Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
-
Autor tematuKropek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Witam serdecznie.
Niedawno w swoim ktm-ie sx 200 miałem niemiłą sytuacje ukręcenia się wału po stronie magneta. Sytuacje rozwiązałem w ten sposób, iż kupiłem używany wał od ktm-a sx 125 w bardzo dobrym stanie. Wszystko zostało złożone do kupy, lecz niestety silnik nie pracuje tak jak powinien. Problem tkwi w wkręcaniu się na obroty. Na biegu jałowym silnik pracuje tak jak należy, lecz kłopoty zaczynają się w wyższym zakresie obrotów. Na zimnym silniku (oczywiście nie świeżo odpalonym tylko powiedzmy po 2-3 minutach pracy - jazdy) po odkręceniu mocniej manetki silnik tak jak by nie mógł przepalić. Po kilku próbach w końcu wkręci się wyżej, ale strasznie opornie. Nawet już na ciepłym silniku występuje sytuacja, że za jednym pociągnięciem manetki wkręci się w miare tak jak powinien, a za następnym potrafi się tak jak by delikatnie zdławić i dopiero później wkręcić. Na luzie przy ciepłym silniku wkręca się raczej poprawnie lecz emituje przy tym dość spore wibracje, za to na zimnym również występuje efekt dławienia.
Teraz napisze co sprawdziłem:
- standardowe czyszczenie gaźnika
- inna świeca
- sprawdzanie czy pracuje zawór wydechowy (boczna klapka przy cylindrze)
- zapłon, początkowo myślałem, że jest to kwestia błędu przy złożeniu. Na moje oko do poprawnego położenia brakowało około milmetra, półtorej. Poprawiłem to i wydaje mi się, że jest odrobine lepiej, lecz może to być tylko złudzenie.
Łożyska na wale wymieniane wraz z korbowodem, czyli max 10h temu. Poproszę o wasze sugestie ponieważ totalnie nie wiem, gdzie leży przyczyna...
Niedawno w swoim ktm-ie sx 200 miałem niemiłą sytuacje ukręcenia się wału po stronie magneta. Sytuacje rozwiązałem w ten sposób, iż kupiłem używany wał od ktm-a sx 125 w bardzo dobrym stanie. Wszystko zostało złożone do kupy, lecz niestety silnik nie pracuje tak jak powinien. Problem tkwi w wkręcaniu się na obroty. Na biegu jałowym silnik pracuje tak jak należy, lecz kłopoty zaczynają się w wyższym zakresie obrotów. Na zimnym silniku (oczywiście nie świeżo odpalonym tylko powiedzmy po 2-3 minutach pracy - jazdy) po odkręceniu mocniej manetki silnik tak jak by nie mógł przepalić. Po kilku próbach w końcu wkręci się wyżej, ale strasznie opornie. Nawet już na ciepłym silniku występuje sytuacja, że za jednym pociągnięciem manetki wkręci się w miare tak jak powinien, a za następnym potrafi się tak jak by delikatnie zdławić i dopiero później wkręcić. Na luzie przy ciepłym silniku wkręca się raczej poprawnie lecz emituje przy tym dość spore wibracje, za to na zimnym również występuje efekt dławienia.
Teraz napisze co sprawdziłem:
- standardowe czyszczenie gaźnika
- inna świeca
- sprawdzanie czy pracuje zawór wydechowy (boczna klapka przy cylindrze)
- zapłon, początkowo myślałem, że jest to kwestia błędu przy złożeniu. Na moje oko do poprawnego położenia brakowało około milmetra, półtorej. Poprawiłem to i wydaje mi się, że jest odrobine lepiej, lecz może to być tylko złudzenie.
Łożyska na wale wymieniane wraz z korbowodem, czyli max 10h temu. Poproszę o wasze sugestie ponieważ totalnie nie wiem, gdzie leży przyczyna...
-
Autor tematuKropek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Oczywiście, korba również nowa. Najlepsze jest to, że wał zachowywał się wręcz perfekcyjnie przy pomiarach, zero jakiego kolwiek bicia.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
a te wały napewną są zamienne?nie mają innych przeciwwag?nie siedze w ktm`ach,ale korby i tłoki są inne(125-200ccm),a piszesz o wibracjach więc tylko to mi przychodzi do głowy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
sx125 a sx200 wały są inne
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
Autor tematuKropek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Koleś od którego kupowałem wał, niby robił już kiedyś taki zabieg i wszystko było w porządku. Co do różnic z tego co wiem, jest to tylko wykorbienie. Niczym specjalnym nie różniły się te wały. Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 194
- Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
- Motocykl: Zx6r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Ja miałem podobne objawy +ogromne wibracje motoru gdy mi sie łożyska na wale posypały
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !
-
Autor tematuKropek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Zgadza się, lecz pewnie jak udało Ci się zauważyć, występuje to odrazu po złożeniu silnika. 10 h temu wjeżdżały nowe łożyska...
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
A czym ściągałeś łożyska ze starego wału?
One mogły dostać w dupę gdy nagle walnął ten czop , a także przy ściąganiu ich ze starego i nabijaniu na nowy wał. I teraz nie pracują tak jak powinny.
One mogły dostać w dupę gdy nagle walnął ten czop , a także przy ściąganiu ich ze starego i nabijaniu na nowy wał. I teraz nie pracują tak jak powinny.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Kropek chyba ma na myśli, że 10 godzin temu założył nowe łożyska.superpimp pisze:A czym ściągałeś łożyska ze starego wału?
One mogły dostać w dupę gdy nagle walnął ten czop , a także przy ściąganiu ich ze starego i nabijaniu na nowy wał. I teraz nie pracują tak jak powinny.
A jeżeli nie założył nowych przy wymianie wału no to chyba mamy odpowiedź.
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Moze sprobuj sciagnac magneto i poruszaj czopem, jak lozyska by sie uszkodzily to powinien byc luz, nie duzo roboty, a czegos sie mozesz dowiedziec juz.
-
Autor tematuKropek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wibracje oraz nie prawidłowa praca silnika po wymianie wału.
Nie ma jakich kolwiek luzów łożyskach od strony magneta.
Tak Włodi, wkładałem łożyska jeszcze przed wymianą wału. Nie wydaje mi się, że rozpołowienie silnika kwalifikuje je do wymiany, skoro nie wykazywały żadnego zużycia...
Tak Włodi, wkładałem łożyska jeszcze przed wymianą wału. Nie wydaje mi się, że rozpołowienie silnika kwalifikuje je do wymiany, skoro nie wykazywały żadnego zużycia...