Crf 450 urwany korbowód
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Jeżeli malutka to nie, jak zaniesiesz cylinder do pomiaru to powiedzą ci czy się nadaje jeszcze czy nie.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
To nie kamiltomasz12 pisze:Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
CRF 450R 02-03
CRF 450R 04-08
CRF 450R 09-11
CRF 450X 05-09
A-95,96
B-95,97
C-95,98
CRF 250R 04-07
CRF 250R 08-09
CRF 250X 04-09
A-77,97
B-77,98
C-77,99
CRF 250R 10-11
A-76,77
B-76,78
C-76,79
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Dokładnie tak. ale kolega pytał o wymiar tłoka oryginalnego. W przypadku crf 450 gdy na kutym wymiar 95.97 to B to na oryginalnym odlewanym to A.amator pisze:To nie kamiltomasz12 pisze:Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
CRF 450R 02-03
CRF 450R 04-08
CRF 450R 09-11
CRF 450X 05-09
A-95,96
B-95,97
C-95,98
CRF 250R 04-07
CRF 250R 08-09
CRF 250X 04-09
A-77,97
B-77,98
C-77,99
CRF 250R 10-11
A-76,77
B-76,78
C-76,79
Podsumowując Tłok nominalny to tak, jak B kuty wymiarowo. Na stronie motox w garaż/porady jest napisane, z kąd wynika ta różnica montażowa.
http://motox.com.pl/garaz-motox-com-pl- ... ch-2t.html
w prawdzie to o 2t, ale znajduje się tak wiele ciekawych informacji. które tyczą się również 4t.
W temacie wyboru pomiędzy tłokiem kutym a odlewanym, należy pamiętać, że istnieją plusy i minusy obu rozwiązań. Producenci motocykli także biorą je pod utłok pistonwagę. Różnica w koszcie produkcji na dużą skalę jest minimalna. Więc nie chodzi tu o cenę! Dodatkowo żaden producent nie pozwoliłby sobie na obniżenie osiągów wyścigowego motocykla, aby osiągnąć nic nie znaczącą redukcję kosztów. Tłoki kute są mocniejsze, ale nie można ich wykonać ze stopu zawierającego optymalną ilość krzemu (silicon content alloy), co powoduje, że wymagają większego luzu przez co trudniej jest osiągnąć maksymalne osiągi. Z czterech największych japońskich producentów motocykli tylko Kawasaki wkładało do swoich dwusuwowych maszyn kute tłoki i zaprzestali tego 20 lat temu. Jednym z najmocniejszych współczesnych dwusuwów jest Honda RS 125 GP Racer, która ma ponad 50 KM. Daje to ponad 400 KM z litra (to więcej niż bolidy F1 czy motocykle Moto GP). W tym silniku Honda montuje odlewane tłoki. Podobne wyniki z litra osiąga także KTM 85, który także ma odlewany tłok. Dlaczego? Ponieważ tłok odlewany jest jedynym sposobem na uzyskanie luzów, które pozwalają uzyskać maksymalną moc. Tłok kuty rzeczywiście będzie lepiej pracował przy przekroczonych parametrach serwisowych, np. po tuningu silnika. Tym jednak zajmują się dobrzy fachowcy.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Zakładałem do swojej crf 250 tłok oryginalny i miał on wszystkie cechy charakterystyczne dla odkuwki matrycowej. Mam przed nosem tłok oryginalny, który wyjęty został z silnika i jest tak samo. Kuźnictwo miałem to na studiach, projektowaliśmy podobne matryce do kucia takich rzeczy.
Proszę kogoś z kolegów o podanie źródła informacji o odlewanych tłokach do hondy crf, gdzie mogę o tym poczytać. Chodzi mi o jakiś poważny artykuł lub stronę producenta. Nie daje mi to spokoju.
Ponawiam pytanie jaki jest rozmiar oryginalnego tłoka do crf 450 i do crf 250?
Do tych motocykli honda robi tylko jeden rozmiar tłoków, nie ma nad wymiarów w oryginale.
Proszę kogoś z kolegów o podanie źródła informacji o odlewanych tłokach do hondy crf, gdzie mogę o tym poczytać. Chodzi mi o jakiś poważny artykuł lub stronę producenta. Nie daje mi to spokoju.
Ponawiam pytanie jaki jest rozmiar oryginalnego tłoka do crf 450 i do crf 250?
Do tych motocykli honda robi tylko jeden rozmiar tłoków, nie ma nad wymiarów w oryginale.
-
Autor tematuczeczeno
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 18:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
witam bylem dzis u mechanika powiedzial ze moze mi wbic tuleje zeliwna hmm jakos mi sie to nie widzi nie lepiej dac do regeneracji nikasilu?
a i niewiem co z walem ;/ bo regeneracja wyjdzie ok 600-700 a nowy ok 1100 a stary od tych uderzen mogl zostac ugiety i niewiem czy da sie to wycentrowac
a i niewiem co z walem ;/ bo regeneracja wyjdzie ok 600-700 a nowy ok 1100 a stary od tych uderzen mogl zostac ugiety i niewiem czy da sie to wycentrowac
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
nowy cylek 800-900 zł już w polsce
http://www.sklepef.pl/shop/174/125022-1 ... -450x-0509
i szukaj dalej.
