Husqvarna TE 610

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » ndz, 8 maja 2011, 15:11

Witam was wszystkich.
No to sprzedałem moje CR 250 :)
Kończe z motocrossem a zaczynam przygode z enduro ( przeprawy błotko i te sprawy )
A wiec wczoraj zakupiłem huśke za okazyjna kase, ale i tak kupe roboty mam przyniej....

Motor użykował ktośto nie miał pojęcia jak sie użytkuje taki sprzęt.

Fajnie trafiłem bo kolega rozbierał tą huśke temu koleśiowi jak ja szykował na handel i wiem co w środku siedzi :)
wał, korba, tłok, zawory wszystko wyglada jak nowe, ale ogólnie cieknie z niej ak z świni ( sziurawe weże od chłodnicy , olei cieknie z kopki i nóżki zmiany bigów,) .

Wszsto zostanie już niedługo zrobione , uszczelnioni doprowadzone do porządku :)

teraz pytania:

Jak dbać o ną żeby mi służyła bez awaryjnie??

Prosił bym o konkretne rady a nie ze motor do dupy drogie cześci , bo każdy motor służy nam tak jak o niego dbamy.

W internecie jest mało o tym modelu wiec polegam na was.
w załączeniu zdjecie złomu ktry zaraz zmnienie w piękne hardenduro :)
I może sie ktoś orientuje jaki to rok bo paierów niema :(
Załączniki
2011-05-05 12.12.30.jpg
2011-05-05 12.12.30.jpg (181.73 KiB) Przejrzano 10625 razy
2011-05-05 12.12.30.jpg
2011-05-05 12.12.30.jpg (181.73 KiB) Przejrzano 10625 razy

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: Majster128 » ndz, 8 maja 2011, 16:26

Zaczął bym od zdjęcia tej dziwnej skarpety na prawej ladze, która tylko Ci ja rysuje.
Następnie wyciąg gaźnik i przeczyść. Przeczyść dokładnie airbox (pomieszczenie między gaźnikiem a filtrem), oraz otoczenie filtra.
Wypierz dobrze filtr powietrza (lub wymień jeśli zużyty) i nasącz go olejem do filtrów.
Teraz możesz zacząć w miarę bezpieczna jazdę.
Przydatną będzie Ci dokumentacja tej maszyny (serwisówki, mikrofilmy), ale najpierw trzeba określić ten rocznik.
Widzę, że chyba 1992. charakteryzował się tym, że miał dwa tłumiki.
Podaj numer ramy to może uda się coś więcej ustalić.

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » ndz, 8 maja 2011, 16:52

hmmm:)

Pisałem że poprzednik nie miał pojęcia o motorach:)
skarpety ściągniete :)

a z numerami ramy to też problem bo narazie nie znalazłem:)

Myślałem że sa na główce ramy ale nie ma .

Motor bedzie rozebrany na cześci perwsze i od nowa złożoy tak jak Pan bóg przykazał.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: sebek1516 » ndz, 8 maja 2011, 17:02

Motor bedzie rozebrany na cześci perwsze i od nowa złożoy tak jak Pan bóg przykazał.
I zajmij się łożyskami a niema że "jeszcze polata" bo jak chcesz błoto i przeprawy to wypada zadbać o sprzęt w każdym calu ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: Majster128 » ndz, 8 maja 2011, 17:06

Motor bedzie rozebrany na cześci perwsze i od nowa złożoy tak jak Pan bóg przykazał.
W takim razie zadbaj również o nowe łożyska w skrzyni i czystość w silniku. Oczywiście zweryfikuj wszystkie elementy przy okazji.
Jeśli myślisz o palnikowaniu w błocie to załatw dobry olej, najlepiej z SAE 10W60 lub 20W60.

pawlo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 144
Rejestracja: śr, 21 maja 2008, 12:12
Motocykl: GAS GAS TxT 280 pro
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok Żywca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: pawlo » ndz, 8 maja 2011, 17:29

Z mojego doswiadczenia wiem ze trzeba czyscic filtr oleju bo czesto sie zapycha ,a ze ma dwa tłumiki nie znaczy ze jest to 92 rocznik ja miałem z 95 dwa tłumniki a plastiki z rocznika 98-99 .Z czesciami do tego moto jest czasami problem ponieważ wyszła mała seria i na przyklad nie znajdziesz korby z jakies dobrej firmy tylko oryginal za ok 6-7 stówek
People coming, people going, people born to die, Don't ask me, because I don't know why

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » ndz, 8 maja 2011, 17:50

wiem że z cześciami nie jest za wesoło..

ydaje mi sie ze 600 w 4t majacy 60 km a cr 250 w 2t majacy prawie 60 km jest mniej wyżyłowany i dłużej mi posłuży.

oczywiście ze nie mam zamiaru za oszczedzac na czym sie da ...
motor nie może mnie zawieść, bo to nie beda wyprawy na tor gdzie jak cos padnie to wrzucam na busa i jade do domu tylko wyprawy zdala od domu auta itp.

sory za literówki ale klawa mi pada!!!!!

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: major000 » ndz, 8 maja 2011, 17:51

Powodzenia w odpalaniu :D

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » ndz, 8 maja 2011, 17:56

hehe to ci powiem że mnie juz pokarał za odpalanie w adidasach.
przyjchał kumpel i sie upał zbym odpalił, a ja głupi dałem siew namówic
, kopka odbiła i cały dzień dzisiaj leże bo nie moge chodzic....


właśnie to mioje pierwsze 4t, jak to odpalac zeby ta cholernanóżka nie odbijała??

daromaniak
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: wt, 13 lip 2010, 09:35
Motocykl: KTM SX 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: daromaniak » ndz, 8 maja 2011, 18:24

Mój kumpel też odpalał w adidasach i w klapkach.. W pierwszym przypadku rozwalił nowe buty za 200zł, a w drugim dużego palca u nogi. Od tamtej pory odpalam tylko w crossówkach. A co do odpalania 4t - ja to robię tak: Otwieram kopkę, daję na nią nogę, naciskam gdzieś 1/3 i te 2/3 następne z całej siły. Z tym patentem zawsze normalnie odpalam i nigdy nic mi się nie stało.

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » ndz, 8 maja 2011, 19:33

dobra z odpalaniem sie na uczę :)

wróćmy do tematu urzytkoania tego sprzętu, czyli jak go urzywac aby mu nie zrobić krzywdy :)

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: major000 » ndz, 8 maja 2011, 19:33

To jest fajny motocykl, szczególnie charakterystyka silnika ale odpalanie go nie raz doprowadzi cię do białej gorączki. Sugeruje ci ustawiać tłok w odpowiednim położeniu(jeśli wiesz o czym mówie) i wtedy kopać, druga sprawa radze zacząć chodzić na siłownie i ćwiczyć nogi :D. Te Huski generalnie ciężko palą. Co do użytkowania to ta Huska jest debilo-odporna, prędzej ona ci zrobi krzywdę niż ty jej, dbaj poprostu o podstawowe wymiany serwisowe czyli olej, filtry itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”