podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: ForestRider » pn, 7 mar 2011, 15:10

Witam. Ja trochę z innej beczki. Pomyśl jak ciężko Ci będzie sprzedać ten motor z pospawaną ramą. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: ghollum » pn, 7 mar 2011, 15:25

ForestRider pisze:Witam. Ja trochę z innej beczki. Pomyśl jak ciężko Ci będzie sprzedać ten motor z pospawaną ramą. Pozdrawiam
Pocieszyłeś kolegę :mrgreen: ale niestety masz rację, jeśli przy sprzedaży podejdzie do sprawy uczciwie i nie będzie niczego ukrywał to będzie musiał mocno z ceną zjechać a i tak nie będzie łatwo no chyba że kupi nowe naklejki.... na ramę :mrgreen:

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Bostorn » wt, 8 mar 2011, 13:14

G_r_a_c_u_s pisze:Cześć

Coś mi się wydaje że ten super zaufany gość znalazł sobie super ufającego klienta.. Rozebrałem już w życiu sporo silników i nie zdarzyło mi się żeby korba była dobra w momencie gdy zużyte były łożyska na wale. Żywotność łożysk na wale jest podobna do żywotności korby dlatego też zmienia się oba elementy razem. Poza tym jeżeli masz wyczuwalny luz góra-dół na wale to taki luz powoduje szybsze zużycie się łożyska stopy korbowodu. I gdy założysz nowe łożyska wału to korba bardzo szybko zacznie klekotać. Oby tylko cylinder miał w miarę ok nicasil a nie tuleję. Rozbierz i daj znać ale ja osobiście wolałbym próbować zwrócić moto i zażądać zwrotu koszty dojazdu, ale wiemy jakie jest podejście sprzedawców w naszym Kraju tzn "Widziały gały co brały". Każdą ramę da się pospawać i później w miare bezpiecznie na niej jeździć tylko trzeba to umieć zrobić.
Pozdrawiam
ehh to już kolejna maszyna przeze mnie reanimowana ;d poprzednia mnie zbankrutowała, a ta czeka na opinie wiec nie wiem jak to bd, dzisiaj przyszły oleje, uszczelniacze i filtry

zalewam do skrzyni shella 80w 26zł za litr, dobra cena i znajome mi oleje, dobra marka, do zawieszki wleje elfa 5w moto fork oil syntetyk 24.5 za połówkę, sklepowo 35, więc myślę że zdadzą egzamin

uszczelniacze 41zł sztuka... :O masakra...droższe niż oleje :D

jak narazie wyjeździłem paliwo jakie miałem ^_^ 3km biegłem z nią do domciu ;d przynajmniej kondycja lepsza będzie , i co się okazało jest lżejsza od ktma, odnoscie crki jeszcze, dowiedzialem sie dla czego jest taka popularnosc ktma, jest nowoczesny, łatwy w obsludze, Hondzie daleko do ktma przynajmniej tej mojej, sporo jest pierdół które niewygodnie się robi, wykręca i trzeba kombinowac. Chwale sobię airboxa, ktmy mają beznadziejnie to zrobione, ale szybko się wymienia filtry w nich, dalej gaźnik, o wiele gorszy dostęp i męczarnia z jego wyjęciem.

Ale wracając do tematu, porobię dzisiaj zdjęcia felg, ramy, zawieszenia przedniego abyście zobaczyli co i jak w niej nie tak

aha, silniczek rowno pali, jak dla mnie troszke jak by miała przy wysokie obroty

pozdro
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Reniek » wt, 8 mar 2011, 17:28

Kolego jak juz tak ogólnie i dokładnie wszystko sprawdzasz to podnieść Cylinder do góry i zrob zdjecia tłoka oraz poruszaj korbowodem góra dół i sprawdź jak tam luzy.
Byś mial pewnosć.
Pozdrawiam.

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Bostorn » śr, 9 mar 2011, 19:01

nie mogłem edytowac więc wstawiam zdjęcia, jak obiecywalem, dzisiaj mialem troszke czasu, i pogoda była ok

felgi mam dida, z tego co zauważyłem, trochę to trwało zanim to znalazłem ale jest












oraz rama
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: amator » śr, 9 mar 2011, 20:06

Odnośnie spawu na ramie :
Rama była przetarta od wzmocnienia (żebra) plastikowej osłony chłodnicy(boczka) .
Spaw jest bardzo ładny porządnie położony. Normalnie rama w tym miejscu nigdy nie pęka . Wzorowa robota, możesz jeździć spokojnie. Naklej butaprenem w tym miejscu kawałek gumy ze starej dętki żeby w przyszłosci ponownie nie doszło do wytarcia. Rama Hondy ma kilka miejsc , w których dochodzi do podobnych uszkodzeń. :D

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Bostorn » śr, 9 mar 2011, 20:14

nawet nie wiesz jak mi tym poprawiles humorek , mistrzu... jak się spotkamy masz u mnie piwo, bądź też coś lepszego jak tylko będzie okazja się spotkac.

