ts 125 jak ustawic zawór ?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
SilverX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ts 125 jak ustawic zawór ?

Post autor: SilverX » ndz, 2 sie 2009, 21:01

Witam, mam ewidentnie przestawiony zawór wydechowy foto. Te prostokąty powinny nachodzić się na siebie, wtedy zawor otwierał by się do końca w przeciwnym razie przykrywka blokuje dalszy ruch zaworu foto. Odkręciłem tą widoczną śrubkę
foto, zdjąłem tę sprężyne z tulejką i podstawką foto. Dalej nic nie zrobie bo na tym wałku jest nacięcie aby poprostu podstawka i sprężynka się trzymała i tego nie przestawie. Wpadłem właśnie na pomysł, może to trzeba linkami regulować żeby ta sprężynka się rozciągneła (tak jak tu: http://www.bikepics.com/pictures/1599137) ? No ale nie wiem czy ten silniczek który napędza te dwie linki wytrzyma siłę tej sprężynki ? Bo raczej nad oknem wylotowym nic sie nie reguluje :D foto
2t is be(a)st

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: ts 125 jak ustawic zawór ?

Post autor: amator » ndz, 9 sie 2009, 21:31

SilverX pisze:Witam, mam ewidentnie przestawiony zawór wydechowy foto. Te prostokąty powinny nachodzić się na siebie, wtedy zawor otwierał by się do końca w przeciwnym razie przykrywka blokuje dalszy ruch zaworu foto. Odkręciłem tą widoczną śrubkę
foto, zdjąłem tę sprężyne z tulejką i podstawką foto. Dalej nic nie zrobie bo na tym wałku jest nacięcie aby poprostu podstawka i sprężynka się trzymała i tego nie przestawie. Wpadłem właśnie na pomysł, może to trzeba linkami regulować żeby ta sprężynka się rozciągneła (tak jak tu: http://www.bikepics.com/pictures/1599137) ? No ale nie wiem czy ten silniczek który napędza te dwie linki wytrzyma siłę tej sprężynki ? Bo raczej nad oknem wylotowym nic sie nie reguluje :D foto
Najpierw sprawdz kilka rzeczy:
1. zdejmij linki z kólka i ręcznie spróbuj czy zawór otwiera się do maxymalnego
położenia,umyj też benzyna ekstrakcyjną całą komorę zaworu z nagaru i oleju.
2. dostań sie bezpośrednio do kólka napędowego na silniczku i spróbuj ręką pokręcić maxymalnie w prawo i w lewo, zobacz jaka jet potrzebna siła, chodzi o to ze linki potrafią sie przetrzeć w pancerzu i nie chodzą do końca .
3. przy zalozonych linkach na silniczek uruchom moto i daj na chwile duże obroty i porównaj
czy silniczek przekręca linki na taka długość jak ręcznie
4. regulować oczywiście jak sam dobrze myślisz przy pomocy linek
5 sprawdz czy silniczek nie ma podłużnych otworów żeby go ustawić w odpowiednim miejscu ?
Całość mechanizmu jest podobna jak w hondzie cr 250 pow.2002r.
w hondzie też na jednej z linek była zamontowana spręzynka która umożliwiała skrócenie pancerza kiedy silniczek ciągnął dalej jak trzeba było . sam nigdy nie miałem do czynienia z ts'ką ale miałem cr'ke własnie taką
Pozdrawiam amator :drinkers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”