pekniety tlok

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: WFM-SHL-WSK » śr, 29 gru 2010, 18:05

Ja też polecam Vertexa....



Czekamy na fotki cylindra



Pozdrawiam... :D
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: zielorz » sob, 1 sty 2011, 20:36

"Ale urwooł" :P Też obstawiam za duży luz. Myłeś w czymś ten tłok czy tak źle wyglądał jak go wciągnąłeś ?

magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: magi » sob, 1 sty 2011, 21:57

A zawór wydechowy,nie mogl byc tego sprawca??Moze ci sie urwal,uksyl.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: BartekJ » sob, 1 sty 2011, 23:22

Urwanie jest od strony ssącej. Natomiast nie bardzo wierzę w mały przebieg tego tłoka. Brak WYRAŹNYCH zdjęć przodu i tyłu tłoka, ale z tego, co widzę, to jest już wyślizgany. Zrób fotkę od czoła, miejsca urwania.
Aha, kiedyś miałem przypadek urwania płaszcza tłoka przez ukruszony kawałek tulei cylindrowej na dole. Tłok nieco haczył i w końcu udupcyło kawałek. Zobacz na dole cylindra, czy tam jest wszystko OK.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Reniek » ndz, 2 sty 2011, 00:18

Panowie przyjrzyjcie się dokładnie fotkom i zobaczcie jakie ma kolory i jak jest juz powycierany oraz juz po przypalany.
Jak na moje "oko" wyrobił swoje MTH i materiał się zużył, do tego moze doszedł zły olej do mieszanki lub nie odpowiednie dawkowanie olej + benzina , może cylek już też zwłoki ... zrób zdjęcia jeszcze najlepiej w trybie makro jeśli masz takie w aparacie i juz bd wiadomo czy cylek też zawinił , jeśli cylek nie ma nic wspólnego to stawiam na zużycie materiału tłoka i jak widać pęknięcie ....

Krótko zwięźle i na temat nie został wymieniony na czas.

Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Senio18 » ndz, 2 sty 2011, 12:59

no wiec jak mowilem wrzucam fotki cylindra











ja osobiscie nie widze zadnych rys, dlatego wydaje mi sie ze mozna uzywac go dalej, a co wy o tym sadzicie? Postaram sie go dokladnie pomiezyc i podam wymiary, mam nadzieje ze pomozecie mi dobrac do niego odpowiedni tlok.



Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Joker » ndz, 2 sty 2011, 15:12

słaba jakość :| nic nie widać
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Reniek » ndz, 2 sty 2011, 18:02

jakościowo bardzo słabe fotki :(
Pożycz aparat lub niech ktoś Ci porobi fotki i bd ok

Bzyka
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
Motocykl: TDR 125.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Bzyka » ndz, 2 sty 2011, 21:55

A jak przejedziesz palcem w dookoła tuleji to czy czuć nierówności ? czy jest idealnie gładka ?
CZ 125/516 :(

Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Senio18 » ndz, 2 sty 2011, 22:00

no niestety slaba jakosc, ale telefonem lepszych nie zrobie. Faktem jest ze cylinder nie jest naruszony i niema rys. Dzisiaj pomierzylem cylinder ma 66,60 mm jaki tlok powinienem dobrac? roznica ma byc 00,05 mm miedzy tlokiem a cylindrem wiec tlok pewnie ma miec 66,55 mm. Jakie cylinderki polecicie? Prosze o namiary, ceny i linki. Thx :)



amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: amator » ndz, 2 sty 2011, 22:33

Senio18 pisze:no niestety slaba jakosc, ale telefonem lepszych nie zrobie. Faktem jest ze cylinder nie jest naruszony i niema rys. Dzisiaj pomierzylem cylinder ma 66,60 mm jaki tlok powinienem dobrac? roznica ma byc 00,05 mm miedzy tlokiem a cylindrem wiec tlok pewnie ma miec 66,55 mm. Jakie cylinderki polecicie? Prosze o namiary, ceny i linki. Thx :)
Zaraz , zaraz coś mi tu nie gra . Albo żle cylinder został zmierzony albo zrobiłeś literówke trzeba trzeba to wyjasnić .
Jeśli rzeczywiście culinder miał srednice 66,60 a ten tłok vertexa 66,35 to luz wynosił 0,25mm ( :shock: ćwierć milimetra :shock: ) a powinno być 0,05 mm to by potwierdzało moje wcześniejsze przypuszczenia o przyczynie pekniecia tłoka. Dopuszczalne zuzycie tłoka (luz ) kwalifikujący tłok do wymiany wynosi 0,09 a u Ciebie było to o 16 setek wiecej.
Druga sprawa - zdjecia słabe ,potwierdzam ale i z tych potwierdza sie zamontowana tuleja w cylindrze i na dodatek dość słabo wykonana. Dlatego prosze jeszcze raz o poprawne sprawdzenie srednicy tulei nie suwmiarka tylko srednicówka, wtedy mozna bedzie ustalić dalszy tok postepowania. Czekam na odp.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Rams » ndz, 2 sty 2011, 22:42

Czym mierzyłeś ten cylinder? Trochę za duży wymiar Ci wychodzi, nominał tego cylindra wynosi 66,40 mm i masz tłoki od 66,35 mm do 66,38 mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”