Problem z suzuki RM

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
paweł123
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 5 cze 2011, 14:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z suzuki RM

Post autor: paweł123 » pn, 6 cze 2011, 10:59

Witam. Jestem nowy na forum więc z góry proszę o wyrozumiałość. Chodzi o suzuki RM 125 2T które posiadam. Objawy: strasznie kopci na biało może za dużo oleju w mieszance ale wątpię, jeżdżę tylko w weekendy i po tygodniu jak stoi to mam problem z odpaleniem (jak już raz zaskoczy to z kolejnymi razami nie ma problemu), problem się pojawia gdy na gorącym silniku zgaśnie wtedy jeżeli nie dodam gazu przy kopie nie odpali nie jest to chyba to normalne. Nie wiem czy nie stracił mocy. Możliwe że tłok do wymiany? W sumie to kilkanaście razy na tym tłoku jeździłem. Szczerze mówiąc jest to mój pierwszy motor crossowy i może źle się z nim obchodzę, czy kupno tłoku z najwyższej półki dużo przedłuży żywotność tłoka. Przyznam że mam sporo pytań co do tego motoru oraz jego serwisowania, więc jeżeli któryś z forumowiczów był by na tyle miły i podał mi numer gg było by super :p
Pozdrawiam.

szopson
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 166
Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z suzuki RM

Post autor: szopson » pn, 6 cze 2011, 11:51

Może być tłok do wymiany i tak najprawdopodobniej jest, żeby to sprawdzić musisz zdjąć cylinder i jesli jest nicasil to następną selekcje tłoka a jeśli tuleja to szlif i większy tłok tylko musisz to odpowiedni zmierzyć średnicówka albo najlepiej oddać do mechanika żeby pomierzył, jeśli się mylę to prosze mnie poprawić :)

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z suzuki RM

Post autor: andy2208 » pn, 6 cze 2011, 12:03

Najprawdopodobniej poszła uszczelka pod głowicą i moto zalewa się płynem chłodniczym. Sprawdź czy nie ubyło płynu w chłodnicy. Jeśli tak, to już wiesz co robić, ściągasz głowicę, wymioeniasz uszczelkę i heyah.
Ale może też to być kończący się tlok jak piszesz, tylko wtedy raczej nie występuja objawy kopcenia na biało... Jeśli jedank by to był tłok to postepuj zgodnie ze wskazowkami szapsona (+ to, że przy każdej zmianie tłoka musisz pomierzyc cylinder, a nie od razu wsadzać następną selekcję).
Mozliwe też, że poszedł simmering na wale od strony sprzęgła i spala olej ze skrzyni (sprawdź czy nie ubyło oleju).

Autor tematu
paweł123
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 5 cze 2011, 14:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z suzuki RM

Post autor: paweł123 » wt, 7 cze 2011, 00:14

wszystko sprawdzę ale dopiero w piątek ;/ jeżeli chodzi o uszczelkę to wątpię bo stosunkowo nowa jest. Płyn w chłodnicy jest ale ostatnio wydawało mi się że jest trochę mętny jakby olej ciągnęło. A jak jest z tymi tłokami?? Bo na forum to różnie piszą niektórzy twierdzą, 20 mth i wymiana tłoka jeżeli tak to w wakacje to co 2 tyg miałbym wymieniać :O ?? Chyba że źle rozumiem pojęcie mth. Inni twierdzą, że spokojnie można na jednym dobrym tłoku pojeździć sezon a nawet 2. I komu tu wierzyć ??

GALA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
Motocykl: rm 125 95'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z suzuki RM

Post autor: GALA » czw, 9 cze 2011, 21:13

Poczytaj sobie jeszcze o tych MTH . Setką mozna srednio przelatac 30mth na tloku, a cwiartka 60. Mowie tutaj o silnikach 2t
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia ;)

LOL !!!! Z motodriver.eu :d

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z suzuki RM

Post autor: sebek1516 » czw, 9 cze 2011, 21:23

Ja wiem czy poczytaj jak tu niektórzy muszą regulować łańcuch co wyjazd, a tłok co 15 i ktoś to sobie za bardzo do serca weźmie.
Teoretycznie 30, 35 mth. Ale amator nie wykręci motocykla tak jak to przewidują konstruktorzy.
30 mth podjazdów a 30 mth ścieżek w lesie to co innego. Nie chce mówić żebyś wymieniał co 50 mth bo szkoda nicasylu w razie czego... Ale zastanów się czy jeśli wypyrkasz na łące czy ścieżkach 30 mth w miesiąc to nie będzie ci szkoda wymieniać? Ale sezon na tłoku to przesada, no chyba że jeździsz co miesiąc.
Ja na kartce zapisuje ile wylatałem i jak go kręciłem. Jak mi po 30 wyjdzie że "to nie było to" po czym trzeba wymieniać tłok to dolatam jeszcze trochę. Ale juz trochę latam i wiem jak silnik obciążałem.
Teraz mnie czeka nowy nicasyl mam już 25+ mth zobaczymy ile tłok wytrzyma a powiem że jest kręcona na torze;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”