Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?
: pt, 26 cze 2009, 23:57
W Nd będą składał moto. Amator miałem Vertexa 66,36 mieli mi zrobic pod tłok tuleje. Zamienili tłoki i zrobili mi tuleje pod tłok Wossnera 66,94. Przesłali mi to ( tłok od CR 250 97-01r) ja mam 89r. miałem pierscienie od swojego Vertexa 33,36.amator pisze:Zaraz, zaraz bo wcale mi to nie gra.juniorSP pisze:Mam problem. Oddałem cylinder od CR 250 89r. do tulejowania pod tłok Vertexa D 66,36 (miałem nicasil 66,42mm). Niestety na szlifierni pomylili tłoki i cylindry i wstawili mi tuleję pod tłok kogoś innego-chyba. Przysłali mi cylinder a tłok nie mój z tego co sprawdziłem na necie po oznaczeniach na tłoku to Wossner 8001D060 - 66,94 mm (W665) do CR 250 97-01r. Sworzeń i pierścienie mam od mojego Vertexa ( sworzeń niby pasuje, ale pierścienie...)- nie chce ryzykować.
Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
Od samego początku bujasz sie z tymi tłokami jakoś nie mając szczęscia albo nie czytasz rad.
Najpierw pomylili ci tłoki i zamiast do hondy przysłali do suzuki a teraz znowu oddali wossnera .
Problem sie zrobił troche z Twojej winy poniewaz juz wcześniej ci sugerowałem ze ten nowy tłok który kupiłes był na rozmiar 66,36 a nominal jest 66,34 i dlatego radziłem ci przed dorobieniem tuleji żebyś tlok wymienił na nominalny i pod niego robił tuleje , bo to korzystniej.
zrobiłes nowa tuleje jednak pod ten tłok tj.2 nadwymiar. Ok. twoja decyzja.
Do tulejowania wysłałes cylinder +tłok bez pierscieni (nie wiem czemu bez pierscieni?) i otrzymales z powrotem Cylinder tulejowany na średnicę 67.00 oraz tłok do niego o średnicy 66,94 ( dobrze rozumiem?) bez pierscieni.
po pierwsze- Twoje pierscienie nie będa pasowały do tej średnicy
po drugie szlifierz bez Twojej zgody zmienił ci średnice cylindra
To teraz napisz czy ty w końcu masz ten tłok vertexa czy masz tłok woosnera? bo jedeyna rzecza która ci pasuje to sworzeńjuniorSP pisze:Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
Jesli masz tłok vertexa (66,36) i i cylinder o srednicy 67.00 to odpowiadam nie pasuje.
Jesli masz srednicę cylindra 67.00 i do tego tłok woosnera 66.94 to tłok pasuje ale brakuje ci pierscieni do tego tłoka bo swoich od vertexa na założysz ponieważ maja o 0,6 mm mniejszą srednicę .Możesz kupić same piescienie na ten wymiar , ale czy dostaniesz?????? Probuj.
Drugie rozwiazanie to dzwonic ,, pisac albo jechac do szlifierni (jesli to nie na drugim koncu polski) i naswietlic sprawe o co chodzi i poprosic zeby sprawdzili czy nie maja u siebie tych pierscieni od tego tłoka woosner a ty odesles im swoje , albo znowu ktos dostał może twojego vertexa i ma swoje pierscienie wossnera. Oj popad ty w kałabanie! powodzenia,pozdarwiam
P.S. No to podziel sie z nami tym adresem tego rzemieślnika :axe: od szlifów
Staneło na tym ( bo miałem już dość czekania) że wymienią mi tłok. Wysłałem im tłok Wossnera i moje pierścienie i sworzeń od Vertexa. Przysłali mi Wossnera do mojego rocznika pod moją tuleję z kompletem pierścieni, sworzniem i zabezpieczeniami.
Teraz mam tuleję 67,00 i tłok 66,94. Nie mam już ochoty na nic poz jazdą. Ta przygoda dała mi wiele do myślenia pod względem gdzie komu i za ile.
Serwis wszyscy pewnie znają, mieści sie w Będzinie.