Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
mirek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: mirek » śr, 15 wrz 2010, 22:36

Witam
tak jak powyżej wracając z lasu i jadąc już po asfalcie nastąpił cichy tak jakby trzask albo cos w tym stylu i moto utraciło na mocy a gdy podjerzdzałem pod lekką górkę dodając niewiele gazu dosłownie troszkę słychać jakieś klekotanie albo coś w tym stylu jak dodałem troszkę więcej gazu to cichnie i tak powoli dojechałem do domu po zgaszeniu próba ponownego odpalenia i nie odpalił tak jak zawsze od kopa tylko trza było ki8lka razy kopnąć

co to może być ???

Autor tematu
mirek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: mirek » czw, 16 wrz 2010, 13:32

dziś wyciągnąłem moto na zewnątrz i spróbowałem odpalić
udało się to za pierwszym razem wyregulowałem mu obroty i jako tako chodzi nie przejechałem się żeby sprawdzić czy mocy miał jak kiedyś tylko przysłuchałem się z kąt dochodzi rzężenie i wychodzi na to ze z cylindra mniej więcej

wiec co wy na ten temat myślicie

GALA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
Motocykl: rm 125 95'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: GALA » czw, 16 wrz 2010, 16:22

Myslimy ze trzeba odkrecic cylinder i zobaczyc co sie stalo
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia ;)

LOL !!!! Z motodriver.eu :d

Autor tematu
mirek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: mirek » pt, 17 wrz 2010, 09:15

a jak odkręcę cylinder to czego mam się doszukiwać i jak rozpoznać czy np korba jest zepsuta
dziś będę rozkręcał i mam nadzieje ze nicasil jest dobry
a czy ktoś miał podobny przypadek ?
ale motor tak czy siak odpala od kopa wiec nie wiem czy to ma coś do rzeczy
postaram się sprawdzić i dać cylinder do miary :)

p.s jesli to problem z tłokiem a nicasil jest na tyle wytrzymały ze jest ok to będzie git ale jeśli coś niżej to już może być lipa

psyke
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
Motocykl: yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: psyke » pt, 17 wrz 2010, 14:19

korbe po tym że jest juz zużyta pozasz po tym, że będzie miała luz góra-dół. (luz na boki jest zawsze)

Jak rozbierzesz to napewno sam będziesz widział co jest nie halo, bo nie ma tam aż tak skomplikowanych rzeczy.

Autor tematu
mirek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: mirek » pt, 17 wrz 2010, 15:36

a powiedz mi po czym poznać że nicasil jest rozwalony po widocznych śladach czy też liczą się nie widoczne uszkodzenia

przyjmijmy że tłok już jest stary i może latać na boki i czy od takich zabiegów szybko potrafi strzelić nicasil?

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: ForestRider » pt, 17 wrz 2010, 21:41

Zużycie nikasilu można poznać po przetarciach. Najczęściej występują one na kanałach wydechowych/dolotowych tam gdzie jest on najcieńszy(nie chodzi o grubość tylko szerokość). Można też poznać po rysach na nim tylko nie należy mylić ich z śladami po honowaniu. Najczęściej rysy powstają gdy dojdzie do uszkodzenia tłoka lub nie czyszczenia filtra powietrza. Na pewno gdy przeciągamy wymianę tłoka nikasil szybciej się ściera.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

Autor tematu
mirek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: mirek » ndz, 19 wrz 2010, 17:59

dobra powoli wiem o co chodzi teraz pytanie powstaje takie czy jak nicasil będzie zdrowy to co mam zrobić zakładać tłoka i heja czy tez honowanie trzeba zrobić ?
i jak mam dobrać tłok odejmować czy dodawac nad wymiar cylindra i jaki tłok najlepiej wybrać pod nicasil myslałem nad kutym one maja 2 pierscienie a są tez jakies tłoki z jednym podobno

z góry dzieki za odp

psyke
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
Motocykl: yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: psyke » pn, 20 wrz 2010, 20:11

Cylinder najlepiej oddać do jakiegoś zakładu, żeby go pomierzyli. I według tych wymiarów dobrać odpowiedni rozmiar tłoka, tak żeby luz miedzy cylindrem a tlokiem wynoscił 0,05mm. Nic nie honować tylko zakładac i heja. Według mnie lepiej wziac z jednym pierscieniem bo nicasil bedzie dostawał mniej po dupie.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: Joker » pn, 20 wrz 2010, 22:00

psyke pisze:Cylinder najlepiej oddać do jakiegoś zakładu, żeby go pomierzyli. I według tych wymiarów dobrać odpowiedni rozmiar tłoka, tak żeby luz miedzy cylindrem a tlokiem wynoscił 0,05mm. Nic nie honować tylko zakładac i heja. Według mnie lepiej wziac z jednym pierscieniem bo nicasil bedzie dostawał mniej po dupie.
hmm wiesz honowanie tez jest ważne, ma znaczenie przy smarowaniu gładzi cylindra, nie wiesz jak wyglada jego cylinder, czy nie ma przetarć, wrzerów itd. Zapodaj zdjecie cylindra cos sie wymysli.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

psyke
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
Motocykl: yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: psyke » pn, 20 wrz 2010, 22:16

Mowa była o tym jak nicasil byłby zdrowy :)

pozdr

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku

Post autor: Mikser » pn, 20 wrz 2010, 22:18

Z tego co się orientuję, to w Polsce nie ma honownic do nicasilu.
Generalnie zawsze przy zmianie tłoka powinno się robić honowanie cylka, ale że nie ma możliwości, to się tego nie robi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”