27 marzec zawody w Wasilkowie :D niby ktos z czołówki ma wpasc, ale szczegółów nie znam

http://www.offroadbialystok.pl/

moze i sam wystartuję tak dla zabawy?

tak czy siak ciesze się że rama jest ok, spaw porządny bo widac, znam się troszkę na spawaniu, ale lepiej się zapytac i upewnic bo 1 raz mialem z tym stycznośc, spawy są po obu stronach w tych samych miejscach

aha, jeszcze 1 tak z ciekawosci, porownoje skrzynie do bylego sxa, ta tam zgrzytała itp itd, ciezej chodzila

tutaj jak w masełko ale się zrzuca biegi, nie szarpie nie rzęcholi, ale jakos mam problemy z wrzucaniem biegow bez sprzęgła probowalem kilka razy bez co prawda butów motocrossowych, ale powinny wchodzic, ze sprzęgłem pięknie czysto chodzi, a bez jakos tak ciezko i nie udalo mi się jeszcze tego zrobic

przy wrzucaniu 1 na zimnym, nawet nie szarpnie, nie zarzęcholi, a w ktmie momentami myslalem ze skrzynia pęka ;p
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Reniek » śr, 9 mar 2011, 21:50

Kolego spaw wygląda solidnie ale po reszcie zdjeć czego chcesz sie dowiedzieć ??Kolor felg ?? BArdzo nie wyraźne zdjęcia.

Odpal przejedź sie niech sie nagrzeje olej i wtedy próbuj bez sprzęgła ,jak będzie stał w miejscu to nigdy tego nie sprawdzisz , skrzynia musi się kręcić by automat zadziałał .

seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: seteman » śr, 9 mar 2011, 22:41

"zalewam do skrzyni shella 80w 26zł za litr"

czy ty mówisz poważnie czy to żart? i nie mam na myśli ceny...

ja to chyba durny jestem bo leje 10W40 ...

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Bostorn » śr, 9 mar 2011, 23:21

Reniek pisze:Kolego spaw wygląda solidnie ale po reszcie zdjeć czego chcesz sie dowiedzieć ??Kolor felg ?? BArdzo nie wyraźne zdjęcia.

Odpal przejedź sie niech sie nagrzeje olej i wtedy próbuj bez sprzęgła ,jak będzie stał w miejscu to nigdy tego nie sprawdzisz , skrzynia musi się kręcić by automat zadziałał .

niedawno pisałeś że są malowane sprejem, zdjęcia są jakie są, niestety telefonem nic wielkiego nie zrobię, piasta jest markowa, nie jest żadnym sprejem malowana, felgi? nie wyglądają również na sprej, sprawdzałem

zawias, przednia laga pokazane są śruby górnej regulacji i widac na 1 z nich to zaklejenie o którym mówiłem i pytalem sie dokladnie czy lepiej to wymienic czy po prostu zrobic

co do oleju
http://allegro.pl/shell-advance-gear-ep ... 75882.html

taki olej mi zaproponowano, będzie to moj 1 olej o tej gęstości, wcześniej miałem i motula i shella , jednak jeżeli te 80w sie nie nada to wymienie na motula
masz tu dokladnie opisane co i jak :) http://www.3fun.pl/forum/viewtopic.php?t=448
Ostatnio zmieniony śr, 9 mar 2011, 23:47 przez Bostorn, łącznie zmieniany 2 razy.
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Reniek » śr, 9 mar 2011, 23:39

Nom mój telefon też nie robi lepszych zdjęć ale po zdjęciach można stwierdzić , że felga jeśli nie była malowana sprejem to pistoletem a ta markowa piasta nie jest markową piasta tylko farba była średniej jakości.

Ja wiem ,że teraz to co pisze może byc nie miłe ale jestem bezpośredni i wyrażam tylko swoje zdanie , oczywiście mogę się mylić ponieważ nie ma ludzi idealnych i jestem tylko swojego zdania prawie pewien w 95% niech się wypowie osoba w 100% pewna.
Ktoś jesdno i drugie pomalował po to by sprawiało to takie wrażenie.

Co do regulacji zawieszenia ja bym to wymienił jeśli to jest zaklejone bo byla dziura .

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: podejrzany luz na łożysku wału CR 250 i kilka pytań

Post autor: Bostorn » śr, 9 mar 2011, 23:49

mniejsza o nfelgi, jak robione proszkowo to jeszcze lepiej :)

mnie bardziej interesuje laga, i ten olej.. znowu jakieś problemy ^_^ człowiek kupował 10w 40 miał swięty spokoj, kupil jakies cos nowe i rozkminia czy się nada...

jeżeli wymienic to jak ta częsc się nazywa??

amator polecał dotoczyc u tokarza, posiadam w okolicy kogos kto dobrze robi na tokarce


zaklejone było niby z powodu zgubienia srubki, jak bd czas to się to rozłupie i zobaczy co i jak wygląda
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”