Łożyska w tylnym kole rm 250
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Wymiary łożysk na schemacie: nr. 2: 20X27X15 i nr. 3: 16X22X12.
Uszczelniacze nr. 4: 19X27X4 i nr. 6: 16X22X2.5.
Uszczelniacze nr. 4: 19X27X4 i nr. 6: 16X22X2.5.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Wpisz na zumi.pl i znajdziesz a ja osobiście polecam ABS na spółdzielczości pracy za MUSI.
Jak tam nie dobierzesz to musisz zestaw kupić. CO do kiwaka to ja zrobiłem tak:
Pojechałem do ABS z kiwakiem gość pomierzył,, łożyska były ale wewnętrznie o 1 mm za małe więc stare tulejki tokarz mi ztoczył o 1 mm i było gites. Łożyska i uszczelniacze wyższej półki SKF i jakieś polskie(polskie to dobre łożyska), za wszystko wyszedłem ok 100 zł może mniej. Ewentualnie szukaj innych sklepów na tej wsi już będą
Jak tam nie dobierzesz to musisz zestaw kupić. CO do kiwaka to ja zrobiłem tak:
Pojechałem do ABS z kiwakiem gość pomierzył,, łożyska były ale wewnętrznie o 1 mm za małe więc stare tulejki tokarz mi ztoczył o 1 mm i było gites. Łożyska i uszczelniacze wyższej półki SKF i jakieś polskie(polskie to dobre łożyska), za wszystko wyszedłem ok 100 zł może mniej. Ewentualnie szukaj innych sklepów na tej wsi już będą
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematukwasio5
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Dobra panowie z kołyską wszystko jasne trzeba cały zestaw rozebrałem całość i wszystko się posypało jest zerdzewiałe , tulejki wyjeżdżone. Luz na wahaczu jest ale minimalny myślę że nowy smar załatwi sprawę.
Macie sprawdzone patenty na wybijanie łożysk a raczej pozostałości ? łożysko amora wybiłem bez większych problemów
Ale pozostałe o numerach 15 , 2 nawet nie drgnęły wybijałem w sposób standardowy płyta traserska dobrze dobrany klucz nasiadowy i młotek. Biłem z wyczuciem ale i tak się bałem żeby nie uszkodzić aluminium a łożyska nawet nie drgnęły.
Z mojego chłopskiego doświadczenia łożyska w miejscu gdzie idzie śruba 19 i 11 trzeba wybijać od wewnątrz ponieważ w elemencie są ścianki które blokują aby łożysko nie było za daleko krawędzi zewnętrznej , a w miejscu gdzie idzie śruba 8 można śmiało walić od zewnątrz. Dobrze mówię ? Jak dobrze zaatakować łożyska żeby było bez lipy ?
Macie sprawdzone patenty na wybijanie łożysk a raczej pozostałości ? łożysko amora wybiłem bez większych problemów
Ale pozostałe o numerach 15 , 2 nawet nie drgnęły wybijałem w sposób standardowy płyta traserska dobrze dobrany klucz nasiadowy i młotek. Biłem z wyczuciem ale i tak się bałem żeby nie uszkodzić aluminium a łożyska nawet nie drgnęły.
Z mojego chłopskiego doświadczenia łożyska w miejscu gdzie idzie śruba 19 i 11 trzeba wybijać od wewnątrz ponieważ w elemencie są ścianki które blokują aby łożysko nie było za daleko krawędzi zewnętrznej , a w miejscu gdzie idzie śruba 8 można śmiało walić od zewnątrz. Dobrze mówię ? Jak dobrze zaatakować łożyska żeby było bez lipy ?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Ja musiałem śrubokrętem płaskim bić tak żeby rozciąć łożysko a raczej metalowy płaszcz a później szczypcami wygrzebałem
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematukwasio5
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Panowie z wybijaniem łożysk problem rozwiązany , prosty , wygodny a przede wszystkim bezpieczny. Całość na cacy zajęła mi 40minut ,same wycinanie łożysk 30min. Teraz do rzeczy a wiec wziąłem mini szlifierkę i po prostu poprzecinałem łożyska i powyciągałem je palcem. Naprawdę z tego co oglądałem prasy młotki palniki to przecięcie jest najlepszym sposobem.
następnie poprzecierałem rdze papierkiem wodnym i elementy kiwaka wyglądają od środka jak nowe.
Może komuś mój pomysł się spodoba i skorzysta Temat uważam za zamknięty
następnie poprzecierałem rdze papierkiem wodnym i elementy kiwaka wyglądają od środka jak nowe.
Może komuś mój pomysł się spodoba i skorzysta Temat uważam za zamknięty
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Cześć.
Nie dasz rady pozbyć sie starych łożysk sposobem :młotek i twoja para w rękach
Najlepiej opalić palnikiem , prymusem itd.... a potem odpowiednim wymiarem rurki i mlotkiem.
Ja od tygodnie już siedze przy Hondzie CR 250 rozebrałem ją do "naga" czytaj wszystko co sie dało i wymieniam miedzy innymi WSZYSTKIE łożyska . w kołach , w kołysce, na wahaczu i WSZYSTKO w pierwszej kolejności grzeje a potem lekko pukam i wychodzi , a przy montażu nagrzewam a nowe łożyska mrożę i wchodzi .
