Ocena tłoków motocrossowych

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Bostorn » czw, 5 lis 2009, 21:45

wydaje mi się że w 2t olej powinno się wymieniac w skrzyni co ok 10mth max 15
ja myślałem że tak jak kolega napisal z 2x w sezonie 1raz a co do czego jak mechanior rozebral silnik skrzynia była tak zawalona syfem że głowa mała....


a co do mth koledzy piszą tu o pełnym baku paliwa jako 1mth, ty teraz mowisz o godzinie pracy przy maxymalnej mocy, więc wkońcu jak to jest?? nie mając licznika??

co lepiej zrobic?? zakupic takowy licznik firmy mx pro lub sendec czy liczyc na baki??

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: RafQ » czw, 5 lis 2009, 21:49

Damiii - miałem podobną RM-ke pare lat temu.Po zakupie zrobiłem cylinder (tuleja) i do tego Vertex Replica (2 pierścieniowy).Przelatałem tym moto 2 sezony i kompletnie nic się nie psuło.Moto wcale nie grzało się mocniej od tych na nicasilu.Ale dodam że bardzo dbałem o niego i to też dużo dało.

Niedawno zakupiłem 250 4t i będe przymierzał się do wymiany tłoka.Nie wiem na jaką markę się zdecyduje,ale nie będzie to na pewno Vertex.Po informacjach na forach odnośnie rozpadających się Vertexów w tym sezonie nie chce ryzykować.

Co do motogodzin to bardziej jestem za liczeniem ich na podstawie wyjeżdżonego paliwa.Motogodzina jazdy zawodnika nigdy nie będzie równała się motogodzinie jazdy amatora.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Mateusz_MX » czw, 5 lis 2009, 22:01

Bostorn pisze:wydaje mi się że w 2t olej powinno się wymieniac w skrzyni co ok 10mth max 15
ja myślałem że tak jak kolega napisal z 2x w sezonie 1raz a co do czego jak mechanior rozebral silnik skrzynia była tak zawalona syfem że głowa mała....


a co do mth koledzy piszą tu o pełnym baku paliwa jako 1mth, ty teraz mowisz o godzinie pracy przy maxymalnej mocy, więc wkońcu jak to jest?? nie mając licznika??

co lepiej zrobic?? zakupic takowy licznik firmy mx pro lub sendec czy liczyc na baki??

Olej w przekładni wymieniajmy co 8-10mth. Osobiście godziny pracy silnika przeliczam na baki i właśnie tą ilość benzyny (7l) uznaję jako 1mth. Bez znaczenia czy jeżdżę po torze, czy lesie. Np. kupujemy litrowego Castrol'ka, który starcza na 30l benzyny (stosunek 30:1). Mamy 4 baki i to się równa ~ 4mth. Jeżeli naliczymy 6 pustych buteleczek po owym oleju, to czas na wymianę tłoka (25mth).

Jeżeli chodzi o tłoki, to polecam Vertex i to bez względu na plotki.

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Reniek » czw, 5 lis 2009, 22:48

Ja osobiscie lałem tylko MOTUL do mieszanki jak i do skrzyni
Olej u mnie wymieniałem co 4 do 7 baków MAKS 7 baków
Tydzien temu CR sprzedałem STAN był IDEALNY wszystko mechanicznie 10000% dopieszczone i poszła za 6550 + gratisy warte ponad 1000zł + do tego jeszcze stojak i buty oleje drugie nowe filtr linki opony plastiki klocki i duzi innych!!! i to był problem sprzedac dopiero 3 kupiec kupił ....
PORAŻKA .....

... Ale wracając do tematu lepiej częsciej wymieniać i miec pewność ze wszystko jest super dopieszczone i nigdy się nie zawieść :)

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Bostorn » pt, 6 lis 2009, 22:42

RafQ pisze: Niedawno zakupiłem 250 4t i będe przymierzał się do wymiany tłoka.Nie wiem na jaką markę się zdecyduje,ale nie będzie to na pewno Vertex.Po informacjach na forach odnośnie rozpadających się Vertexów w tym sezonie nie chce ryzykować.

a powiedz mi ciekawego co słyszałeś o tych vertexach? bo i mnie doszły pogłoski że właśnie lubią pękac. Ale czy to aby na pewno prawda?? Od wielu lat słyszałem że to jedna z lepszych firm a teraz??

i co do oleju w skrzyni myślę że co 5 baków powinno wystarczyc na wymianę oleju ;d
co wy na to?? te 5-7 baków powinno byc ok ??

wcześniej przejechalem chyba z 50l wachy?? może mniej i miałem straszne błoto w skrzyni jak mi mechanior powiedział ;p a że człowke głupi i niedoświadczony to i narobił bajzlu w skrzyni ale nic się nie stało :)
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 6 lis 2009, 22:57

Ale czy to aby na pewno prawda?? Od wielu lat słyszałem że to jedna z lepszych firm a teraz??
Jak tylko Vertexy robią bajzel w silniku przed czasem to jest chyba coś nie tak nie?

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Joker » ndz, 20 cze 2010, 15:03

Witam, nie zakładam nowego tematu bo zaraz sie tu lekki śmietnik zrobi ;p
mam takie pytanie a mianowicie czy mój tłok nadaje sie do wymiany, byłem w profesjonalnym serwisie na pomiarze cylindra i tłoka, otóż sprawa wyglada tak cylinder ma rozmiar 77,03, tłok ma rozmiar 76.97 oczywiście są to skrajne wymiary czyli cylinder osiaga rozmiar 77,03 w naj bardziej wytartym miejscu. Pan co robił pomiary mówił ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem wynosi od 0.03 do 0.05mm. I on by tego tłoka nie wymienił bo powiedział ze musiał bym kupić tłok o tym samym rozmiarze. Nie wiem ile motor ma nalatane ale nie wiecej niz 60 mth, Tłok ma wymiar nominalny, oryginał yamaha, nie posiada żadnych rys, ubytków itd. Dla pewności wymieniałem korbe, łożyska, łańcuch. Zastanawiam sie jeszcze nad wymiana tłoka ale znów 500 zł.
Co doradzacie w tej sytuacji ?

A mowa o Yamaha YZF 250 05r.

Czy polatać jeszcze na nim do końca sezonu a potem wstawić nowy.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: renner250 » ndz, 20 cze 2010, 16:55

co do vertexow to calkowicie odradzam... wedlug mnie nie tylko tak jak stwierdzil WLD_Wlodi ze robia bajzel przed czasem ale dosc szybko traca wymiar i po nie duzym przebiegu w 4t mozna sie juz spodziewac brania oleju na tym shicie... wossner w tej samej cenie a o niebo lepszy tlok.

Co do tego tloka to co z tego ze ten sam wymiar trzeba by zalozyc? To zawsze jak zmieniamy tloka to trzeba wyzsza selekcje? Musisz stwierdzic po tloku czy sie jeszcze nadaje do jazdy jak widac ze swoje juz zrobil to trzeba by wymienic. No ale jesli w profesjonalnym warsztacie ocenili ze sie nada jeszcze....
I think I can fly! MX it's my life <3

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Joker » ndz, 20 cze 2010, 23:19

noo musiał bym zalozyć wymiar 76.97 ( oryginał 76,96 ) wossner taki produkuje ;) powiem tak Pan ocenił ze tłok jeszcze polata ale jak już pisałem z kolega z forum na gg, tłok nie traci wymiaru lecz traci swoją żywotność, wytrzymałość a mam nową korbe, łożyska, zawory idealne wiec założy nowy tłok i przynajmniej bd miał spokój :) odżałuje te 500 zł.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”