CRF 450 - zmiana zaworów

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: mateuszvs » ndz, 4 gru 2011, 20:11

witam ponownie :) temat zaworów nadal aktualny, narazie zbieram $ na operacje mojej Hondy.

Piszę bo pojawł się nowy problem, mianowicie padł mi napinacz rozrządu - sprężyna pękła w dwóch miejscach :evil: . Dziwne bo ostatni raz latałem po torze, dawałem mocno w palnik i do samego końca CRF-a pracowała dobrze. Kilka dni temu odpaliłem ją na chwilę tylko bo silnik brzydko hałasował.

Po przeszukaniu kilku tematów natrafiłem na ciekawy wątek: viewtopic.php?f=3&t=2657&hilit=napinacz+crf
W nim BaRy pisze że po zmianie zaworów na stalowe szybciej zużywają się łańcuchy i napinacze :rolleyes: .
Jeśli będę wrzucał zaworki to będą to napewno zawory stalowe z podwójnymi sprężynami..

I teraz chodzi mi po głowie, czy może zamiast inwestować w nowy napinacz przerobić swój na naciąg manualny? Po zapoznaniu się z budową i zasadą działania myśle że cała operacja to bułka z masłem i myślę że dużo tańsza niż zakup nowego napinacza :)

Jest sens go przerabiać? czy zbierać sieke na nowy napinacz?
Załączniki
sprężyna napinacza CRF 450 '04.jpg
sprężyna napinacza rozrządu CRF 450 '04
sprężyna napinacza CRF 450 '04.jpg (190.41 KiB) Przejrzano 16919 razy
sprężyna napinacza CRF 450 '04.jpg
sprężyna napinacza rozrządu CRF 450 '04
sprężyna napinacza CRF 450 '04.jpg (190.41 KiB) Przejrzano 16919 razy
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

macneil
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 18 lis 2011, 09:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: macneil » pn, 5 gru 2011, 22:41

możesz zamontować sobie taki zapadkowy co szedł w starszych kawach zx6r itp. A co do zaworów to kupuj stalowe, przetrzyj gniazda, zmień uszczelniacze, i zastosuj podkładki pod sprężyny i będzie hulać. Ciekawe na jakiej podstawie twierdzą, że na stalowych sie szybciej zużywa sie łańcuszek i napinacz?

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: Lanrets » wt, 6 gru 2011, 09:29

Twardsze sprężyny zaworowe.

Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: mateuszvs » wt, 6 gru 2011, 10:14

mam napinacz zapadkowy z kawy z550, wydaje się że działa dobrze ale nie chciałbym nic patencić z rozwiercaniem silnika czy inne tego typu zabawy.
Zastanawiam się czy przerobienie napinacza to dobry pomysł - sam już nie wiem.

Nie mam pojęcia jak szybko zużywa się łańcuch rozrządu i co jaki czas musiałbym go naciągać?
Czy manualami koryguje się napięcie łańcucha jak już go po prostu słychać?
Po czym poznać że łańcuch ma odpowiedni naciąg? bo wiadomo że zbyt duży skróci jego żywotność.
Ma ktoś może schemat budowy albo przeróbki napinacza auto na manual?
I przede wszystkim ponowie pytanie, czy taki zabieg ma sens..?
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

redzi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pt, 27 maja 2011, 22:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: redzi » śr, 21 gru 2011, 18:44

przerobiłem kiedyś napinacz w hondzie cbr 600 f4 i f4i na manualny. niepamiętam już szczegółów ale wywaliłem "bebechy" i wkręciłem w całość śrubę. wyglądało to mniejwięcej jak na tej aukcji tylko kosztowało tyle co śruba czyli jakieś 10groszy:D http://allegro.pl/napinacz-lancuszka-ro ... 72365.html

Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: mateuszvs » czw, 22 gru 2011, 08:39

w sumie myślałem żeby przerobić napinacz tak by wnętrze zostało. W moim napinaczu jest śruba która była wykręcana za pomocą sprężyny. Zrobiłbym to tak że zamiast sprężyny rozkręcałbym go np pokrętłem :wink:
Choć Twoje rozwiązanie jest dużo prostsze do zrealizowania, także może i poszedłbym w tę stronę :wink:
tyle że ja dalej nie wiem czy w ogóle się bawić w takie przeróbki :roll:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: piasektt » czw, 22 gru 2011, 16:11

mateuszvs na moje oko to ta twoja CRF to już dawno na świecie była zanim nas zastał 2004rok. Sprawdź po VIN czy mam rację.

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: kamil250 » czw, 22 gru 2011, 17:44

piasektt pisze:mateuszvs na moje oko to ta twoja CRF to już dawno na świecie była zanim nas zastał 2004rok. Sprawdź po VIN czy mam rację.
Pewne jest, że to moto nie jest starsze niż 2002, bo w 2001 nie robili jeszcze crf :finga: (Amerykę odkryłem :lol: )
A tak na serio to trudno jest odróżnić z wyglądu 02-03-04 od siebie, ale dużo osób zdziera oryginalne naklejki na ramie z danymi. :axe:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: mateuszvs » czw, 22 gru 2011, 22:07

piasektt pisze:mateuszvs na moje oko to ta twoja CRF to już dawno na świecie była zanim nas zastał 2004rok. Sprawdź po VIN czy mam rację.
Nie wiem po czym wnosisz że może być starsza niż 2004 rok? oświeć mnie skąd takie podejrzenia :roll: I szczerze to poczułem się trochę urażony, bo myślę że masz mnie conajmniej za idiotę twierdząc że nawet vinu nie sprawdziłem przy zakupie :oops:


pozdrawiam i czekam na dalsze propozycje w związku z moim napinaczem :mrgreen: :mrgreen:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: Mateusz_MX » czw, 22 gru 2011, 22:11

Rok produkcji: 2004. Lagi, przednie pole numerowe, kolektor wydechowy są od tego rocznika. Głowica jest z modelu 2002-2003.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: piasektt » pt, 23 gru 2011, 15:40

Rama może i jest z 2004 ale chyba nie wszystko.

STACHU125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
Motocykl: różne
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 - zmiana zaworów

Post autor: STACHU125 » pt, 23 gru 2011, 19:30

piasektt pisze:mateuszvs na moje oko to ta twoja CRF to już dawno na świecie była zanim nas zastał 2004rok. Sprawdź po VIN czy mam rację.

Te fachowiec,moze oswiec wszystkich swoja wiedza na temat szczegolow dotyczacych zmian w rocznikach dla Hondy,bo na razie po twoich wypowiedzach to mozna sadzic ze znasz sie jak malo kto:ktm to syf,honda za stara itp.Napisz w koncu cos madrego, bo caly czas srasz szczeniackimi docinkami jak dziesieciolatek. :finga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”