Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: Ce eRa » śr, 9 wrz 2009, 17:39

Witam.
W swoim sx-ie z 2001 roku mam gaźnik Keihin czy jakoś tak i jest rozregulowany.Dzwoniłem do serwisantów ale nie chcieli mi powiedzieć jak go ustawić.Więc proszę Was drodzy użytkownicy powiedzcie mi jakie są ustawienia fabryczne tego gaźnika.Bo to denerwuje jak po półtorej godziny REKREACYJNEJ JAZDY wypala ci cały zbiornik paliwka i jak stoi na wolnych obrotach to po kilku sekundach gaśnie.
Prosze o porady.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: wardzioch » czw, 10 wrz 2009, 08:18

Iglica trzecia pozycja od dołu lub druga, powietrze 1 1/2 obrotu.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: Ce eRa » czw, 10 wrz 2009, 17:07

Dzięki!Tylko że tam są 2 śrubki.Jedna przy gumie jak zasysa powietrze a druga, taka większa przy przepustnicy czy jak to się tam nazywa.
A czy ktoś mi powie czy jak nadal będzie dużo palił po regulacji to mam gaźnik do wymiany czy mam trefny model?Mechanik mówił mi że jak dużo pali to tłok mam do wymiany ale ja na nim wyjeździłem jakieś 25-30 godz pyrkając.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: wardzioch » czw, 10 wrz 2009, 20:33

Ce eRa pisze:Dzięki!Tylko że tam są 2 śrubki.Jedna przy gumie jak zasysa powietrze a druga, taka większa przy przepustnicy czy jak to się tam nazywa.
A czy ktoś mi powie czy jak nadal będzie dużo palił po regulacji to mam gaźnik do wymiany czy mam trefny model?Mechanik mówił mi że jak dużo pali to tłok mam do wymiany ale ja na nim wyjeździłem jakieś 25-30 godz pyrkając.
Już ci pisze ta przy przepustnicy nią tylko regulujesz obroty silnika według własnego uznania, a ta druga to powietrze. Dużo pali ? nie przelewa ci sie może paliwo wężykami co wychodzą z gaźnika ?
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: Ce eRa » czw, 10 wrz 2009, 21:08

Paliwo się tylko wtedy przelewa jak glebne albo nim wchodze w zakręt przechylony w tak 40-50 stopniach w innych sytuacjach nie zauważyłem aby wyciekało bo wężyki są suche(wiem że paliwo paruje, ale lepi się do niego kurz).Powietrze ustawiłem na 1,25 obrotu a było na niecały 1.Wtedy dłuuuugo spadał z obrotów i momentalnie gasł.Pokręciłem troszkę tą od obrotów i już nieco szybciej obroty spadały.Wtedy wzięłem się za iglicę.Była ustawiona na 1 a ja dałem ją na 2 punkcik.Po złożeniu jak się wciął na obroty to nawet regulacja śrubką od obrotów nic nie dała.Co ja mogłem źle zrobić?"Przestawiłem" ją ale pogorszyło to sprawę więc nasuwa się pytanie.Czy poszła jakaś blokada tej iglicy czy jaka cholera?!

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: wardzioch » pt, 11 wrz 2009, 05:01

Trzyma wysokie obroty, bo źle nie wsadziłeś iglice w otwór. Nie chce nic wróżyć ,ale tak juz dla świętego spokoju sprawdź membranę.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 11 wrz 2009, 15:05

Ce eRa pisze:Paliwo się tylko wtedy przelewa jak glebne albo nim wchodze w zakręt przechylony w tak 40-50 stopniach w innych sytuacjach nie zauważyłem aby wyciekało bo wężyki są suche(wiem że paliwo paruje, ale lepi się do niego kurz).Powietrze ustawiłem na 1,25 obrotu a było na niecały 1.Wtedy dłuuuugo spadał z obrotów i momentalnie gasł.Pokręciłem troszkę tą od obrotów i już nieco szybciej obroty spadały.Wtedy wzięłem się za iglicę.Była ustawiona na 1 a ja dałem ją na 2 punkcik.Po złożeniu jak się wciął na obroty to nawet regulacja śrubką od obrotów nic nie dała.Co ja mogłem źle zrobić?"Przestawiłem" ją ale pogorszyło to sprawę więc nasuwa się pytanie.Czy poszła jakaś blokada tej iglicy czy jaka cholera?!
Jak paliwo Ci się leje przez przelew przy takim kącie jak podałeś, to zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej poprzez odgięcie blaszki, która zamyka zaworek iglicowy.

Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Fabryczne ustwaienie gaźnika Keihin KTM SX 125

Post autor: Ce eRa » pt, 11 wrz 2009, 21:36

wardzioch pisze:Trzyma wysokie obroty, bo źle nie wsadziłeś iglice w otwór.
Ten problem mam już za sobą, bo źle wskoczyła mi linka od gazu, a iglica i była ok, membrana też jest dobra.

Przepraszam za błąd ale napisałem że miałem iglicę ustawioną na 1 punkcie, a źle liczyłem czyli wychodzi że była na piątym.Dzisiaj ją dałem jeszcze na 3 i znów dłuugo spadał z obrotów.Powietrza dałem 1 obrót i szybciutko się wkręcał na obroty ale mozolnie z nich schodził i gasł więc kręciłem tą śrubką od obrotów na wszystkie sposoby i nic mi to nie dało.

Jeśli miałem iglice na 5 punkcie to jak ją dałem na 3 to chyba będzie mi jeszcze więcej palił.Proszę napiszcie jak macie ustawioną iglicę.

P.S.Czym jest to spowodowane że nigdy nie chciał trzymać wolnych obrotów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”