Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kwasio5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: kwasio5 » pt, 9 gru 2011, 17:04

Wi
Ostatnio zmieniony sob, 19 maja 2012, 11:06 przez kwasio5, łącznie zmieniany 1 raz.

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: jac » pt, 9 gru 2011, 20:48

Zapalisz normalnie to nie 4t
Moja yz 250 idzie na wszystkich na koło :D
Cr nie jes gorsza
zeby wkręcic manometr masz troche roboty.No ale naoewno warto .Nie wiem ile ma byc tam cisnienia
Mozesz zdjąć dyfuzor i oblukac tłok i część cylka

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: sebek1516 » pt, 9 gru 2011, 23:16

Co do stawania na koło to ciekawie miałem ze swoją rm 125 na której ze sprzęgła ciężko mi się wyrywał z 3ki a raz na torze na wykręconej 4 albo 5 zaczęła mi sama wstawać o.0
Ale 250 powinna się podnosić spokojnie ;D
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: Reniek » sob, 10 gru 2011, 00:28

Hej .
Zdrowa 250 KAŻDA Zdrowa 250cc w 2T nie zależnie od marki w full crosie musi mieć chętke by Cię zrzucić z siebie , a nie wspomnę ,że z samego gazu idzie w pion. Sory za moją skladnie ale jestem zmeczony. Dobranoc

Autor tematu
kwasio5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: kwasio5 » sob, 10 gru 2011, 00:35

Najbardziej interesuje mnie kurde ile tam powinno być ciśnienia , może w jakiejś serwisówce jest? czekam chłopaki na pomoc:)
Mniej więcej wiem jak powinna iść 250 jak 125 ściąga z siedzenia do 2-3 a reszta biegów szału nie ma, bardziej się rozpędza niż kopie jamy w drodze. To 250 powinna do 5 dobrze ściągać i kopać jamy Dobrze mówię ? Tak na chłopski rozum wziąłem :)
Jeszcze się zastanawiam z tym odpalaniem , na chłopski rozum to powinno stawiać opór większy o 1/5 niż w 125 tak ?
No bo tłok 125 ma 55mm a 250 65 mm Dobrze to rozumuję?

Z góry dzięki za odp. bardzo mi zależy na tym aby się dowiedzieć ile powinno być ciśnienia w cr 250

p.s trochę się gorączkuję i "podniecam" pewnie bez potrzebnie , zajadę na miejsce i na pewno będę widział czy cross jest do jazdy czy do remontów

No ale wiedzy nigdy nie za mało :)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: amator » sob, 10 gru 2011, 11:24

kwasio5 pisze:Najbardziej interesuje mnie kurde ile tam powinno być ciśnienia , może w jakiejś serwisówce jest? czekam chłopaki na pomoc:)
Mniej więcej wiem jak powinna iść 250 jak 125 ściąga z siedzenia do 2-3 a reszta biegów szału nie ma, bardziej się rozpędza niż kopie jamy w drodze. To 250 powinna do 5 dobrze ściągać i kopać jamy Dobrze mówię ? Tak na chłopski rozum wziąłem :)
Jeszcze się zastanawiam z tym odpalaniem , na chłopski rozum to powinno stawiać opór większy o 1/5 niż w 125 tak ?
No bo tłok 125 ma 55mm a 250 65 mm Dobrze to rozumuję?

Z góry dzięki za odp. bardzo mi zależy na tym aby się dowiedzieć ile powinno być ciśnienia w cr 250

p.s trochę się gorączkuję i "podniecam" pewnie bez potrzebnie , zajadę na miejsce i na pewno będę widział czy cross jest do jazdy czy do remontów

