ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Ryba
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 17 lut 2008, 21:00
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Ryba » sob, 21 sty 2012, 19:52

Mam pytanko odnośnie ACRAPOVICA

Czy trzeba zmieniać dysze( ewentualnie ustawiać przepustnicę) w oryginalnym/seryjnym gaźniku w yz250f 2008 rok ??
Może ma ktoś z Was taki tłumiczek i już coś kombinował ze strojeniem/zmianą dysz, to proszę o jakieś sugestie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiekk_421
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
Motocykl: CRF 250 .05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Krzysiekk_421 » sob, 21 sty 2012, 19:55

Dostroić gaźnik na pewno będziesz musiał bo motor nie będzie jechał tak jak trzeba.
swoją drogą w dysze warto zainwestować :D

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: tomasz12 » ndz, 22 sty 2012, 10:13

Gaźnik trzeba oczywiście ustawić pod ten tłumik, jakie ustawienia i dysze zastosować?, polecam kontakt z producentem, dane udostępnią Ci bezpłatnie.

Autor tematu
Ryba
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 17 lut 2008, 21:00
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Ryba » ndz, 22 sty 2012, 11:21

dziękuję za odpowiedzi , zabieram się do roboty

masterixonas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 11 lis 2011, 17:57
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan-Leszno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: masterixonas » ndz, 22 sty 2012, 16:31

Ja mam caly iklad AKRAPOVIC lacznie z kolankiem w swojej rmz-cie
Powiem ci tak ze niewiem jak z dyszami ale mam zalozony jakis tunningowy spod gaznika z wieksza komora w ktorej jest paliwo....

Autor tematu
Ryba
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 17 lut 2008, 21:00
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Ryba » pn, 23 sty 2012, 11:47

Napisałem do acrapovica do USA...przekierowali na Słowację...Słowacja do Polski a Polska powiedziała że nie ma pojęcia jak ustawić iglicę i czy trzeba zmieniać dysze :lol: jaja jakieś :) Czyli pozostaje metodą prób i błędów stroić gaźnik po swojemu chyba....

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Mateusz_MX » pn, 23 sty 2012, 13:09

Ryba pisze:Napisałem do acrapovica do USA...przekierowali na Słowację...Słowacja do Polski a Polska powiedziała że nie ma pojęcia jak ustawić iglicę i czy trzeba zmieniać dysze :lol: jaja jakieś :) Czyli pozostaje metodą prób i błędów stroić gaźnik po swojemu chyba....
Myślę, że pomoże i rozjaśni kilka zagadnień dotyczących gaźnika:

http://motocross.transworld.net/1000101 ... arburetor/

Na początek podaj mi jetting Twojego gaźnika.

Sugerowany przez producenta Akrapovic jetting dla Twojego motocykla:

Main Jet: 178,
Pilot Jet: 42,
Needle: NFPR,
Needle Position: 5TH,
Power Jet: seryjny,
Air Screw: seryjny,
Fuel Screw: 2 3/8.

Oczywiście nie możesz się nim sugerować w 100%. Wszystko zależy od temp. otoczenia, wysokości n.p.m. oraz od wilgotności powietrza. Zaopatrz się w akcesoryjny komplet dysz do gaźnika i po ówczesnym zapoznaniu się z fachową literaturą dostrój gaźnik - dobre dostrojenie wyczujesz po prawidłowej pracy silnika (odpowiednia reakcja na gaz, bezproblemowy spadek z wysokich na niskie obroty, brak "strzałów w wydech, oraz równomierna praca w każdym zakresie obrotów) oraz po kolorze świecy zapłonowej (ciemny brąz). Życzę powodzenia. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn, 23 sty 2012, 14:59 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
Ryba
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 17 lut 2008, 21:00
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Ryba » pn, 23 sty 2012, 13:54

no widzę konkretniejsza rozmowa:)
muszę zdjąć gaźnik i wyjąć dysze i iglice i zobaczyć jak jest ustawiona fabrycznie, bo mimo tego że to 2008 rok to nówka sztuka i gaźnik jeszcze na fabrycznym ustawieniu. Dzięki za link i podpowiedź, będę ustawiał metodą prób i błędów i zobaczę co z tego wyjdzie jak ustawie na ucho :)

pozdro i jeszcze raz dziękuję.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Mateusz_MX » pn, 23 sty 2012, 15:07

Wyczytałem na stronie producenta następujące informacje:

I bought an Akrapovič exhaust system. Do I have to rejet the bike? Which jet kit do you recommend for use with your exhaust system?

The exhaust systems are designed to function properly using the stock carburetor or electronic fuel injection set-ups. This means that no changes to the stock set-ups are necessary in order to use Akrapovič exhaust systems. Also, all of the performance specifications which we measure and list for each exhaust system model are based on stock set-ups. We assume full responsibility for the accuracy of these specifications. However, we also believe that it is possible to improve the original set-ups when our exhaust systems are used.
Of course, the market for tuning kits is extremely large, covering practically every motorcycle component. Tuning of the exhaust system includes the carburetor and EFI settings in addition to aftermarket components. There is a huge demand for this particular combination.
If you decide to rejet your bike in addition to purchasing an Akrapovič exhaust system, we recommend that you check out the range of products offered by the American company Dynojet. They have achieved excellent results with their carburetor and EFI jet kits, which they test themselves and which are specifically tuned for Akrapovič exhaust systems. However, they only cover certain parts of our range, so it’s best to make sure that Dynojet has a kit for your motorcycle and the Akrapovič exhaust system of your choice.

NOTE:

The Akrapovič company assumes no responsibility for the performance specifications given by the Dynojet company or any other tuning company for their products!
We guarantee only the accuracy of the performance characteristics given for Akrapovič exhaust systems, which are based on the motorcycles’ stock engine set-ups, and which are officially issued by the Akrapovič company.
IMPORTANT:

Tuning of electronic fuel injection systems requires precision and care, since unlike carburetors there are many possible settings which could exceed the useful limit for the engine! This could eventually lead to decreased engine performance, i.e. damage to the engine. We assume no responsibility for the proper operation of Akrapovič exhaust systems in the case of rejetting the carburetor or EFI system. (We suggest that you start tuning using the presets given by the manufacturer).
Never change the exhaust system and the jet's or EFI mapping at the same time.
First replace the exhaust system, then the other items. Even when replacing the stock air filter with a modified filter, rejetting/remapping has to be performed.

Jeżeli aktualnie motocykl jeździ jak należy, zamontuj akcesoryjny układ i sprawdź jak będzie pracował silnik. Z powyższych informacji wynika, że nie są potrzebne zmiany w ustawieniu gaźnika \:D/
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
Ryba
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 17 lut 2008, 21:00
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Ryba » pn, 23 sty 2012, 15:11

dziękuję jeszcze raz, pokombinuję i dam znać co wyszło :) pozdro

dav1d
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 23 lis 2006, 22:33
Motocykl: YZF 250 / YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: dav1d » pn, 1 paź 2012, 15:57

Sory ze taki stary temat odgrzebuje, ale mozna wiedziec jak Ci to wszystko poszlo ? Udało Ci sie ustawic ? Co musiales zrobic ? :)

Yzf 250
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 226
Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ACRAPOVIC do YZ250F czy trzeba stroić gaźnik ??

Post autor: Yzf 250 » pn, 1 paź 2012, 16:52

Mój kolega miał problem po założeniu akrapa z power bombą. Patrz na nagar na świecy ale z doświadczenia jakie nabrałem przy strojeniu gaźnika ( po wymianie na Akrapa) polecam zmienić dyszę na 182 a reszte zostawić :drinkers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”