Tłok yzf450 2007r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
Ja bym sie zastanowił 20 razy zanim bym sie porwał na tuning i tak juz wyżylonego silnika. Cross to nie enduro.pawel_gas pisze:ja sie w pelni zgadzam z Weteranem.weteran pisze:Big pisze:Wracając do tematu uważam, że najlepszym tłokiem w tym przypadku do YZ 450F jest tłok oryginalny firmowy Yamahy przeznaczony do tego modelu. Żaden inny tłok nie może się z nim równać (wytrzymałość i jakość wykonania).
Ale jesli chcesz koniecznie wlozyc tłok podwyższający sprężanie, to włóż tłok oryginalny Yamahy ale z 2008r. Wlasnie od tego roku wszystkie yzf maja założone seryjnie tłoki podwyzszajace sprezanie w porownaniu z egzemplazrami z poprzednich lat.
Nie jest to wymyslona moja teoria - zapytalem latem tego roku Karlosa Kędzierskiego co sądzi na temat tłoków podwyższających spręzanie do yzf/wr, on na to ze jak najbardziej mozna sie w to bawic, ale poleca jedynie oryginalny Yamahy 2008 - sam uzywa i tylko do oryginalnej czesci ma zaufanie. Wiseco, i inne vosnery to powiedzmy sobie taka troche szmirka...
Oczywiscie mozna tez zmieniac korbe w obawie przed wiekszymi przeciazeniami w komorze tłokowo korbowej. Kiedys zapytalem o zamiennniki korby Piotra Kaczorowskiego - krajowego mistrza supermoto, powiedzial ze uzywa korby tylko PROCIRCUIT i zmienia co 15 mth.... a tłok przed kazdymi zawodami.... hehe, niezle co? ale taki zawodnik musi miec pewnosc ze sprzet nie zawiedzie.
Ale nasz kolega być może dysponuje srodkami. I dla niego liczy sie tylko power ??
Bez wzgledu na cenę i ew. konsekwencje??
Musiał by nam zdradzic swoje plany
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
po pierwsze to gdzie kolego jezdzisz tą 450?? jak piszesz, że ci mocy brakuje to pewnie mistrzostwa prostych w lesie :rolleyes: ja bym lepiej pobawił sie na twoim miejscu przełożeniami a nie kombinacjami w silniku. Założyć seryjny tłok który bedzie jezdził i jezdził i nic nie urwie, a wsadzić mniejszą zębatke z tyłu. Motor za dużo nie straci na mocy (której ma pod dostatkiem) a bedzie szybszy napewno
-
- Mistrz prostej
- Posty: 60
- Rejestracja: sob, 4 lip 2009, 18:47
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
a moze poprostu jest ciekaw jak to bedzie wszystko chodzilo?? Moj kumpel mając WR 250F, zmienil cała charakterystyke silnika zeby uzyskac efekt YZF, I nic sie nie działo. Bylismy poprostu ciekawy czy da sie to zrobic
Po zmianie: magneta, modułu, koła magnesowego, kompletnego wydechu z yzf, i ustawieniu to na innych dyszach, uzyskał pełną charakterystykę silnika crossowego! Da sie:) motocykl byl nie do poznania!!! Sama zmiana wydechu mozna sobie miedzy bajki wsadzic... moze i jest roznica ale na hamowni. W jezdzie tego nie odczujesz.
Wiec nie gadajcie ze motocykl crossowy to nie enduro, ze tam mozna wsadzac inne tłoki a tu juz nie. Cross a enduro roznia sie jedynie mapami zapłonu!, nie ma roznic w tlokach, korbach, itd. Inne są z kolei nastawy gaznika, powietrza. Jak ma coś wybuchnąć w enduro to i w crossie tez wybuchnie.
Po zmianie: magneta, modułu, koła magnesowego, kompletnego wydechu z yzf, i ustawieniu to na innych dyszach, uzyskał pełną charakterystykę silnika crossowego! Da sie:) motocykl byl nie do poznania!!! Sama zmiana wydechu mozna sobie miedzy bajki wsadzic... moze i jest roznica ale na hamowni. W jezdzie tego nie odczujesz.