No ale wiedzy nigdy nie za mało :)
W żadnej serwisówce tego nie znajdziesz bo jak ty chcesz zmierzyć kompresję jak w cylindrze sa dziury? :shock: Jeśli naciskasz powoli ręką na kopniak i czujesz wyraźny opór to ta kompresja jeszcze jest. Poza tym bądz pewien że wcześniej czy później ale tłok trzeba zmienić i nie na koniec przyszłego sezonu tylko mozliwe że przed .odrzałuj stówe na nowe uszczelki na góre daj facetowi a on niech zdejmie cylinder i wtedy wyjdzie szydło z worka.
Bardziej powinno intersowć cie zużycie cylindra. stan nikasilu/tulei , jego wymiar- nie 65mm tylko 66,4... a w setce 54.0... .
Na szczęscie rocznik 99 jest na starym cylindrze, jeszcze bez przegrody na wydechu , która pękając i łuszcząc nikasil jest bolaczką modeli 2002->.Wypytaj co w tym motorze było robione ? kto i kiedy zagladał do silnika, czy coś było robione z korbowodem, jak wyglada kosz sprzęglowy? rura wydechowa , zuzycie podnóżek,stan teleskopów,wahacza, kiwacza, czy po krótkiej jeździe sama potrafi chodzić na wolnych obrotach? To sa istotne rzeczy :roll:
Sprawa druga jaki motor i jak ciągnie na kolo?
I tu też nie prawda że każdemu i zawsze ciągnie na kazdym biegu na koło. To jest uzależnione od kilku czynników.
1) Od pozycji siedzącego na motocyklu- siadasz na srodku dodajesz gazu ona zrzuca cie na tył siedzenia, dodatkowo ze strachu ciągniesz jeszcze ze soba kierownicę, ręce się robia juz długie, bardzo długie, jeszcze dłuzsze :lol: i wio koniku juz jedziesz na kole.
2) Zależne od stanu ogumienia na tyle . To nic że opona ma 7-milimetrowe kolce jeśli one sa zaokrąglone/nie maja kantu , to taka opona miele ale nie ciągnie.
3) Od nawierzchni po której jeździsz. Na twardym najlepiej ciągnie (asfalt, beton niszczy oponę w oczach) a na miękkim terenie i piasku gorzej.
4) Od przełozenia jakie jest założone. Wolne przełożenie (p.mała-t.duża) daje efekt zrywności i szybkiego dołu ale nie ciagnie tak na koło,(użyteczne biegi 3,4,5) .Przełozenie szybkie(p.duza-t.mała), odwrotnie moto wolniej sie rozkręca (użyteczne biegi 2,3,4) ale na każdym ciagnie na koło.
Sprawdź te rzeczy o których pisalem , porób parę fotek - ale nie tego co najładniejsze tylko tego co najbrzydsze-najbardziej zniszczone i przede wszystkim to nie podniecaj się i nie gorączkuj . Nie znam ceny i poprzedniego właściciela nie podajesz okolic ale ten motorek ma juz swoje lata i od tego jak był wczesniej zadbany i uzytkowany zależ jak długo sie ty nim pocieszysz i ile do niego dołożysz . Zyczę owocnych pertraktacji. Amator

Autor tematu
kwasio5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: kwasio5 » sob, 10 gru 2011, 15:14

"Amator" dzięki za odpowiedz jest wyczerpująca , ale ja te rzeczy wiem , bardziej mi chodziło o te ciśnienie w cylindrze no ale trudno mniejsza z tym. Jutro po drodze mam jeszcze jedną cr 250 2004 wiec porównanie będę miał.

"Amator" masz w 100% rację , Jest tyle czynników wpływających na jazdę , że każdy egzemplarz będzie jechał trochę inaczej tym bardziej że to są sprzęty wyczynowe i przede wszystkim używane w mniejszym lub większym stopniu:)
Troczę głupi ten mój temat i tak naprawdę na żadne pytanie nie da się odpowiedzieć dokładnie.
Ale bardzo dziękuje za zainteresowanie i próbę pomocy :)


Z góry dzięki za odp. :)

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: Konrad324 » sob, 10 gru 2011, 20:10

Według danych technicznych z internetu stopień sprężania w CR 250 to 8.5:1.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: amator » sob, 10 gru 2011, 21:25

Konrad324 pisze:Według danych technicznych z internetu stopień sprężania w CR 250 to 8.5:1.
Proszę nie mylic pojęć .Stopień spręzania to stosunek powierzchni komory spręzania (głowicy) do powierzchni cylindra.
Oznacza to uproszczając ze w walcu jakim jest cylinder zmieści się 8.5 kopuł głowicy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
Kolega kwasio dalej nie moze pojąć że cylinder w dwusuwie ma otwory na 1/3 swojej wysokości jak :kanały boczne, wydechowy, ssące i wędrujący w górę tłok to co spręża zarazem wypycha w te kanały i dopiero jak je minie to zaczyna spręzać kompresje ale to jest tylko 2/3 jego drogi i dlatego nie można brac takiego ciśnienia sprezania jako wyznacznik sprawności silnika . Kazdy silnik ma inną konstrukcję cylindra i w kazdym te kanały sa na różnej wysokości :ANAL:

Autor tematu
kwasio5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: kwasio5 » ndz, 11 gru 2011, 03:20

"amator" kto powiedział że ja tego nie rozumiem ? wiem jak jest zbudowany cylinder w 2T. Ale myślałem że znajdzie się osoba która posiada cr 250 99 i mierzyła ciśnienie np. po 15mth.

Temat uważam za zamknięty

Jeszcze raz dziękuje chłopaki za odpowiedzi należy wam się skrzynka piwa oczywiście na głowę :drinkers: :)

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: jac » ndz, 11 gru 2011, 13:52

Na zakończenie powiem zeby cos pisac warto rozrózniac stopien i cisnienie spręzania,a nie obrazac sie jak ktos kto ma cos madrego do powiedzenia :axe: .Bo zastana tu same dzieciaki ze srubokretem i młotkiem w reku o wiedzy zerowej
Te nasze siniki sa proste ale to nie znaczy ze nie skaplikowane :D :D
AMEN

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cr 250 2T kompresja kilka pytań

Post autor: Majster128 » pn, 12 gru 2011, 09:35

Dla zdrowiej ćwiartki (zdrowej od okien kanałów w górę i dobrym tłokiem) ciśnienie sprężania wynosi ok 13-14 bar.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”