Jeśli tego nie zrobisz możesz uszkodzić którąś z części zawieszenia.
ZDECYDOWANIE POLECAM ZAGRZAĆ .
http://www.youtube.com/watch?v=3IQq2sLu ... r_embedded <------ od drugiej minuty oglądaj, to samo zrób z kołyską
Nie dasz rady pozbyć sie starych łożysk sposobem :młotek i twoja para w rękach
Najlepiej opalić palnikiem , prymusem itd.... a potem odpowiednim wymiarem rurki i mlotkiem.
Ja od tygodnie już siedze przy Hondzie CR 250 rozebrałem ją do "naga" czytaj wszystko co sie dało i wymieniam miedzy innymi WSZYSTKIE łożyska . w kołach , w kołysce, na wahaczu i WSZYSTKO w pierwszej kolejności grzeje a potem lekko pukam i wychodzi , a przy montażu nagrzewam a nowe łożyska mrożę i wchodzi .
Jeśli tego nie zrobisz możesz uszkodzić którąś z części zawieszenia.
ZDECYDOWANIE POLECAM ZAGRZAĆ .
http://www.youtube.com/watch?v=3IQq2sLu ... r_embedded <------ od drugiej minuty oglądaj, to samo zrób z kołyską
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Ps. po dodaniu odpowiedz pokazały mi sie wczesniejsze posty i przeczytałem twój o przecinaniu <--------- można to robic w ekstremalnych przypadkach ALE GRZANIE I WYPRASOWYWANIE na prasie, imadle czy wybijanie jest NAJBEZPIECZNIEJSZE i najodpowiedniejsze i zajmuje MAX do 20min jesli wszystko macie przygotowane (czytaj wymiana łożysk w wahaczu + w kołysce) Czysto , profesjonalnie i bezpiecznie dla was i dla motocykla.
-
Autor tematukwasio5
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Panowie , jednemu wyjdzie bez większych problemów a drugiemu z mega problemami a wszystko zależy od spasowania , ile temu były mieniane i stopnia rdzy itp. Myślę że mój sposób jest mega dobry bo nie trzeba nic grzać , stukać itp. wszystko wychodzi palcem a na elementach kiwaka nie zostaje najmniejszy ślad. Uważam że nie ma co dyskutować który sposób jest lepszy , chodzi oto aby wyjąć łożyska bez uszkodzenia elementów kiwaka i koniec kropka . Potencjalny koleś który stanie przed wybiciem łożysk już sam zadecyduje co dla niego będzie wygodniejsze.
Doradzaliście abym kupił do koła tył łożyska,uszczelniacze tańsze w sklepie ale niestety w moim "mieście" nie ma ich. Może takie rozwiązanie jest dobre dla osób które mają wkole łożyska dosyć popularne standardowe ,niestety w moim kole są trochę nie typowe 22x44x12.Dzwoniłem trochę po hurtowniach , albo nie mają na stanie albo są po 40-50zł sztuka Firmy NTN lub NSK plus uszczelniacze około 15zł sztuka , zestaw wyjedzie ponad 150zł. Znalazłem zestaw naprawczy proxa za 84zł wiem że te łożyska nie są proxa tylko chińskie kml. Co byście zrobili na moim miejscu brać zestaw za 84zł czy lepszej firmy za 150zł??
Tak na marginesie śmiga ktoś na prowadnicach łańcucha firmy ufo , jak jest z wytrzymałością ?
Doradzaliście abym kupił do koła tył łożyska,uszczelniacze tańsze w sklepie ale niestety w moim "mieście" nie ma ich. Może takie rozwiązanie jest dobre dla osób które mają wkole łożyska dosyć popularne standardowe ,niestety w moim kole są trochę nie typowe 22x44x12.Dzwoniłem trochę po hurtowniach , albo nie mają na stanie albo są po 40-50zł sztuka Firmy NTN lub NSK plus uszczelniacze około 15zł sztuka , zestaw wyjedzie ponad 150zł. Znalazłem zestaw naprawczy proxa za 84zł wiem że te łożyska nie są proxa tylko chińskie kml. Co byście zrobili na moim miejscu brać zestaw za 84zł czy lepszej firmy za 150zł??
Tak na marginesie śmiga ktoś na prowadnicach łańcucha firmy ufo , jak jest z wytrzymałością ?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
Ważniejsze od firmy łożyska (dobrze, gdyby było zamknięte plastykowymi uszczelniaczami) jest jego nasmarowanie (dobrej jakości smarem) i szczelność uszczelniacza - jak do środka dostanie się brud, to zniszczy on łożysko nawet za 100zł za sztukę.kwasio5 pisze:Co byście zrobili na moim miejscu brać zestaw za 84zł czy lepszej firmy za 150zł?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematukwasio5
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Łożyska w tylnym kole rm 250
To chyba skuszę się na ten zestaw za 84 , ciekawe ile warg mają uszczelniacze , myślę że te uszczelniacze z zestawu mogą bardziej spełniać swoją funkcje bo na pewno są przystosowane do smaru. Dobra biorę te za 84 zł
Mateusz jak byś był taki miły i powiedział dobry smar w normalnej cenie do łożysk kiwaka i koła
Mateusz jak byś był taki miły i powiedział dobry smar w normalnej cenie do łożysk kiwaka i koła