yz450f Problem z zaworami
-
Autor tematuPawelyz450f
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 6 gru 2011, 20:45
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wejherowo
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
yz450f Problem z zaworami
Witam.
Mam problem z zaworami w yz450f. Po regulacji zaworów u mechanika przejeździłem może z 40 minut po czym motor strasznie zaczął strzelać z wydechu i nie chciał schodzić z obrotów, przejechałem może jeszcze ze 100 metrów i motor zgasł. Chciałem go odpalić ponownie ale kopka była już zablokowana. Ściągnąłem pokrywę zaworów, sprawdziłem naprężenie łańcuszka i wszystko było w porządku. Ściągnąłem wałki, kopnąłem i tłok zaczął normalnie chodzić. Następnie odkręciłem głowice i zobaczyłem ze dwa zawory wydechowe są lekko wygięte a na tłoku dwa wytarcia po zderzeniu się z zaworami. Co mogło być przyczyna tego ?
Mam jeszcze kilka pytań dotyczących remontu:
1. Czy wymienić od razu wszystkie zawory ? na ssących mam płytki 1,50
2. Czy zmieniać prowadnice zaworowe ?
3. W oryginale zawory wydechowe są stalowe, kupić oryginały czy zamienniki, duża jest różnica ?
Proszę Was bardzo o pomoc bo nie wiem już co mam z tym zrobić, nie chce żeby po remoncie znowu zdarzyła się taka sama sytuacja.
Mam problem z zaworami w yz450f. Po regulacji zaworów u mechanika przejeździłem może z 40 minut po czym motor strasznie zaczął strzelać z wydechu i nie chciał schodzić z obrotów, przejechałem może jeszcze ze 100 metrów i motor zgasł. Chciałem go odpalić ponownie ale kopka była już zablokowana. Ściągnąłem pokrywę zaworów, sprawdziłem naprężenie łańcuszka i wszystko było w porządku. Ściągnąłem wałki, kopnąłem i tłok zaczął normalnie chodzić. Następnie odkręciłem głowice i zobaczyłem ze dwa zawory wydechowe są lekko wygięte a na tłoku dwa wytarcia po zderzeniu się z zaworami. Co mogło być przyczyna tego ?
Mam jeszcze kilka pytań dotyczących remontu:
1. Czy wymienić od razu wszystkie zawory ? na ssących mam płytki 1,50
2. Czy zmieniać prowadnice zaworowe ?
3. W oryginale zawory wydechowe są stalowe, kupić oryginały czy zamienniki, duża jest różnica ?
Proszę Was bardzo o pomoc bo nie wiem już co mam z tym zrobić, nie chce żeby po remoncie znowu zdarzyła się taka sama sytuacja.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
Rozrząd był ustawiony na znakach jak rozebrałeś silnik ? bo mógł przeskoczyć. Jeżeli tak to sprawdź czy wałek rozrządu nie przestawił się względem swojej zębatki. Zawory oryginalnie są tytanowe.
-
Autor tematuPawelyz450f
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 6 gru 2011, 20:45
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wejherowo
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
Rozrząd był ustawiony na znakach, zębatki nie przestawiły się. W oryginale zawory ssące są tytanowe a zawory wydechowe są stalowe.
Czy jest możliwość żeby przez chwile napinacz popuścił ?
Czy jest możliwość żeby przez chwile napinacz popuścił ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
Jeżeli napinacz by popuścił to łańcuszek od razu przeskoczy. Wcześniej przed regulacją silnik chodził prawidłowo ?
-
Autor tematuPawelyz450f
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 6 gru 2011, 20:45
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wejherowo
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
Tez tak właśnie myślałem ze powinien przeskoczyć jak popuścił napinacz ale po rozebraniu wszystko było ok, teraz jak sprawdzam napinacz to normalnie działa. Przed regulacją wszystko było ok. Co 10 mtg zmieniałem olej i sprawdzałem/ regulowałem zawory u mechanika.
-
Autor tematuPawelyz450f
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 6 gru 2011, 20:45
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wejherowo
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
jeśli rozrząd po kraksie był w dalszym ciągu na znakach, napinacz trzyma jak należy to nie widzę logicznego wytłumaczenia na to że tłok spotkał się z zaworami. Z konstrukcji silnika wynika że jest to fizycznie niemożliwe.
A łańcuch w jakim jest stanie? zmierz jego długość wg. serwisówki i oceń zurzycie. Choć aż tak duże wyciągnięcie łańcucha chyba możemy wykluczyć bo raczej byś usłyszał że coś jest nie tak. łańcucj napewno robiłby sporo szumu.
Ostatni element który mogł dać dupy wg mnie to sprężyna zaworowa. Wypnij uszkodzone zawory i sprawdź czy sprężyny są całe, nie popękane, zmierz ich dł. poruwnując otrzymane wyniki z serwisówką.
Jesteś pewny że w oryginale siedzą stalowe zawory? może ktoś przed toba wsadził stalówki zamiast tytanu i nie zmienił przy tym sprężyn na twardsze?
A łańcuch w jakim jest stanie? zmierz jego długość wg. serwisówki i oceń zurzycie. Choć aż tak duże wyciągnięcie łańcucha chyba możemy wykluczyć bo raczej byś usłyszał że coś jest nie tak. łańcucj napewno robiłby sporo szumu.
Ostatni element który mogł dać dupy wg mnie to sprężyna zaworowa. Wypnij uszkodzone zawory i sprawdź czy sprężyny są całe, nie popękane, zmierz ich dł. poruwnując otrzymane wyniki z serwisówką.
Jesteś pewny że w oryginale siedzą stalowe zawory? może ktoś przed toba wsadził stalówki zamiast tytanu i nie zmienił przy tym sprężyn na twardsze?
-
Autor tematuPawelyz450f
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 6 gru 2011, 20:45
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wejherowo
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
Sam już nie wiem co o tym myśleć, wydaje mi się ze mechanik coś kręci może to rozbierał na szybko i nawet tego nie sprawdził. Mówi ze po rozebraniu na pewno wszystko było w porządku nic nie było poprzestawiane. Na szczęście już zabrałem silnik od niego i jutro zaworze do MX Racing Team w Gdyni.
W moim roczniku (2009) na 100% zawory wydechowe są stalowe, pisałem do yamahy i tez to potwierdzili.
Łańcuszek jest nowy a sprężyny nie są popękane.
Czy jest możliwość ze jest w tym jakaś wina mechanika? Może źle coś ustawił, wyregulował ?
W moim roczniku (2009) na 100% zawory wydechowe są stalowe, pisałem do yamahy i tez to potwierdzili.
Łańcuszek jest nowy a sprężyny nie są popękane.
Czy jest możliwość ze jest w tym jakaś wina mechanika? Może źle coś ustawił, wyregulował ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz450f Problem z zaworami
Jeśli nie Ty to robiłeś, a Twój mechanik i to on Ci opowiadał te wszystkie banialuki z rozrządem, zaworami,... a Ty je nam tylko przekazujesz to myślę że dobrze zrobiłeś że zabrałeś ten silnik od niego..
No cóż, zawieź ten silnik do MX Racing i niech się chłopaki wypowiedzą, jakim cudem w prawidłowo złożonym silniku zawory spotykają się z tłokiem i napisz na forum bo niejednego tutaj pewnie zrzera ciekawość.
No cóż, zawieź ten silnik do MX Racing i niech się chłopaki wypowiedzą, jakim cudem w prawidłowo złożonym silniku zawory spotykają się z tłokiem i napisz na forum bo niejednego tutaj pewnie zrzera ciekawość.