Gdzie regeneracja za 800? Czechy? Kup już nowy.
http://www.sklepef.pl/shop/174/125022-1 ... -450x-0509
i szukaj dalej.
Gdzie regeneracja za 800? Czechy? Kup już nowy.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Odnosnie niebieskiego zaznaczenia.kamil250 pisze:Dokładnie tak. ale kolega pytał o wymiar tłoka oryginalnego. W przypadku crf 450 gdy na kutym wymiar 95.97 to B to na oryginalnym odlewanym to A.amator pisze:tomasz12 pisze:Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
Podsumowując Tłok nominalny to tak, jak B kuty wymiarowo. Na stronie motox w garaż/porady jest napisane, z kąd wynika ta różnica montażowa.
http://motox.com.pl/garaz-motox-com-pl- ... ch-2t.html
w prawdzie to o 2t, ale znajduje się tak wiele ciekawych informacji. które tyczą się również 4t.
W temacie wyboru pomiędzy tłokiem kutym a odlewanym, należy pamiętać, że istnieją plusy i minusy obu rozwiązań. Producenci motocykli także biorą je pod utłok pistonwagę. Różnica w koszcie produkcji na dużą skalę jest minimalna. Więc nie chodzi tu o cenę! Dodatkowo żaden producent nie pozwoliłby sobie na obniżenie osiągów wyścigowego motocykla, aby osiągnąć nic nie znaczącą redukcję kosztów. Tłoki kute są mocniejsze, ale nie można ich wykonać ze stopu zawierającego optymalną ilość krzemu (silicon content alloy), co powoduje, że wymagają większego luzu przez co trudniej jest osiągnąć maksymalne osiągi. Z czterech największych japońskich producentów motocykli tylko Kawasaki wkładało do swoich dwusuwowych maszyn kute tłoki i zaprzestali tego 20 lat temu. Jednym z najmocniejszych współczesnych dwusuwów jest Honda RS 125 GP Racer, która ma ponad 50 KM. Daje to ponad 400 KM z litra (to więcej niż bolidy F1 czy motocykle Moto GP). W tym silniku Honda montuje odlewane tłoki. Podobne wyniki z litra osiąga także KTM 85, który także ma odlewany tłok. Dlaczego? Ponieważ tłok odlewany jest jedynym sposobem na uzyskanie luzów, które pozwalają uzyskać maksymalną moc. Tłok kuty rzeczywiście będzie lepiej pracował przy przekroczonych parametrach serwisowych, np. po tuningu silnika. Tym jednak zajmują się dobrzy fachowcy.
Kamil proszę nie wprowadzaj ludzi w bląd. Średnica nominalna cylindra CRF450/02-11 wynosi 96mm. Luz montażowy tłoka wynosi 0,04mm 96,0-0,04=95,96 i taki jest rozmiar tłoka nominalnego. Wszyscy producenci oznaczaja ten wymiar Literką "A" za wyjątkiem "Vertexa" , który produkuje tłoki jeszcze z wiekszym luzem o jedna setke i w Vertexie tłok "A" ma wymiar 95,95. Tłok ten jest wlaśnie kuty w oryginalnej formie. (wycinek z katalogu Vertexa)
i inny przykład katalog Wossner w którym wyraźnie zaznaczono wymiar 95,96 jako Sandart a nastepne jako nadwymiar o 0,01mm lub wiecej dla BB.Tłoki również kute
Nie bede przytaczał wiecej przykładów bo nie trzeba
odnosnie czerwonego zaznaczenia
To co zaznaczone niestety ale jest plagiatem ! :axe: . Całe to zaznaczenie zostalo skopiowane z działu Garaz do którego zresztą został podany link.
Nie przekonanych do powyższych informacji zapraszam na PW.
Pozdrawiam wszystkich niedowiarków i życzę "wesołych Swiąt"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Zwracam honor. Pisząc to miałem na myśli właśnie tłok VERTEXA, który jest o 0.01 ''luźniejszy''
Potwierdzam wersję amatora.
Potwierdzam wersję amatora.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
- Motocykl: Codziennie naprawiam inny
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Parczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Do wypowiedzi amatora nic dodać nic ująć.
Nie ma potrzeby spierać się o coś czego nie jest się pewnym lub gdy coś się słyszało, że kolega kolegi mówił.
Nie ma potrzeby spierać się o coś czego nie jest się pewnym lub gdy coś się słyszało, że kolega kolegi mówił.
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
czeczeno szukaj całego silnika w USA, bo taki silnik po masakrze raczej już nigdy nie będzie pracował tak jak należy. No chyba, że Ci nie przeszkadza "twarda" praca i jazda na bombie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
- Motocykl: Codziennie naprawiam inny
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Parczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 450 urwany korbowód
Wszystko da się zrobić Tylko kwestia... za ile...piasektt pisze:czeczeno szukaj całego silnika w USA, bo taki silnik po masakrze raczej już nigdy nie będzie pracował tak jak należy. No chyba, że Ci nie przeszkadza "twarda" praca i jazda na bombie.
Pozdrawiam
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.