yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 01:46
- Motocykl: YZF450 DT80
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Panowie ponawiam temat bo mam to samo.Mianowicie mam YZ450F 08 r i po 13 mth łańcuch to śmieć cały pozacinany.Wymieniłem na nowy i teraz widze że dzieje się to samo.Mam w niej zmieniony obieg oleju i mam pewne przypuszczenia mianowicie:
1. Czy to mozliwe że łańcuch nie ma smarowania(jesli naleje oleju 900ml to zębatka wału nie jest zamoczona w oleju, dopiero jak troche poruszam korbą to nabiera olej na zębatke)?
2. Druga sprawa o której mysle to sa wałki hot camsa stage 3 i to że mój "mechanik" dokręca mostki na oko bo ma doświadczenie(robi wiele crossówek).Czy te wałki powodują większy opór niz seryjne i nalezy je dokrecać mniejszym/wiekszym/takim samym momentem?
3.Wyrąbana zebatka na wale?na oko wygląda na idealną(mechanik też to potwierdza)
1. Czy to mozliwe że łańcuch nie ma smarowania(jesli naleje oleju 900ml to zębatka wału nie jest zamoczona w oleju, dopiero jak troche poruszam korbą to nabiera olej na zębatke)?
2. Druga sprawa o której mysle to sa wałki hot camsa stage 3 i to że mój "mechanik" dokręca mostki na oko bo ma doświadczenie(robi wiele crossówek).Czy te wałki powodują większy opór niz seryjne i nalezy je dokrecać mniejszym/wiekszym/takim samym momentem?
3.Wyrąbana zebatka na wale?na oko wygląda na idealną(mechanik też to potwierdza)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
- Motocykl: CRF250R 09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Czy podczas wymiany wałków zostały tez wymienione sprężyny zaworowe?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 01:46
- Motocykl: YZF450 DT80
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Nie zostały.Co więcej zawory zostały zmienione na stalowe proxa wraz ze sprezynami, które są mocniejsze niż te do tytanów.
Muszą być jakieś specjalne spręzyny do tych hot camsów?
Muszą być jakieś specjalne spręzyny do tych hot camsów?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 77
- Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
- Motocykl: CRF250 2005r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Nie, sprężyny są pod zawory nie pod wałki.
Ja obstawiam na takie cuda albo brak osiowości zębatek (pisąłeś że głowica z czegoś innego, może to kwestia milimetrów i nie zobaczysz tego), lub brak odpowiedniego napięcia (napinacz na oko może być ok, ale dobrze wiesz zapewne że to tylko mechanika która lubi utrudniać).
Chodzi mi też po głowie brak smarowania, ale to raczej nie jest możliwe prawda? Po odpaleniu siłą odśrodkowa robi swoje zapewne, a pod pokrywa zaworów widać że dostaje się tam olej cały czas? Może któryś z kanałów olejowych jest niedrożny i faktycznie za mało tego leju się tam dostaje...
Ja obstawiam na takie cuda albo brak osiowości zębatek (pisąłeś że głowica z czegoś innego, może to kwestia milimetrów i nie zobaczysz tego), lub brak odpowiedniego napięcia (napinacz na oko może być ok, ale dobrze wiesz zapewne że to tylko mechanika która lubi utrudniać).
Chodzi mi też po głowie brak smarowania, ale to raczej nie jest możliwe prawda? Po odpaleniu siłą odśrodkowa robi swoje zapewne, a pod pokrywa zaworów widać że dostaje się tam olej cały czas? Może któryś z kanałów olejowych jest niedrożny i faktycznie za mało tego leju się tam dostaje...
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 01:46
- Motocykl: YZF450 DT80
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
No tak ale te walki są ostrzejsze i powoduja większe opory.Głowica jest oryginał. Gdyby napięcie było złe to raczej by tylko przeskakiwał rozrząd a łańcuch jest po prostu cały pozacinany.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 77
- Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
- Motocykl: CRF250 2005r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Łańcuch się zacina z dwóch powodów, złego ułożenia lub braku smarowania, innej opcji nie masz.
Niestety złe ułożenie może być spowodowane wieloma czynnikami, za duża/mała siła docisku napinacza do prowadnicy, prowadnice wyrobione (ale chyba pisałeś że są nowe), luz na łożysku wałka rozrządu lub na dolnym przy zębacie, brak osiowości, i zapewne kilka jeszcze o których sam pojęcia nie mam.
Co do siły nacisku wałka i jego ostrości, nie ma to mieć prawa wpływu na stan łańcucha! Po napięciu łańcuszka rozrządu oś wałka musi być w jednym położeniu w odchyłkach tak nieznacznych że na pewno nie wpływających na wyrobienie się łańcuszka.
Z doświadczenia wiem, że po prostu z takimi problemami jak nie za pierwszym, drugim razem idzie się do fachowca, tylko do FACHOWCA u którego nie zaczynasz od "a ile za to wyjdzie".
Powowdzenia, czekam na finał bo sam ciekaw jestem a nic więcej konstruktywnego raczej nie wniosę.
Niestety złe ułożenie może być spowodowane wieloma czynnikami, za duża/mała siła docisku napinacza do prowadnicy, prowadnice wyrobione (ale chyba pisałeś że są nowe), luz na łożysku wałka rozrządu lub na dolnym przy zębacie, brak osiowości, i zapewne kilka jeszcze o których sam pojęcia nie mam.
Co do siły nacisku wałka i jego ostrości, nie ma to mieć prawa wpływu na stan łańcucha! Po napięciu łańcuszka rozrządu oś wałka musi być w jednym położeniu w odchyłkach tak nieznacznych że na pewno nie wpływających na wyrobienie się łańcuszka.
Z doświadczenia wiem, że po prostu z takimi problemami jak nie za pierwszym, drugim razem idzie się do fachowca, tylko do FACHOWCA u którego nie zaczynasz od "a ile za to wyjdzie".
Powowdzenia, czekam na finał bo sam ciekaw jestem a nic więcej konstruktywnego raczej nie wniosę.
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Tak się składa, że właśnie sprężyny są pod wałki. Ostrzejszy wałek= maksymalnie opóźniony czas zamknięcia zaworu, przez co sprężyny musza być twardsze, żeby zawór zdążył się domknąć.MKubic pisze:Nie, sprężyny są pod zawory nie pod wałki. (...).
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 01:46
- Motocykl: YZF450 DT80
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
w piatęk daje na seriws ale ktos musi do tego podejsc jak do swojego moto a nie jak do kolejnego trupa do złożenia :d
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Ja Ci proponuje zmienic mechanika na takiego co posiada klucz dynamometryczny i potrafi go uzyc, mozliwe, ze przeciaga sruby na mostkach, przez co walki obracaja sie z duzym oporem, co moze powodowac przedwczesne zuzycie lancuszka...
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yz250f - szybko zuzywajacy sie lancuch rozrzadu.
Gdyby były takie opory głowica zatarłaby się momentalnie.