Dziwna przypadłość 4T
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Dziwna przypadłość 4T
Cześć wszystkim!!
Mam problem z uruchomieniem motoru,problem wygląda tak:
sprzęt stał 2 miesiące,wymieniłem uszczelke pod głowicą poskładałem wszystko odpalam i......nic,odpalał od czasu do czasu ale nie chciał wchodzić na obroty, strzelał w wydech.Ustawienia gażnika nic nie pomogły.
Po ściągnięciu dekla głowicy dopatrzyłem się że ciutke za długa była śruba od dekielka zaworów i ocierała się o wałek od "klawiatury"więc przyczyna znaleziona......niby:/
Problem jest dalej: motor odpala tylko na ssaniu kopać trzeba pół dnia żeby odpalił,dodając gazu całkowicie zamula go,kręcąc obrotami czy składem mieszanki też raczej bez widocznej poprawy,wyłączając ssanie motor momentalnie gaśnie, niezależnie czy ciepły czy gorący...świeca mokra ale nie bez przesady i tez zależnie od ustawienia gażnika.
Po zdjęciu gażnika w króćcu jest benzyna:/!?
Często bywa tak że obróci z 2 x wałem i tyle jego możliwości,a na ssaniu jak odpali to ciężko wchodzi na obroty, bardzo nierówno a po ok 10s pracy gaśnie sam.
Zmieniałem poziom paliwa na pływaku, iglicy-różne opcje.
Dodam że zawory i rozrząd są dobrze ustawione,iskra jest niebieska, gażnik czyszczony wielokrotnie:/
Siedzę już tydzień,buty od kopki już mi się rozwalają a tu dalej nic:/
Może lewe powietrze na króćcu łapie??a może coś nie tak z poziomem paliwa na pływaku??juz sam nie wiem:/
Ostatnia nadzieja w Was koledzy bo inaczej pozostaje tylko podlać benzyną całość i podpalić.
Mam problem z uruchomieniem motoru,problem wygląda tak:
sprzęt stał 2 miesiące,wymieniłem uszczelke pod głowicą poskładałem wszystko odpalam i......nic,odpalał od czasu do czasu ale nie chciał wchodzić na obroty, strzelał w wydech.Ustawienia gażnika nic nie pomogły.
Po ściągnięciu dekla głowicy dopatrzyłem się że ciutke za długa była śruba od dekielka zaworów i ocierała się o wałek od "klawiatury"więc przyczyna znaleziona......niby:/
Problem jest dalej: motor odpala tylko na ssaniu kopać trzeba pół dnia żeby odpalił,dodając gazu całkowicie zamula go,kręcąc obrotami czy składem mieszanki też raczej bez widocznej poprawy,wyłączając ssanie motor momentalnie gaśnie, niezależnie czy ciepły czy gorący...świeca mokra ale nie bez przesady i tez zależnie od ustawienia gażnika.
Po zdjęciu gażnika w króćcu jest benzyna:/!?
Często bywa tak że obróci z 2 x wałem i tyle jego możliwości,a na ssaniu jak odpali to ciężko wchodzi na obroty, bardzo nierówno a po ok 10s pracy gaśnie sam.
Zmieniałem poziom paliwa na pływaku, iglicy-różne opcje.
Dodam że zawory i rozrząd są dobrze ustawione,iskra jest niebieska, gażnik czyszczony wielokrotnie:/
Siedzę już tydzień,buty od kopki już mi się rozwalają a tu dalej nic:/
Może lewe powietrze na króćcu łapie??a może coś nie tak z poziomem paliwa na pływaku??juz sam nie wiem:/
Ostatnia nadzieja w Was koledzy bo inaczej pozostaje tylko podlać benzyną całość i podpalić.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
Wg mnie to jest problem nie umiejętnego złożenia silnika, po drugie jeśli motor chodził przed wymiana to po zmianie uszczelki nie ma sensu szukać złego ustawiania w gaźniku, jedynie może być stara benzyna w gaźniku ale po spuszczeniu ten problem znika sam. Tak jak już pisałem silnik jest źle złożony a konkretnie leży to w błędnym ustawianiu znaków ,i dodatkowo sprawdził bym świece, no i nie wiem jak to bylo zanim doszło do wymiany uszczelki, :finga:
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
Hmm nieumiejętne złożenie silnika, co jak co ale nie to:)Sam już na siłę szukałem przyczyn więc ustawienie rozrządu sprawdzałem chyba z 3x.
Benzyna jest "świeża".
Świece zmieniałem wielokrotnie.
Benzyna jest "świeża".
Świece zmieniałem wielokrotnie.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
Jaka była przyczyna wymiany uszczelki? Jakie oznaki dawał motor?
Sprawdzałeś dalej stan silnika? Może zatarło się łożysko dolne na korbie i to blokuje silnik? Czy kopiąc nie odczuwasz większego oporu niż zwykle?
Sprawdzałeś dalej stan silnika? Może zatarło się łożysko dolne na korbie i to blokuje silnik? Czy kopiąc nie odczuwasz większego oporu niż zwykle?
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
Przyczyna wymiany uszczelki była taka że waliło kompresję do układu chłodzenia.
Reszta silnika ok jest,łożysko nie zatarte, opór przy odpalaniu jest taki jak zawsze.
Reszta silnika ok jest,łożysko nie zatarte, opór przy odpalaniu jest taki jak zawsze.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Mistrz prostej
- Posty: 126
- Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
a mam pytanie 4t nigdy nie mialem ale z ciekawosci spytam, moze to byc wina wyrobionych sprzężyn zaworowych tzn tych od zaworów ??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
- Motocykl: 4,5 exc
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
skoro świeca mokra to go zalewa załóż nową świece i nie zaszkodzi sprawdzić dokladnie raz jeszcze cechy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
Rozrząd sprawdzony, nie ma sie do czego doczepić.
Jedynie co to króciec mógł łapać lewe powietrze, myślę że uporałem się z tym lecz do palenia jak należy to mu daleko, czeka mnie regulacja gażnika i czekam na nową świecę wtedy zobaczymy...
Jedynie co to króciec mógł łapać lewe powietrze, myślę że uporałem się z tym lecz do palenia jak należy to mu daleko, czeka mnie regulacja gażnika i czekam na nową świecę wtedy zobaczymy...
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
Sprzęt umarł na dobre......pomimo uszczelnienia króćca, nowych świec, sprawdzenia rozrządu i miliona innych rzeczy motor o ile tak można to nazwać odpala na ssaniu wchodzi na wyższe obroty i gaśnie.Tyle tylko potrafi...
R.I.P
R.I.P
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: pt, 14 sie 2009, 09:33
- Motocykl: Husaberg FE501 93`
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznan
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dziwna przypadłość 4T
A powiedz mi jak go odpalisz i zgaśnie, To czy dasz rade jeszcze raz go zapalić? Czy za żadne skarby nie da rady? Chce ci pomóc bo mój już właściwie podobno chodzi niedługo będzie do odbioru.