KTM SXF 450. Eksploatacja.
-
Autor tematuseba130394
- Mistrz prostej
- Posty: 181
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SXF 450. Eksploatacja.
Witam. Jestem nowy na forum. Pomyślałem, że ktoś mi poradzi na tym forum. Na początek może się przedstawię. Mam na imię Sebastian. Mam 17 lat. Moje doświadczenie z motocyklami zaczęło się jakieś 3 lata temu. Pierwszym motocyklem był Rieju RR 50. 2004r. Były w nim opony enduro, lecz bardziej podobała mi się jazda po lasach, polach. Założyłem do niego opony kostki. Następnym motocyklem był już kx85 2001r. , bardzo miło wspominam ten motocykl. Niestety po pewnym czasie brakowało mocy. Na początku wakacji miałem okazje wyjachać za granicę.
Około połowy wakacji tego roku dopadłem KTM SXF 450 2005r. Większość twierdziła, że to za duży motocykl po 85, ale jakoś dałem radę. Ok znacie już mniej wiecej jak wygląda moja sytuacja. Do tej pory przejechałem 10 zbiorników paliwa, raz wymieniałem olej i filtry oleju. Przyszła pora na kolejną wymianę. Do tej pory nie było z nim problemów, lecz idzie zima i nie mam pojecia czy dać go do mechanika, słyszałem ze w takiej maszynie to trzeba co jakiś czas zaglądać do silnika. Ja nie mam doświadczenia z silnikami Filtr powietrza czyszczony co 2 jazdy. Co przydało by się posprawdzać przez zimę. Co radzicie ?
Z góry przepraszam jeżeli temat w złym miejscu. Rzadko bywam na forach.
Około połowy wakacji tego roku dopadłem KTM SXF 450 2005r. Większość twierdziła, że to za duży motocykl po 85, ale jakoś dałem radę. Ok znacie już mniej wiecej jak wygląda moja sytuacja. Do tej pory przejechałem 10 zbiorników paliwa, raz wymieniałem olej i filtry oleju. Przyszła pora na kolejną wymianę. Do tej pory nie było z nim problemów, lecz idzie zima i nie mam pojecia czy dać go do mechanika, słyszałem ze w takiej maszynie to trzeba co jakiś czas zaglądać do silnika. Ja nie mam doświadczenia z silnikami Filtr powietrza czyszczony co 2 jazdy. Co przydało by się posprawdzać przez zimę. Co radzicie ?
Z góry przepraszam jeżeli temat w złym miejscu. Rzadko bywam na forach.
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/
http://fmxlajto.blogspot.com/
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Witaj,
Oddaj maszynę do zaprzyjaźnionego mechanika, on już będzie wiedział co sprawdzić. Od siebie dodam, że należałoby wymienić olej+filtr, przeczyścić gaźnik, przesmarować wszystkie ruchome elementy ramy - główka ramy, wahacz, przegub, łożyskowanie amortyzatora tył, łożyska kół (ewentualnie wymienić, jeżeli wyglądają nie najlepiej), zmienić olej i uszczelniacze w przednich lagach. Sprawdzić (prawidłowe naprężenie) i ewentualnie wymienić napęd. Prawidłowe naprężenie szprych w kołach. Zalecam również sprawdzenie luzów zaworowych i skontrolowanie napinacza łańcuszka rozrządu (jego wysuw) i samego łańcuszka (po ściągnięciu pokrywy podczas inspekcji luzów zaworowych). Nie miałeś do czynienia z silnikami wyczynowych motocykli, nie zaglądaj do nich! Powodzenia. Pozdrawiam. Mateusz
Oddaj maszynę do zaprzyjaźnionego mechanika, on już będzie wiedział co sprawdzić. Od siebie dodam, że należałoby wymienić olej+filtr, przeczyścić gaźnik, przesmarować wszystkie ruchome elementy ramy - główka ramy, wahacz, przegub, łożyskowanie amortyzatora tył, łożyska kół (ewentualnie wymienić, jeżeli wyglądają nie najlepiej), zmienić olej i uszczelniacze w przednich lagach. Sprawdzić (prawidłowe naprężenie) i ewentualnie wymienić napęd. Prawidłowe naprężenie szprych w kołach. Zalecam również sprawdzenie luzów zaworowych i skontrolowanie napinacza łańcuszka rozrządu (jego wysuw) i samego łańcuszka (po ściągnięciu pokrywy podczas inspekcji luzów zaworowych). Nie miałeś do czynienia z silnikami wyczynowych motocykli, nie zaglądaj do nich! Powodzenia. Pozdrawiam. Mateusz
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuseba130394
- Mistrz prostej
- Posty: 181
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Wielkie dzięki kolego. Mam pytanie może ono zabrzmi dziwnie, ale nie wiem co to znaczy "łożyskowanie" ? i czy dał bym radę wymienić uszczelniacze w lagach sam ? Widziałem wczoraj że leje z lewego. Znalazlem filmik na forum jak wymienić. Myślę, że poradzę sobie z tym o ile nie będzie jakiegoś problemu. Do silnika raczej nie będę zaglądał. Oddam go do mechanika z którym byłem po motocykl. Wczoraj wylałem z niego olej i na sitkach w silniku od oleju są małe opiłki żelaza czy to normalne ?
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/
http://fmxlajto.blogspot.com/
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Zwyczajnie zajmij sie łozyskami amortyzatora (łozyskowaniem)
Alles klar ?
Co do teleskopów to lepiej niech nimi zajmie sie dobry ale i czysty ,dokładny mechanik.
Alles klar ?
Co do teleskopów to lepiej niech nimi zajmie sie dobry ale i czysty ,dokładny mechanik.
-
Autor tematuseba130394
- Mistrz prostej
- Posty: 181
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Yhym a co z opiłkami żelaza ? Nroma ?
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/
http://fmxlajto.blogspot.com/
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Powiem tak, jak już ktoś ci wcześniej mówił.kotQ pisze:Norma, olej powinien byc metaliczny
Widzę że za wszelką cenę chcesz pomóc, ale nie bardzo wiesz jak :finga:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Jaka norma chłopie.
Jeśli w oleju widzisz opiłki żelaza to "wiedz, że coś się dzieje".
Źle eksploatujesz silnik, lub coś jest zużyte.
Jeśli w oleju widzisz opiłki żelaza to "wiedz, że coś się dzieje".
Źle eksploatujesz silnik, lub coś jest zużyte.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.
Bardzo drobne opiłki zawsze są w oleju. Jeśli w oleju będą większe opiłki to znaczy, że co się pie*doli.