problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: spartan » pn, 28 wrz 2009, 02:33

Oczywiście to co napisał ghollum ma w sobie prawdę ale wszystkiego nie można brać na 100%.Ja śmigam na tulei w Husabergu FE 600-takiego kupiłem.Grzać się grzeje ale piekła nie ma:)często jeżdżę po ciężkim terenie jakieś nieprzetarte ścieżki,lasy itp.i jakoś woda się nie zagotowała ani razu.Coś takiego jak obsunięcie tulei,znam tylko z pogłosek a nie spotkałem jeszcze nikogo komu by się to przytrafiło,za zwyczaj tuleje obsadzają fachowcy znający się na rzeczy z dobrą opinią,a jak cudem sam ktoś wciśnie(jest taka możliwość)no to może się obsunąć.

Nie ma co płakać,załóż wentylator na chłodnicę od chińskiego quada jest dość mała a na pewno zda egzamin,koszt ok 70zł nowa.
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » pn, 28 wrz 2009, 10:40

Myślę że nie można stawiać znaku równości między EXC450 a FE600, te silniki mają inny stopień wysilenia i inny stopień sprężania, FE600 ma podobną moc do EXC450 ale większą o blisko 150cm3 pojemność, inny skok tłoka i inny układ chłodzenia z większym płaszczem wodnym, inny zakres obrotów, silnikowi FE600 bliżej do LC4 niż do EXC i niekoniecznie to co sprawidzi się w LC4 czy FE600 przejdzie w EXC450. Generalnie im mniejsza pojemność wyczynowego 4T tym numer z tuleią jest bardziej ryzykowny.

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » pn, 28 wrz 2009, 11:23

jak myslicie jest ses jeszcze tak jezdzic bo boje sie ze płyn przedostanie sie do oleju choc narazie jest ok narazie niemam kasy na nowy cylinder wolalbym zrobic to sobie przez zime.

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: pytlar » pn, 28 wrz 2009, 16:10

nawet jak tuleja jest taka błeee i niedobra to mimo wszystko nie bedzie zaraz sie przecierz woda gotowała przez to, że jednak jest tuleja a nie nicasyl...
Ja mam niestety tuleje w wr 426 i woda mi sie gotuje po 5min jazdy, ale to wina uszczelki pod głowicą :roll: mimo iż cylinder i wydech nie są czerwone od gorąca to woda płynie gdzie sie da :P dzisiaj niestety wieczor przeznaczony na rozbieranie silnika... znowu :roll:
:)

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » pn, 28 wrz 2009, 16:59

A jak myślisz dalczego obydwaj macie problemy z uszczelką pod głowicą? przeczytaj dokładnie co pisałem o naprężeniach powstających w wyniku niedostatecznego chłodzenia.

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: pytlar » pn, 28 wrz 2009, 21:58

mam problem, bo ktoś za słabo dokręcił głowice po remoncie... dodatkowo był zle ustawiony rozrząd co dało dodatkową temperature w silniczku :roll:
:)

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » pn, 28 wrz 2009, 23:15

czy tuleja to na prawde az taka tragedia ze nie da sie na tym jezdzic jestem amatorem nie startuje w zadnych zawodach ani nie katuje motora na toze mam zamiar zakupic nowy cylinder ale narazie kasa mnie niepuszcza a chcialbym dojezdzic do zimy chociaz wydaje mi sie ze moim problemem tez moze byc zbyt słabo dociągnieta głowica bo dociądłem jom na 45 nm a fabryka przewiduje na 50 i to pewnie byl problem a kiedy dociągalem jom 2 raz bo myslałem ze to cos da ze sie poprawi to na szpilce niebyło nawet 40 tak głowica chyba siadła a jest moze ktoc kto ma taki motocykl jak ja i jezdzi na tulei to moze powiedzialby jak sie mu to sprawuje?

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: pytlar » wt, 29 wrz 2009, 00:13

nie "jom" tylko "ją" i używaj kolego kropek, przecinków itp. bo cięzko sie czyta takie coś ;)
i nie słuchaj, że tuleja taka tragedia bo nie od dzisiaj ludzie na tym jeżdżą i żyją ;)
jeżeli jest tak jak napisałeś, czyli za mało dokręcona głowica to masz też odpowiedź ;) taką głowice to powinno już sie jakieś te 5NM wiecej dociągać niżeli mniej. Jak już uszczelke wydmuchało to nie da nic żadne jej dokręcanie/dociskanie, bo uszczelka straciła już swoje właściwości.
:)

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » wt, 29 wrz 2009, 10:07

Ech..... skoda gadać, pomyślcie przez chwilę jeśli wam kij uszczelkę pod głowicą bo była "aż" o 10% za słabo dociągnięta, to co powinno się dziać w sytuacji kiedy moi kolesie stosują często ponownie tą samą używaną uszczelkę i dokręcają ją na "oko", i nie ma problemu nie zdażył się żeby im wydmuchało uszczelkę. W waszych maszynach w skutek nadmiernych naprężeń dochodzi do deformacji i luzowania się szpilek w skutek czego nawet poprawnie dokręcona głowica po pewnym czasie luzuje się i uszczelka zostaje wydmuchana, efekt jest taki że gazy spalinowe dostają się do układu chłodzenia i to właśnie one doprowadzają płyn do wrzenia bo mają "słuszną" temperaturę, no ale trudno jeśli waszym zdaniem tuleia jest odpowiednia do tego typu maszyn to walczcie dalej, powodzenia i świetnej zabawy życzę przy kolejnych rozbiórkach :butthead: .

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: pytlar » wt, 29 wrz 2009, 10:45

kolego, nie każdy ma nagle wydać te 2 tysiaki z rekawa nagle na nowy nicasyl i tłok. To jest niemal 1/4 wartosci motoru. Wiem, że nicasyl jest najlepszy do tego, ale kurna ok tulei nie bedzie sie przecierz rozpadał motor po godzinie!! jak by tak było to by wogole nie montowali tego do motorów!!
:)

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: ghollum » wt, 29 wrz 2009, 11:49

pytlar pisze:Wiem, że nicasyl jest najlepszy do tego, ale kurna ok tulei nie bedzie sie przecierz rozpadał motor po godzinie!! jak by tak było to by wogole nie montowali tego do motorów!!
Właśnie dlatego dają nikasil żeby się nie rozpadało :wink: bo stopień wisilenia tych silników jest na tyle duży że tuleia to za mało, oczywiście rozumiem że nie każdy śpi na ksie ( oj nawet nie wiesz jak bardzo to rozumiem :( ) próbuję tylko uzmysłowić wam że na dłuższą metę i tak czeka was wymiana cylindra, i to tyle z mojej strony.
Pozdro.

Autor tematu
rademenes666
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: wt, 28 lip 2009, 10:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z ukladem chłodzenia KTM EXC 450

Post autor: rademenes666 » wt, 29 wrz 2009, 12:07

licze sie z tym :( ale cylinder będe miał dopiero w grudniu bo znajomy przywiezie mi ze stanów tam jest wiele taniej., ale do tego czasu chciałbym jeszcze troche pojezdzic i dlatego zastanawiam sie czy nie zmienic jesze raz tej uszczelki i dociągnąć ją mocniej moze napisze mi ktoś kto jezdzi katem na tulei jak mu to długo wytrzymuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”