Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
KiLo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 21:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: KiLo » czw, 29 lip 2010, 23:55

Witam. Na poczatku chcialbym Was serdecznie powitac. Z racji, ze dopiero rozpoczynam przygode z motocrossem prosilbym o wyrozumialosc i odrazu przepraszam za wszelkie bledy itp. A teraz do rzeczy. Od nie dawna jestem posiadaczem Kawy. Poprzedni wlasciciel podobno wymienil w nim sprzeglo, jednak na postoju wrzucajac 1 musze podtrzymywac moto na wiekszych obrotach, a dodatkowo przy probie wbicia na duzych obrotach slychac taki jak gdyby zgrzyt i nie da sie wbic biegu. Co moze byc tego przyczyna? Czy moze to byc wina oleju w skrzyni? Sam go nie wymienialem, gdyz nie jezdzilem duzo, tzn. z 2h. Z gory dzieki.

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: Ce eRa » pt, 30 lip 2010, 16:04

Możnaby wymienić olej na rzadszy.
KiLo pisze:musze podtrzymywac moto na wiekszych obrotach

Może wystarczy tylko wyregulować je napinając linkę sprzęgła?Spróbuj, jeśli nie pomoże to możnaby wymienić olej na rzadszy.
KiLo pisze:przy probie wbicia na duzych obrotach slychac taki jak gdyby zgrzyt i nie da sie wbic biegu
Teoretycznie ma prawo zazgrzytać jak trzymasz na wysokich obrotach i wciskasz sprzęgło a następnie zmieniasz bieg(wszystko na wysokich obrotach).Spróbuj wbić wyższy bez sprzęgła na np.:średnich lub wysokich obrotach-jeśli dalej będzie zgrzytać to w najlepszym wypadku mogą być tylko wodziki do wymiany.

Autor tematu
KiLo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 21:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: KiLo » sob, 31 lip 2010, 21:28

Jutro wymienie olej i zobaczymy co bedzie :) Czytalem pare tematow dotyczacych wlasnie olei i dowiedzialem sie ze Lotos 10W40 polsyntetyk bedzie dobry, prawda?

A co do zgrzytania, dzieje sie tak jedynie przy wbijaniu jedynki na postoju na zimnym silniku. Ja k jest rozgrzany to nie slyszalem nic takiego lub nie zwrocilem uwagi. ;P

Mam jeszcze jedno pytanie :) Otoz, jesli zamiast oleju jest bialy budyn to co moze byc tego przyczyna? Wem, ze jesli wymiesza sie olej w skrzyni z plynem chlodniczym to tak sie dzieje, jednak jak moze sie tam on dostac? Pompa wody? Co prawda na razie nie wiem co jest, ale jak odkrecilem korek to byla wlasnie na nim biala papka.

Dzieki i pozdrawiam

EDIT:
Olej zostanie wymieniony na Lotosa 10W40 polsyntetyk, zobaczymy co wtedy bedzie

Odnosnie zgrzytow, slychac je jedynie wbijajac jedynke na postoju. Wiec moze jest to wina oleju?

luuk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 11:23
Motocykl: sx 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: luuk » ndz, 1 sie 2010, 22:03

Ten zgrzyt na jedynce jest normalny ( skrzynia w motocyklu nie posiada synchronizacji). Co do tej papki to zwróć uwagę czy nie ubywa Ci płynu w chłodnicy, a nie przybywa oleju w skrzyni.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: amator » ndz, 1 sie 2010, 23:26

KiLo pisze:J

A co do zgrzytania, dzieje sie tak jedynie przy wbijaniu jedynki na postoju na zimnym silniku. Ja k jest rozgrzany to nie slyszalem nic takiego lub nie zwrocilem uwagi. ;P

Mam jeszcze jedno pytanie :) Otoz, jesli zamiast oleju jest bialy budyn to co moze byc tego przyczyna? Wem, ze jesli wymiesza sie olej w skrzyni z plynem chlodniczym to tak sie dzieje, jednak jak moze sie tam on dostac? Pompa wody? Co prawda na razie nie wiem co jest, ale jak odkrecilem korek to byla wlasnie na nim biala papka.

Dzieki i pozdrawiam


Odnosnie zgrzytow, slychac je jedynie wbijajac jedynke na postoju. Wiec moze jest to wina oleju?
Zgrzytanie przy zapinaniu jedynki jest spowodowane wyciętymi rowkami w koszu sprzęgłowym, olej chociaż budyn ma z tym nie wiele wspólnego.
Olej barwy białawej jest na skutek uszkodzenia uszczelniaczy pompy wodnej . Teoretycznie pierwszy pada ten od strony wirnika ale płyn powinien ci wtedy wycieknąc dziurka specjalnie do tego celu zrobiona pod pompą wody ale wielu zatyka tę dziurkę jak widza że im tamtedy płyn wylatuje i wtedy ten plyn idzie przez uszczelniacz olejowy do oleju w skrzyni biegów .
Jeśli plyn ci ucieka uszkodzenie silnika może nastąpić niebawem .

