HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
gre0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 13 sty 2009, 23:26
Motocykl: HONDA CRF 250R 2006r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: gre0 » śr, 3 mar 2010, 16:37

niedawno kupiłem w/w motocykl , jak to w 4t mam problem z uruchomieniem silnika ( sprzedajacy poinformował mnie tylko o konieczności ustawienia tłoka w odpowiedniej pozycji przed kopaniem ) , oczywiscie odpalam na wyciągniętym ssaniu , po odpaleniu motocykl przeważnie gaśnie , dopiero po 2-3 odpaleniu silnik pracuje i nie gaśnie . Czy przed odpaleniem trzeba bawic sie pokrętłem od obrotów ( np zwiekszyć je ) , czy tylko wyciągnąć ssanie i tyle ? Jeśli macie jakiś złoty środek :) na odpalanie zimnej Hondy to piszcie . Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony śr, 3 mar 2010, 18:39 przez gre0, łącznie zmieniany 1 raz.

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: omen » śr, 3 mar 2010, 18:23

dzis odpalałem moto z angli tez crf swierzo przywieziona stala troche i byly problemy z odpaleniem poszla na popych w poniedzialek a dzis w garazu ssanie pokiwana i poszlo juz od 2 kopa
niewiem czy to swierzy masz moto jak tak to czy palil u sprzedawcy ?
bo nic wiecej nie pisałes
mysmy zmienili wszysko łacznie z paliwem i wiadome ze gasnie jak troszke nie pochodzi na ssaniu

Autor tematu
gre0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 13 sty 2009, 23:26
Motocykl: HONDA CRF 250R 2006r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: gre0 » śr, 3 mar 2010, 18:38

u sprzedawcy moto palil bez zadnej sciemy czy cieply czy zimny ( ale chlopak mial wprawe ), byl dokladnie sprawdzony , zmienilem paliwo na 98 schell ( wczesniej tez na takim jezdzil ) , motocykl odpala tylko musze sie nakopac jak glupi jak juz odpali to jest ok bo dzisiaj nawet jezdzilem :) luzy zaworowe sa ustawione . mam problem z ustawieniem tloka w odpowiedniej pozycji nie moge wyczuc momentu kiedy jest u gory . Mysle ze z motocyklem jest na 99 % wszystko ok . Być może byl problem z odpaleniem ponieważ zmienialem węże w chlodnicy i musialem zdjac bak wiec spuscilem paliwo . Moze sie zapowietrzyl . A jak silnik jest juz rozgrzany to odpalac jak 2T bez zadnego ssania ( ewentualnie cieple ssanie przy glebie ?) ??

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: ecik » czw, 4 mar 2010, 20:25

Spróbuj na początku przechylić motor tak, żeby paliwo poleciało.
Następnie przekręć przepustnicą dwa razy (dwa razy gazu) i kop.

Powinna szybciej odpalić.

PS. To się tyczy tylko chyba CRF'y :P W yamasze nie musiałem tak robić ale nieraz trzeba było przy takiej pogodzie.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: Mateusz_MX » czw, 4 mar 2010, 20:34

Ssanie, przekopać ze 2 razy lekko. Następnie pierdzielnąć z nogi z powerem i musi gadać. Tam jest auto dekompresator. Ciepłe ssanie używamy jedynie po wywrotce. Zdrowy, rozgrzany silnik 4T powinien w normalnej sytuacji zapalić za pierwszym ruchem startera.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: acid » czw, 4 mar 2010, 21:02

Sposób na odpalenie crf`ki jest bardzo prosty . Kopiesz delikatnie można powiedzieć jakbyś chciał wyczuć co się dzieje w środku i gdy tłok stawia słabszy opór to delikatnie przekopujesz by tłok wszedł jak jest wieksze sprężanie , poczujesz to bez problemu . Włączasz swoje zmysły ustawiasz w tym największym sprężaniu czyli tłok w górnym martwym położeniu i porządny kop na ssaniu na kierze zaciągniętym oczywiście do siebie nie od siebie .

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: gadzina » czw, 4 mar 2010, 21:24

Nie baw się w jakieś ustawianie tłoka. To nie ta era gdzie był dekompresator na kierownicy. Pal jak 2T. Po prostu porządnie kopnij i musi za którymś razem odpalić. Co do ustawiania obrotów to nic się nie kręci przy gaźniku do odpalania. Dajesz ssanie , kopiesz , chwile chodzi na ssaniu po czym wyłączasz ssanie i rura :finga:

turtles0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
Motocykl: CRF 450 R '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: turtles0 » czw, 4 mar 2010, 22:21

Zgadzam sie z przedmowca. W 450 trzeba sie bawic w ustawianie tloka, 250 mozna kopac jak WSK :butthead:. Przynajmniej tak slyszalem od kogos kto sie na tym zna lepiej ode mnie.

Autor tematu
gre0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 13 sty 2009, 23:26
Motocykl: HONDA CRF 250R 2006r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: gre0 » pt, 5 mar 2010, 15:05

Dzieki Chłopaki , skorzystam z Waszych rad :) czyli odpalam normalnie jak 2T lekko przekopać i za 3 - 4 razem mocny kop . Mam jeszcze pytanie odnośnie ciepłego ssania , dźwigienkę przy kierownicy zaciągam w stronę do siebie czy od siebie ? pozdrawiam .

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: gadzina » pt, 5 mar 2010, 18:34

W 450 jest tak samo :wink: Kopiesz i musi palić. Ustawiało się tłok np. w Husabergu Fe/Fc 501/601 z lat 90 lub w yamahah yz 426F.

Jezu71
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 280
Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: Jezu71 » pt, 5 mar 2010, 20:54

a bawiles sie obrotami po kupnie moto?? jak moto sie rozgrzeje to chodzi normalnie czy ma troszke wieksze obroty ? pytam ponieważ np u mnie w ktm (tylko ze to jest ktm:D:D:D jak mam lekko większe obroty od normy to moto ciężko mi pali na zimnym moze podobnie jest u Ciebie :roll:
pozdro
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: HONDA CRF 250 R - REGULACJA OBROTÓW

Post autor: Joker » pt, 5 mar 2010, 21:05

Ja miałem tak samo w moim Lc4 400, po zwiekszeniu obrotów za cholere nie chciał palić, zalewało świece, po obnizeniu normalnie odpalał za 1 strzałem, jak masz jakiś problem to proponuje oddać motocykl w dobre rece, na regulacje gaźnika itd. ale w sumie jak palił u gości normalnie a ty nic przy min nie pogrzebałeś to powinien chodzić jak wtedy, może mu poprostu trzeba sprawnej i mocnej nogi ;p
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”