KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem paliwa ?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem paliwa ?

Post autor: Neex » ndz, 10 lip 2011, 15:37

Witam, tak jak w temacie mam problemy z odpaleniem motoru ;) Robiłem z silnikiem łozyska, tłok itd. Wiadomo silnik był rozpołowiony gażnik wszystko wykręciłem do czyszczenia no i ok poskręcałem wszystko ladnie pięknie sie kreci Przychodzi do odpalenia i tutaj pojawia sie problem, nawet nie pyrknie. W motorze jest membrana v-force-3. wywnioskowałem że paliwo nie dopływa do cylindra kopałem kopałem przelewałem gaznik a świeca jest sucha.... Potrzebuje jakieś rady może tą membrane coś trzeba ustawic ?

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Rams » ndz, 10 lip 2011, 19:46

Wstrzyknij strzykawką paliwo na cylinder przez otwór świecy. Powinien zapalić.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Czepek » wt, 12 lip 2011, 19:02

Zapłon ustawiony?
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Neex » wt, 12 lip 2011, 20:28

Zapłon ? tam nie ma nawet jak ustawic wpina sie kostke i juz (chyba). Iskra taka ze konia by zabiła, mam tylko wątpliwości co do jednego.... wcześniej był tłok niewiem jaki w każdym badz razie miał 2 pierścienie i po bokach takie rowki obecny tłok jest vertexa race i ma 1 pierścień i brak tych rowków czy to ma jakieś znaczenie ?

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: ghollum » wt, 12 lip 2011, 21:00

Zapłon ustawiasz przekręcając stojanem masz do tego znaki , tłok z dwoma pierścieniami był od EXC do SX tłok ma jeden pierścień, o jakich rowkach piszesz? może fotkę wrzuć.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Czepek » wt, 12 lip 2011, 23:09

No jeśli tak piszesz, to podejrzewam, że się nie rozumiemy - więc odkręć dekiel osłaniający koło zamachowe, ściągnij je, ustaw tłok w GMP, ustaw aparat zapłonowy tak by pokrywał się z rowkiem <w sx nie pamiętam czy to prawy czy lewy> załóż magneto i daj znać co się dzieje.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Neex » śr, 13 lip 2011, 14:24

hmmm koło zamachowe, czyli masz na myśli magneto tak ? Ale powiedz mi jaki to ma ses . Pełen obrót wału = pełen obrót tłoka góra/dół . A że wał ma klin to nie ma mozliwości zmienic położenia magneta :) Gdyby to było na wieloklinie to jeszcze bym to rozumial ale w miejscu gdzie 1 klin ? Jakby nie było tam sa gołe cewki i na to magneto nie tak jak w cz, mz i innego typu sprzetu kaskaderskiego gdzie wał ma krzywke i obrót magneta otwiera lub zamyka platyki co daje iskre....


P.S
Nie było dopływu paliwa , swieca była sucha teraz wyczysciłem gaźnik , przedmuchałem tak samo v-force i paliwo dochodzi po kilku kopnięciach świeca mokra, ale nadal motor ani pyrk. Ogólnie na 2 pierścieniach byla kompresja dużo mocniejsza, teraz jest 1 i no różnica jest.. Słabsza jest uszczleki pod głowicą dałem nowe tłok tez dopasowany (po ściągnieciu głowicy tłok ani rusz w cylindrze) Niewiem czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewetualnie ta kompresja mogłaby spier** ? Czy to poprostu dlatego ze jest różnica w pierscieniach ? Kompresja jest ale nie az tak duza jak wcześniej :)

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Neex » śr, 13 lip 2011, 14:46