Autor tematu
KiLo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 21:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: KiLo » pn, 2 sie 2010, 21:06

Jeśli plyn ci ucieka uszkodzenie silnika może nastąpić niebawem .
Tzn. Co masz na mysli mowiac uszkodzenie silnika?
Co do bialego plynu w skrzyni, na pewno plyn chlodniczy mi ubywa, ale nie jest to duza ilosc.
Patrzac na pompe wody i jej uszczelki wydaje sie, ze sa one swieze. Wystaja ladne i zdrowe uszczelki, co zwrocilo moja uwage to brak jednej srubki, moze to jest przyczyna ubywania plynu? Za slabo uszczelka przywiera i po prostu tamtedy saczy sie chlodziwo. Ponizej zdjecie:(na czerwono zaznaczona czesc z dalszej czesci pytania ;))



Mam jeszcze do Was kolejne pytanie, otoz zauwazylem, ze pewna uszczelka(?) jest luzna i saczy sie z niej nieprzepalona mieszanka. Co to za czesc i co powinienem zrobic, zeby to naprawic? Wczesniej zamiescilem zdjecie, czesc zaznaczona na czerwono.

Pozdrawiam

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: amator » pn, 2 sie 2010, 23:10

KiLo pisze:
Jeśli plyn ci ucieka uszkodzenie silnika może nastąpić niebawem .
Tzn. Co masz na mysli mowiac uszkodzenie silnika?
Co do bialego plynu w skrzyni, na pewno plyn chlodniczy mi ubywa, ale nie jest to duza ilosc.
Patrzac na pompe wody i jej uszczelki wydaje sie, ze sa one swieze. Wystaja ladne i zdrowe uszczelki, co zwrocilo moja uwage to brak jednej srubki, moze to jest przyczyna ubywania plynu? Za slabo uszczelka przywiera i po prostu tamtedy saczy sie chlodziwo.


Pozdrawiam
W sumie jak wydaje Ci sie że uszczelki sa świeże i ładnie wystaja to mysle że silnik nie przegrzeje sie i nie dojdzie do zatarcia tloka . A zresztą pisałeś ze płynu ubywa niewiele to na pewno można jeszcze ze dwa sezony tak jeździć . :D Powodzenia :roll:

Autor tematu
KiLo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 21:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: KiLo » wt, 3 sie 2010, 10:14

Niewiele pomogles w temacie, wiec po co zabierasz glos? Co do uszczelek, napisalem tak, bo byl robiony remont jesienia tamtego roku i od tego czasu kawa byla jezdzona kilka razy. Dlatego czy jest to mozliwe ze uszczlniacze na pompie wody poscily? Aha i powiedzcie mi jeszcze co wchodzi w sklad takiego zestawu uszczelniaczy?

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: Ce eRa » śr, 4 sie 2010, 12:03

Uszczelki w moim moto po dokładnym wyszorowaniu też wydają się świeże i zdrowe oraz ładnie wyglądają(a niektóre mają po 10 lat), ale nawet stara uszczelka która się nie nadaje do użytku może tak wyglądać.

Autor tematu
KiLo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 21:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: KiLo » śr, 11 sie 2010, 17:09

Powiedzcie mi jeszcze w jaki sposob mam zdemontowac wirnik pompy wody? Niestety, ale nie mam pojecia jak zablokowac wal, zeby wirnik nie obracal sie podczas odkrecania. Prosilbym o pomoc.
Pozdrawiam

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 12 sie 2010, 13:53

KiLo pisze:Powiedzcie mi jeszcze w jaki sposob mam zdemontowac wirnik pompy wody? Niestety, ale nie mam pojecia jak zablokowac wal, zeby wirnik nie obracal sie podczas odkrecania. Prosilbym o pomoc.
Pozdrawiam
Wrzucić bieg i zablokować tylne koło.

Autor tematu
KiLo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 21:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 ciągnące sprzęgło

Post autor: KiLo » ndz, 15 sie 2010, 14:00

WLD_Wlodi, dzieki za odp :) Sciagnalem juz wirnik, jednak napotkalem na kolejne problemy. Tzn., sciagnalem z pod wirnika jeden simmering, ale reszta uszczelniaczy siedzi na walku i nie mam ich jak sciagnac. Czy zeby dostac sie do reszty musze sciagnac prawy karter silnika? Zdemontowalem rowniez, przykrywke sprzegla.
Jeszcze mam do Was kolejne pytanie, gdzie dostane takie uszczelki, simmeringi i lozyska? Patrzac po sklepach mozna kupic zestaw uszczelek na silnik, w ktorym niestety nie ma simmeringow. Nie mam pojecia, gdzie moge sie udac, aby dostac takowe czesci.
Z gory dzieki i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”