Co go boli prosba o diagnoze Suzuki RMZ450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
mamarco
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 23 mar 2010, 22:17
Motocykl: SUZUKI RMZ 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Co go boli prosba o diagnoze Suzuki RMZ450

Post autor: mamarco » ndz, 16 sty 2011, 02:14

Witam panowie sprawa ma sie tak motor przy probie odpalania strzela z tlumika czasami poleci ogien (bardzo ciezko go odpalic) jak juz sie uda to kolanko czerwone jak diabli gdy rozgrzany to niby palil od kopa tak ze nie wiem co jest probowalem mierzyc zawory ale za bardzo nie wiem co i jak ile ma wejsc szczelinomierz ma on sie przeslizgnac pod walkiem az na druga strone czy tylko do polowy wepchne go bo u mnie ustawilem na znaki rozrzad i probowalem wepchnac szczelinomierz i podchodze praktycznie kazdym rozmiarem ale wsuwa sie on tak do polowy walka i sie tam zatrzymuje powinien on przejsc pod walkiem czy jak???? i jeszcze jedno zamowilem plytki zaworowe i nie wiem jak to wymienic zamienic na ten sam numer co niby jest na tej starej plytce ?czy to sie jakos oblicza? no i co moze byc przyczyna tego trudnego startu motor to Suzuki rmz 450 2006 z gory dziekuje za pomoc

Ryjek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: pt, 5 paź 2007, 19:32
Motocykl: kilka
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sanok/ Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co go boli prosba o diagnoze Suzuki RMZ450

Post autor: Ryjek » ndz, 16 sty 2011, 11:21

Widzę kolego że nie za bardzo masz pojęcie, więc radzę Ci się dobrze zastanowić czy robić to samemu. Jeżeli chodzi o szczelinomierz to powinien on przesuwać się z lekkim oporem pod krzywką, aż na drugą stronę. Warunkiem jest właściwe ustawienie TDC po znakach. Podparty zawór jak najbardziej może być przyczyną ciężkiego odpalania. Pamiętaj też, że w takim przypadku mogło dojść do podpalenia gniazda zaworowego lub samego zaworu w miejscu styku z gniazdem. Wtedy rozbiórka głowicy się przydaje. Ale wracając do tematu musisz dokładnie wiedzieć jaki masz luz zaworowy na poszczególnych zaworach (jest to najgrubszy szczelinomierz jaki udało Ci sie wcisnąć). Zapisujesz te dane osobno dla każdego zaworu. Następnie jeżeli wynik odbiega od ustawień przewidzianych przez producenta należy zaworki wyregulować płytkami o odpowiednich rozmiarach. Jeżeli luz zaworowy jest za mały to wstawiamy mniejsze płytki i na odwrót. Np. luz na ssacych jest 0.12 (powinno być 0.15-0.20) płytka ma grubość 180, to próbujesz ustawić zawory w środkowym położeniu czyli mniej więcej 0.17, 0.18, a wiec obliczasz 0,17 - 0,12= 0.05. Tak więc od płytki 180 (1,80) musisz odjąć 0,05 więc daje Ci grubość płytki 175. I tak to wygląda. Tylko dokładnie musisz potem ustawić rozrząd. Jak już wszystko poskładasz przekręć silnikiem na sucho nie odpalaj motocykla od razu, żeby mieć pewność czy wszystko działa prawidłowo i nie dochodzi do kontaktu tłoka z zaworami. Powodzenia życzę. A po robocie obowiązkowo :drinkers:

Autor tematu
mamarco
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 23 mar 2010, 22:17
Motocykl: SUZUKI RMZ 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co go boli prosba o diagnoze Suzuki RMZ450

Post autor: mamarco » ndz, 16 sty 2011, 12:07

Ryjek pisze:Widzę kolego że nie za bardzo masz pojęcie, więc radzę Ci się dobrze zastanowić czy robić to samemu. Jeżeli chodzi o szczelinomierz to powinien on przesuwać się z lekkim oporem pod krzywką, aż na drugą stronę. Warunkiem jest właściwe ustawienie TDC po znakach. Podparty zawór jak najbardziej może być przyczyną ciężkiego odpalania. Pamiętaj też, że w takim przypadku mogło dojść do podpalenia gniazda zaworowego lub samego zaworu w miejscu styku z gniazdem. Wtedy rozbiórka głowicy się przydaje. Ale wracając do tematu musisz dokładnie wiedzieć jaki masz luz zaworowy na poszczególnych zaworach (jest to najgrubszy szczelinomierz jaki udało Ci sie wcisnąć). Zapisujesz te dane osobno dla każdego zaworu. Następnie jeżeli wynik odbiega od ustawień przewidzianych przez producenta należy zaworki wyregulować płytkami o odpowiednich rozmiarach. Jeżeli luz zaworowy jest za mały to wstawiamy mniejsze płytki i na odwrót. Np. luz na ssacych jest 0.12 (powinno być 0.15-0.20) płytka ma grubość 180, to próbujesz ustawić zawory w środkowym położeniu czyli mniej więcej 0.17, 0.18, a wiec obliczasz 0,17 - 0,12= 0.05. Tak więc od płytki 180 (1,80) musisz odjąć 0,05 więc daje Ci grubość płytki 175. I tak to wygląda. Tylko dokładnie musisz potem ustawić rozrząd. Jak już wszystko poskładasz przekręć silnikiem na sucho nie odpalaj motocykla od razu, żeby mieć pewność czy wszystko działa prawidłowo i nie dochodzi do kontaktu tłoka z zaworami. Powodzenia życzę. A po robocie obowiązkowo :drinkers:
Dzieki wielkie za odpowiedz co do tego pojecia to racja nigdy przy tym nie grzebalem ale nie jest to az taka straszna sztuka z tego co piszesz sprawa wyglada tak ze nie przeslizgnie mi sie zaden szczelinomierz nawet ten najmniejszy i troche teraz mysle tak o tym wszystkim czy to aby napewno sa zawory czy moze stalo sie cos innego ? moze tak byc ze bedzie siedzialo tak ciasno ze nie przejdzie mi zaden szczelinomierz ? ustawilem wszystko na znaki tak jak powinno byc jak narazie czekam na plytki zamowilem i przyjda w przyszlym tygodniu myslisz ze jak nie moge zmierzyc luzu to co najlepiej zrobic w tej sytuacji???

Ryjek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: pt, 5 paź 2007, 19:32
Motocykl: kilka
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sanok/ Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co go boli prosba o diagnoze Suzuki RMZ450

Post autor: Ryjek » pn, 17 sty 2011, 14:48

Najmniejszy szczelinomierz to znaczy jaki? Jak już nic nie przechodzi pod krzywką a szklanką to znaczy że masz podparty zawór w jakimś tam stopniu. Tym samym puszcza silnik kompresje stąd problem z paleniem. Takie coś natychmiast trzeba wyeliminować, w przeciwnym razie koszty mogą być większe. Jeżeli masz serwisówkę to tam powinieneś mieć wszystko napisane, jak co zrobić z tym będzie ci łatwiej, jeżeli nie to odezwij się na PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”