Wrzucam zdjecia tłoka (ta czarna plama-bo tak wygląda na foto to własnie ta wpustka o której wyzej pisałem, obecny tłok vertexa tego nie ma)



http://zapodaj.net/f820c7c76935.jpg.html

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: renner250 » śr, 13 lip 2011, 21:05

te okna nie maja znaczenia ;) gaznik moze rozregulowany :D o ile pomierzyles cylinder, jest on dobry, nie ma jaja, tlok odpowiednio spasowany, caly uklad korbowy oraz wydechowy szczelnie poskladany, iskra w odpowiednim momecie, zawor wydechowy dobrze ustawiony... ciezko powiedziec bo nie palenia moze byc 5000 przyczyn ale jesli jestes pewien ze wszystko dobrze poskladane moze to byc rozregulowany gaznik ;)
I think I can fly! MX it's my life <3

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Czepek » śr, 13 lip 2011, 21:29

Neex pisze:hmmm koło zamachowe, czyli masz na myśli magneto tak ? Ale powiedz mi jaki to ma ses . Pełen obrót wału = pełen obrót tłoka góra/dół . A że wał ma klin to nie ma mozliwości zmienic położenia magneta :) Gdyby to było na wieloklinie to jeszcze bym to rozumial ale w miejscu gdzie 1 klin ? Jakby nie było tam sa gołe cewki i na to magneto nie tak jak w cz, mz i innego typu sprzetu kaskaderskiego gdzie wał ma krzywke i obrót magneta otwiera lub zamyka platyki co daje iskre....


P.S
Nie było dopływu paliwa , swieca była sucha teraz wyczysciłem gaźnik , przedmuchałem tak samo v-force i paliwo dochodzi po kilku kopnięciach świeca mokra, ale nadal motor ani pyrk. Ogólnie na 2 pierścieniach byla kompresja dużo mocniejsza, teraz jest 1 i no różnica jest.. Słabsza jest uszczleki pod głowicą dałem nowe tłok tez dopasowany (po ściągnieciu głowicy tłok ani rusz w cylindrze) Niewiem czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewetualnie ta kompresja mogłaby spier** ? Czy to poprostu dlatego ze jest różnica w pierscieniach ? Kompresja jest ale nie az tak duza jak wcześniej :)
dobra, problem rozwiązany, ale dalej nie kumasz - pod megnetem masz aparat zapłonowy (kilka cewek, impulsator) i to jest regulowane lewo-prawo. Jak będzie za późny <lewo> to będzie kupa, nie będzie przepalał itp itd. duużo już o tym było.
Pozdrawiam.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Neex » czw, 14 lip 2011, 02:12

Nie no kumam ze zapło sie przyspiesza albo spóźnia az takim laikiem nie jestem :) Ale jak (chyba) pisałem wyżej są tam 2 kreski i specjalnie to zapamietalem jak było wczesniej, zanim motor poszedł pod klucze i teraz jest dokładnie tak samo jak było. Czyli równo z kreską po lewej stronie ;)


renner250 pisze:te okna nie maja znaczenia ;) gaznik moze rozregulowany :D o ile pomierzyles cylinder, jest on dobry, nie ma jaja, tlok odpowiednio spasowany, caly uklad korbowy oraz wydechowy szczelnie poskladany, iskra w odpowiednim momecie, zawor wydechowy dobrze ustawiony... ciezko powiedziec bo nie palenia moze byc 5000 przyczyn ale jesli jestes pewien ze wszystko dobrze poskladane moze to byc rozregulowany gaznik ;)


To tak dla jasności i na przyszłość możesz mi wytłumaczyc po co sa te kanały na tłoku? Nie jest to moj pierwszy motor i nie pierwszy rozkecałem i skrecałem ale z takimi jajami sie jeszcze nie spotkałem :))

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 rok 2007 problemy z odpaleniem, dopływem pali

Post autor: Neex » pt, 15 lip 2011, 09:46

Chyba nic z tego ni bedzie, ale dobija mnie to. Iskra jest niebieska, paliwo dopływa -zalewa świece po dłuższym kopaniu, a motor nawet nie pyrknie :/ Może jest jakiś specjalista z okolic krakowa ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”