Wymiana łożysk korbowodu
-
Autor tematuwolnickee
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
- Motocykl: Huska WRE 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wymiana łożysk korbowodu
Chciałbym zeby ktos opisał mi jak wygląda wymiana łozysk korbowodu w 2t? Jak jest z wałem? trzeba oddawac go do specjalnego zakładu i centrowac czy sam bede w stanie go rozpołówkować?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Ostatnio też się zastanawiałem by wymienić korbe we własnym zakresie.
mam w pracy mocną prase hydrauliczną,piec do podgrzania(jeżeli by trzeba było),spraje zamrażające.
widział ktoś jak to robią fachowcy?
wkładają coś pomiędzy wał(jakiś wałek)by przy wprasowaniu połówek nie z ukosować go?
mam w pracy mocną prase hydrauliczną,piec do podgrzania(jeżeli by trzeba było),spraje zamrażające.
widział ktoś jak to robią fachowcy?
wkładają coś pomiędzy wał(jakiś wałek)by przy wprasowaniu połówek nie z ukosować go?
-
Autor tematuwolnickee
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
- Motocykl: Huska WRE 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Chcialbym się jeszcze zapytac, czy aby zniweować luz na dole korbowodu, trzeba zmieniac korbowód? czy jezelistary jest ok, wystarczy zmienic lozysko?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: ndz, 29 cze 2008, 20:38
- Motocykl: RMZ 250 K4
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
tylko całosc pozdro
było CR 125 99
yzf 250 03
kxf 450 06
jest Rmz 250 k4
yzf 250 03
kxf 450 06
jest Rmz 250 k4
-
Autor tematuwolnickee
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
- Motocykl: Huska WRE 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Dzięki wielkie za odpowiedź, jeżeli niekomu to nie przeszkadza to zapytam przy okazji, czy zatarcie tłoka mogło byc spowodowane przez zbyt duże luzy na korbie(na dole)? Zaraz wkleje zdjęcie zatartego tłoka tylko pójde zrobić. Bo tak się złożyło ze w styczniu tulejowałem cylinder + nowy wossner i po ok. 3 mth tłok zatarł się, pewien mechanik stwierdził, że było to spowodowane lewym powietrzem (zbyt duza temperatura sie wytworzyła) które dostawało sie przez simmer od strony magneta. Więc w marcu oddałem cyla do szlifu, następny nowy wossner ,nowe łozyska na wał NTN oraz uszczelniacze wału. Pytając mechanika o korbe, stwierdził ,ze jezeli nie chce robic sobie teraz duzego wydatku (Spłukałem się do zera) to jeszcze przelatam na niej jednego tłoka. 2 tygodnie temu coś zaczęło stukac w silniku. Rozebrałem silnik na nowo i okazało się ,ze na korbie luz jest o wieleee większy.Nowy tłok zaczął się przycierać w tym samym miejscu. Dobrze ,ze na czas to rozebrałem...
- Załączniki
-
- Zatarty w miejscu tego "żeberka" które przedziela okno wydechowe.
- Zdjęcie1624.jpg (141.92 KiB) Przejrzano 18578 razy
- Zatarty w miejscu tego "żeberka" które przedziela okno wydechowe.
- Zdjęcie1624.jpg (141.92 KiB) Przejrzano 18578 razy
Ostatnio zmieniony ndz, 24 kwie 2011, 09:44 przez wolnickee, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Tonku rozłozenie i złozenie wału to nie problem w twoim przypadku. Zwykle nie potrzeba żadnych tuleji prowadzących przy takich małych wałach. Pamiętaj,że łożysko musi miec okreslony luz wzdłuz osi sworznia, czasami podawany w serwisowce. Nastepnie trzeba go wycentrowac. I tu większosc małych zakładow posługuje sie młotkiem, czujnikiem zegarowym i pryzmami lub kłami. Inne bardziej poważne firmy mają urządzenia do prasowania, aby po prasowaniu wał wyszedł wycentrowany, lub bardziej zbliżony do wycentrowanego.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Po pierwsze dlaczego miałes uszkodzony ten uszczelniacz?
Tłok mogł się zatrzec przez uszkodzone łożysko stopy korbowodu.
Wątpie, że zatarł sie przez uszkodzony uszczelniacz.
Tłok mogł się zatrzec przez uszkodzone łożysko stopy korbowodu.
Wątpie, że zatarł sie przez uszkodzony uszczelniacz.
-
Autor tematuwolnickee
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
- Motocykl: Huska WRE 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Własnie sęk w tym, że usczelniacz był cały... Mechanik stwierdził, ze moto musiało gdzies łapac lewe powietrze i dlatego tłok się zatarł, więc wymieniłem łozyska i uszczelniacze wału ,żeby mieć pewnosc. Lecz jak sie teraz okazuje winowajcą była korba..
Jeszcze jedno pytanie;
Ile moze kosztować wymiana korby i centrowanie wału?
Jeszcze jedno pytanie;
Ile moze kosztować wymiana korby i centrowanie wału?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Gdyby uszczelniacz był uszkodzony na pewno zobaczyłbys uszkodzenie. Gdyby był uszkodzony to na pewno nie byłby zrodłem dodatkowego powietrza na tyle aby cokolwiek zatrzec czy stopic.
Koszt wymiany korby to od 40-100 zł w zaleznosci od zakładu.
Koszt wymiany korby to od 40-100 zł w zaleznosci od zakładu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wymiana łożysk korbowodu
Odgrzebie troche temat i zapytam, bo wziełem się z silnik w swojej yzf 250 04 rok i niestety tłok, cylinder i zawory do wymiany. No to trzebaby nad korbą pomyśleć i tak:
-jak sprawdzić czy korba do wymiany, czy poprostu nie znająć ile mth śmigała wymieniać
Poniżej fota mojej korby, troche farba starta, a na wale są przepalenia lekko widoczne na focie. Luzu góra dół na korbowodzie nie ma ale jak ruszam lewo prawo to chodzi cały wał delikatnie to jest jakiś luz fabryczny czy jak.
-jeśli chodzi o wymiane to tylko korbowód czy wał też ?? Jak kupie wał z korbowodem orginał to trzeba coś wprasowywać wywarzać itp ??? Czy łożyska też wymieniać. Rozumiem że w zakładzie który się tym zajmuje łożyska wymienią ?
Z góry dzięki za pomoc.
-jak sprawdzić czy korba do wymiany, czy poprostu nie znająć ile mth śmigała wymieniać
Poniżej fota mojej korby, troche farba starta, a na wale są przepalenia lekko widoczne na focie. Luzu góra dół na korbowodzie nie ma ale jak ruszam lewo prawo to chodzi cały wał delikatnie to jest jakiś luz fabryczny czy jak.
-jeśli chodzi o wymiane to tylko korbowód czy wał też ?? Jak kupie wał z korbowodem orginał to trzeba coś wprasowywać wywarzać itp ??? Czy łożyska też wymieniać. Rozumiem że w zakładzie który się tym zajmuje łożyska wymienią ?
Z góry dzięki za pomoc.