Wiec nie gadajcie ze motocykl crossowy to nie enduro, ze tam mozna wsadzac inne tłoki a tu juz nie. Cross a enduro roznia sie jedynie mapami zapłonu!, nie ma roznic w tlokach, korbach, itd. Inne są z kolei nastawy gaznika, powietrza. Jak ma coś wybuchnąć w enduro to i w crossie tez wybuchnie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
ja w gasgas'ie zmieniony mialem zapłon z EC na MC i różnica kolosalna w jezdzie jest :] ale to nie temat o różnicach enduro a cross!!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
Ale ty jestes w gorącej wodzie kapany :rolleyes:pawel_gas pisze:a moze poprostu jest ciekaw jak to bedzie wszystko chodzilo?? Moj kumpel mając WR 250F, zmienil cała charakterystyke silnika zeby uzyskac efekt YZF, I nic sie nie działo. Bylismy poprostu ciekawy czy da sie to zrobic
Po zmianie: magneta, modułu, koła magnesowego, kompletnego wydechu z yzf, i ustawieniu to na innych dyszach, uzyskał pełną charakterystykę silnika crossowego! Da sie:) motocykl byl nie do poznania!!! Sama zmiana wydechu mozna sobie miedzy bajki wsadzic... moze i jest roznica ale na hamowni. W jezdzie tego nie odczujesz.
Wiec nie gadajcie ze motocykl crossowy to nie enduro, ze tam mozna wsadzac inne tłoki a tu juz nie. Cross a enduro roznia sie jedynie mapami zapłonu!, nie ma roznic w tlokach, korbach, itd. Inne są z kolei nastawy gaznika, powietrza. Jak ma coś wybuchnąć w enduro to i w crossie tez wybuchnie.
Oczywiście nie masz racji. Bo MX i E róznia sia bardzo.
Czasmi tylko z MX sa tworzone dzikie enduro . Np CR-E 250
Ale często różnce sa znaczne
Tzn . czasami inna jest konstrukcja układu korbowo tłokowego. A zawsze inna rozrządu.
Wydech i zapłon tez . To najłatwij zmienić .
Mniej restrykcyjny wydech i lzejszy zapłon. I już jest duża różnica.
Ale często sa róznice w geometri . Zawsze w zawiasach( spręzyny, tłumienie,skok ). Jest tego w sumie sporo.
To nie tylko tak że przykładasz wydech i zapłon jak w GG , RMX i CRE . I juz jest to albo to.
Bo i tak nie bedzie do końca. Nawet w tych łatwych do przeróbek sprzetach.
I nie mów że zmiany wydechów nic nie dają. Bo daja.
Zmień wydech E na MX i juz jest róznica w mocy.
A powiem ci że wydech zmienia sie nie tylko żeby był power. Ale często żeby miec lepsza krzywa mocy. To czesto wazniejsze niz moc za wszelka cene Głownie w 2T.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 60
- Rejestracja: sob, 4 lip 2009, 18:47
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
wyłączam się, bo do niczego to nie prowadzi
ja swoje ty swoje. kazdy jest mundry i kazdy chce do swojego przekonac.
temat wątku to tłok do yzf 450 2007, zwiekszający sprężanie.
Ja swoją odpowiedz dalem: tłok oryginalny Yamaha z 2008
bez odbioru!
ja swoje ty swoje. kazdy jest mundry i kazdy chce do swojego przekonac.
temat wątku to tłok do yzf 450 2007, zwiekszający sprężanie.
Ja swoją odpowiedz dalem: tłok oryginalny Yamaha z 2008
bez odbioru!
-
Autor tematuDawidqt
- Mistrz prostej
- Posty: 63
- Rejestracja: pn, 22 paź 2007, 15:36
- Motocykl: YZ450f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
W moim przypadku wymiana tego tłoka miała by mieć za zadanie poprawienia momentu obrotowego bo yamaha ma trochę słaby dół w porównaniu np do ktma. Z moich odczuć tak wynika.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
No to nie tędy droga.
Na te dolegliwość to działa obiżenie kompresji. Zwiekszenie masy zamachowej.
Regulacja gaznika lekko poprawi zachowanie.
No i dobór odpowiedniego wydechu + j.w.
Wsadzenie HC sprawi że moto na pewno bedzie bardziej dzikie na górze. Z dołem może byc róznie.
Przewaznie jest mocniejszy. Ale jest to dostepne od troche wyzszych obrotów.
+ dzika krzywa mocy.
Na te dolegliwość to działa obiżenie kompresji. Zwiekszenie masy zamachowej.
Regulacja gaznika lekko poprawi zachowanie.
No i dobór odpowiedniego wydechu + j.w.
Wsadzenie HC sprawi że moto na pewno bedzie bardziej dzikie na górze. Z dołem może byc róznie.
Przewaznie jest mocniejszy. Ale jest to dostepne od troche wyzszych obrotów.
+ dzika krzywa mocy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
jak chcesz mocniejszy dół to zacząć od zmian nastawienia gaźnika i przyblokować troche tłumik
-
Autor tematuDawidqt
- Mistrz prostej
- Posty: 63
- Rejestracja: pn, 22 paź 2007, 15:36
- Motocykl: YZ450f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok yzf450 2007r
To tak na podsumowanie: nie polecacie hc tylko oryginał. Wossner też odpada? O tych tłokach słyszałem same pozytywy więc nie wiem.