" to chyba powinieneś wiedzieć że zwykle producent stosuje cechy które umożliwiają poprawne jego ustawienie, kolejna sprawa, jeśli jesteś mechanikiem to powinieneś wiedzieć że sprawą podstawową jest serwisówka której lektura jest pierwszym krokiem do jakichkolwiek napraw, pytanie o "zębatkę" (pewnie chodzi ci o tryb) czy wodzik jest bezsensowne na tym etapie bo nie masz żadnej pewności co do typu awarii. A co do tego czy silnik YZF400 może cię czymś zaskoczyć to spieszę z informacją że raczej nie ma tam kosmicznych rozwiązań technicznych, tym co może cię zaskoczyć będzie pewnie stopień zużycia takiego silnika i ilość mamony koniecznej do wydania aby ten silnik wyremontować.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: Mateusz_MX » śr, 1 lut 2012, 12:23

ghollum pisze:Tym co może cię zaskoczyć będzie pewnie stopień zużycia takiego silnika i ilość mamony koniecznej do wydania aby ten silnik wyremontować.
:lol: :butthead:
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: pajda77 » śr, 1 lut 2012, 13:24

Witam
Problemem tego silnika 400 czy 426 jest jego skomplikowane smarowanie olejem (olej w ramie).Przewody dochodzą dołem do silnika gdzie małe tulejki z malutkim uszczelniaczem są bardzo delikatne .Trzeba pamiętać o szczegłowej analizie łożysk i uszczelniaczy.
Znaki na rozrządzie czy tez znaki na wałku wyrównawczym są widoczne i jasne.Gdy ktoś zna podstawy mechaniki gdzie jest GMP i w jakim cyklu jest silnik 4t ogarnie rozrząd mignięciem oka.W tym silniku sprawiło mi dużą trudność gdy go rozkładałem rozpołowienie go musiałem dorabiać ściągacz.Skrzynia jest prosta przewaznie jak sie zębatka wywala (zęby kłowwe)to trzeba by wymienić odrazu wodzik i sprawdzic czy prowadnica niema luzów w karteże.Należy pamiętać o głupich tulejkach olejowych (bardzo ważnych) .A podstawowa sprawa jest ZEBY KAZDY Z MECHANIKÓW Z FORUM DOKRĘCAŁ STOPKI WAŁKA ROZRZADU KLUCZEM DYNAMOMETRYCZNYM Z PARAMETRAMI DANEGO MODELU.BARDZO CZĘSTO W WYNIKU ZAMOCNEGO DOKRĘCENIA PRZYCIERAJĄ SIĘ TE WAŁKI (DWA)PIĘCIO ZAWOROWA GŁOWICA JEST PIEKIELNIE DROGA PRZY REGENERACJI (WYMIANIE PROWADNIC ZAWORÓW I USZCZELNIACZY) Cechą tego silnika jest duża moc i wmiare tanie częsci.A minusem jest delikatnie przekombinowany układ smarowania( w nowszych modelach dokonano pewnych zmian)Inne marki mają to inaczej rozwiązane.Doszukiwałem się sensu jaki ma olej w ramie i wydaje mi sie ze chodzi o to ze w jakiej pozycji by niebył motocykl zawsze ma smarowanie.(ale moge sie mylic)I na koniec podstawa servisówka w reke i pokoleji stosowac sie do zaleceń co do mocy dokrecania głowicy itp.żeczy.
Nie składaj silnika na silikon jakiś syfiasty czerwony tylko dobry środek i na uszczelki bo silnik wiekowy i niewiadomo ile razy kartery były katowane przy licznych remontach.Pozdrawiam pajda77

Autor tematu
mafioza15
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
Motocykl: Honda CR 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubliniec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: mafioza15 » śr, 1 lut 2012, 22:30

o wlasnie o takie porady mi chodzilo dzieki Pajda77, i szukam czesci do skrzyni ma ktos zebatki na sprzedarz.. pochodze ze slaska to moj slownik nie jest w 100% polski.. :D

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: jac » śr, 1 lut 2012, 23:13

Witaj!Ja tylko dodam;sprawdz stan łańcucha i zębatek :finga:
Taki przypadek miał znajomy.coś mu przeskakiwało na wysokim biegu przy dawaniu w gaz na podjazdach
Poprostu napęd złom :shock:
Aczkolwiek te skrzynie maja prawo paść,szczególnie po tylu latach

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: ghollum » czw, 2 lut 2012, 11:11

