KTM SXF 450. Eksploatacja.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
seba130394
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 181
Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: seba130394 » czw, 3 lis 2011, 20:13

Witam. Jestem nowy na forum. Pomyślałem, że ktoś mi poradzi na tym forum. Na początek może się przedstawię. Mam na imię Sebastian. Mam 17 lat. Moje doświadczenie z motocyklami zaczęło się jakieś 3 lata temu. Pierwszym motocyklem był Rieju RR 50. 2004r. Były w nim opony enduro, lecz bardziej podobała mi się jazda po lasach, polach. Założyłem do niego opony kostki. Następnym motocyklem był już kx85 2001r. , bardzo miło wspominam ten motocykl. Niestety po pewnym czasie brakowało mocy. Na początku wakacji miałem okazje wyjachać za granicę.
Około połowy wakacji tego roku dopadłem KTM SXF 450 2005r. Większość twierdziła, że to za duży motocykl po 85, ale jakoś dałem radę. Ok znacie już mniej wiecej jak wygląda moja sytuacja. Do tej pory przejechałem 10 zbiorników paliwa, raz wymieniałem olej i filtry oleju. Przyszła pora na kolejną wymianę. Do tej pory nie było z nim problemów, lecz idzie zima i nie mam pojecia czy dać go do mechanika, słyszałem ze w takiej maszynie to trzeba co jakiś czas zaglądać do silnika. Ja nie mam doświadczenia z silnikami Filtr powietrza czyszczony co 2 jazdy. Co przydało by się posprawdzać przez zimę. Co radzicie ?
Z góry przepraszam jeżeli temat w złym miejscu. Rzadko bywam na forach.
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: Mateusz_MX » sob, 5 lis 2011, 23:27

Witaj,

Oddaj maszynę do zaprzyjaźnionego mechanika, on już będzie wiedział co sprawdzić. Od siebie dodam, że należałoby wymienić olej+filtr, przeczyścić gaźnik, przesmarować wszystkie ruchome elementy ramy - główka ramy, wahacz, przegub, łożyskowanie amortyzatora tył, łożyska kół (ewentualnie wymienić, jeżeli wyglądają nie najlepiej), zmienić olej i uszczelniacze w przednich lagach. Sprawdzić (prawidłowe naprężenie) i ewentualnie wymienić napęd. Prawidłowe naprężenie szprych w kołach. Zalecam również sprawdzenie luzów zaworowych i skontrolowanie napinacza łańcuszka rozrządu (jego wysuw) i samego łańcuszka (po ściągnięciu pokrywy podczas inspekcji luzów zaworowych). Nie miałeś do czynienia z silnikami wyczynowych motocykli, nie zaglądaj do nich! Powodzenia. Pozdrawiam. Mateusz
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
seba130394
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 181
Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: seba130394 » ndz, 6 lis 2011, 09:43

Wielkie dzięki kolego. Mam pytanie może ono zabrzmi dziwnie, ale nie wiem co to znaczy "łożyskowanie" ? i czy dał bym radę wymienić uszczelniacze w lagach sam ? Widziałem wczoraj że leje z lewego. Znalazlem filmik na forum jak wymienić. Myślę, że poradzę sobie z tym o ile nie będzie jakiegoś problemu. Do silnika raczej nie będę zaglądał. Oddam go do mechanika z którym byłem po motocykl. Wczoraj wylałem z niego olej i na sitkach w silniku od oleju są małe opiłki żelaza czy to normalne ?
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: Big » pn, 7 lis 2011, 06:13

Zwyczajnie zajmij sie łozyskami amortyzatora (łozyskowaniem)
Alles klar ?
Co do teleskopów to lepiej niech nimi zajmie sie dobry ale i czysty ,dokładny mechanik.

Autor tematu
seba130394
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 181
Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: seba130394 » pn, 7 lis 2011, 14:48

Yhym a co z opiłkami żelaza ? Nroma ?
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/

kotQ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 243
Rejestracja: czw, 24 wrz 2009, 17:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: kotQ » czw, 17 lis 2011, 22:46

Norma, olej powinien byc metaliczny

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: kamil250 » czw, 17 lis 2011, 22:52

kotQ pisze:Norma, olej powinien byc metaliczny
Powiem tak, jak już ktoś ci wcześniej mówił.
Widzę że za wszelką cenę chcesz pomóc, ale nie bardzo wiesz jak :finga: :lol:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: Majster128 » czw, 17 lis 2011, 22:55

Jaka norma chłopie.
Jeśli w oleju widzisz opiłki żelaza to "wiedz, że coś się dzieje".
Źle eksploatujesz silnik, lub coś jest zużyte.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 450. Eksploatacja.

Post autor: Rams » sob, 19 lis 2011, 22:41

Bardzo drobne opiłki zawsze są w oleju. Jeśli w oleju będą większe opiłki to znaczy, że co się pie*doli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”