pajda77 pisze:Witam
.........................................A minusem jest delikatnie przekombinowany układ smarowania( w nowszych modelach dokonano pewnych zmian)Inne marki mają to inaczej rozwiązane.Doszukiwałem się sensu jaki ma olej w ramie i wydaje mi sie ze chodzi o to ze w jakiej pozycji by niebył motocykl zawsze ma smarowanie.(ale moge sie mylic).....................
Zasada działania suchej miski olejowej jest prosta jak cep, mamy dwie pompy (najczęściej jest to pompa dwusekcyjna) jedna pompa (sekcja) pobiera olej ze zbiornika (może to być rama ale równie dobrze może to być jakikolwiek inny pojemnik na olej o dowolnej pojemności) i smaruje cały układ korbowo-tłokowy, rozrząd i skrzynie po czym ściekający olej jest wypompowywany przez drugą pompę (sekcje) zwykle o dwukrotnie większej wydajności niż smarująca prosto do zbiornika i tak wkoło, "wot i wsio". W teori w silniku nie ma żadnej nadwyżki oleju poza tym który akurat jest używany do smarowania, stąd nazwa "sucha miska". Podstawową zaletą i głównym powodem zastosowania tego rozwiązania w silnikach "błotnych" jest wspomniana przez ciebie duża odporność na przechyły i fakt że zbiornik oleju pełni rolę chłodnicy ,ale nie jest prawdą że silnik będzie miał smarowanie w każdej pozycji, będzie miał smarowanie tak długo jak pompa smarująca będzie w stanie zasysać olej ze zbiornika (a to głównie odbywa się za pomocą grawitacji)co będzie niemożliwe w sytuacji kiedy zbiornik znajdzie się niżej niż silnik, czyli na pochyłości gdzie moto będzie leżało kierą w dół zbocza silnik nie będzie miał smarowania . Wadą jest konieczność stosowania zewnętrznego zbiornika i przewodów łączących silnik ze zbiornikiem podatnych na uszkodzenie. Po co to piszę? ja wychodzę z założenia że żeby coś naprawic najpierw trzeba zrozumieć jak to działa a donoszę wrażenie że spora liość osób na tym forum zabiera się za naprawę rzeczy o których działaniu nie mają bladego pojęcia (bez urazy nie mam na myśli akurat Ciebie :wink: )
Ostatnio zmieniony pt, 3 lut 2012, 15:36 przez ghollum, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
mafioza15
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
Motocykl: Honda CR 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubliniec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: mafioza15 » pt, 3 lut 2012, 09:43

Naped mam nówke i nie ma prawa nic tam przeskakiwac.. to raczej silnik. jak zejda te mrozy to bede grzebal. :P narazie to tam jest za zimno i klucze do reki przymarzaja :P

A to jest bardzo ciekawe co piszesz o tym smarowaniu.. dzieki :)

Wogole to szukam czesci do silnika moze ktos ma zebatki?

pozdrawiam

pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: pajda77 » pt, 3 lut 2012, 11:18

Witaj
Ja wiem i znam zasade działania tego układu ale porównuje ten model yzf do innych modeli gdzie tez występuja dwie pompy i zadnej chłodnicy oleju w ramie niema.Aktualnie mam na stole silnik 450sx i tu ewidentnie jest przykład ze niepotrzeba miski z olejem by silnik był dobrze smarowany.Układ z dwoma sekcjami olejowymi jedna pompa smaruje skrzynie druga wał ( w uproszczenju)sa dwa niezależne duże filtry papierowe i dwa sitka czyszczące a wszystko napędzane jednym olejem.Reasumując po co komplikowac sobie życie jakimis przewodami olejem w ramie olejem jak inne modele mają ten temat łatwiej i lepiej skonstrułowany.Co yzf chciała coś pionierskiego wprowadzić.Yzf 400 czy 426 od 98roku taki układ wprowadziło ale inne firmy takie jak honda ,ktm,suzuki ,kawasaki nic takiego nawet nie starali sie wprowadzić.A przedewszystkim nie kumam po co dokładac wagi do motocykla gdy powinien byc megalekki. Ponadto uciazliwe spuszczanie oleju z ramy i z silnika wydłuża i komplikuje czas i prace.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: ghollum » pt, 3 lut 2012, 15:31

Such miska olejowa to żadne pionierskie rozwiązanie bo Harley-Davidson stosuje je od 1930r. tak samo BSA, Triumph i Norton. W katach z silnikiem RFS masz półsuchą miskę olejową która łączy w sobie cechy suchej i mokrej miski ale nie posiada głównych wad obu, KTM jak jeden z pierwszych zastosował to rozwiązanie właśnie w silnikach RFS, w dzisiejszych "błotnych" wyczynowych silnikach 4T praktycznie u wszystkich producentów masz półsuchą miskę, i to tym rozwiązaniem zastompiła yamaha suchą miskę w YZF. Jak działa półsucha miska zakładam że wiesz więc powstrzymam się przed dalszym wykładem :mrgreen: .

Autor tematu
mafioza15
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
Motocykl: Honda CR 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubliniec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: mafioza15 » ndz, 5 lut 2012, 21:54

Mam jeszcze kilka pytan kto moze niech wyrazi swoje zdanie

1. Czy trzeba odpowietrzac uklad smarowania olejem gdy wymieniam olej? jak tak to jak?
2. Co soadzicie na o pekajacych membranach w gazniku?
3. Jaki Olej do silnika castrol czy motul?

czekam na odpowiedz pozdrawiam :)

Autor tematu
mafioza15
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 19:13
Motocykl: Honda CR 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubliniec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: mafioza15 » śr, 29 lut 2012, 12:46

Witam mam takie pytanie. Jak np wymieniam olej. to wystarczy ze wleje go przez otwor w ramie i bedzie wszystko ok? pytam sie poniewaz nie chce go zatrzec. pozdrawiam

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIA BIEGOW YAMAHA YZF 400/426 POMOCY

Post autor: tomasz12 » śr, 29 lut 2012, 15:02

Olej się zlewa z ramy i z silnika , radzę poszukać książki obsługi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”