Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: Ce eRa » czw, 25 lis 2010, 19:03

amator pisze: Ssanie wyłączamy 5-7 sekund po uruchomieniu
No wtedy to jasne że problem wysokich obrotów zniknie, ale zastanawia mnie dlaczego tyle razy trzeba kopać żeby odpalił.
Nie ma różnicy czy nowa świeca czy stara, zawsze trzeba dużo kopać.Nie wiem jak sprawdzić uszczelniacz od str. magneta(zdjąłem pokrywe ale nie widać żeby uszczelniacz był uszkodzony)Remont był robiony na wiosnę więc mało prawdopodobne żeby już padły uszczelniacze.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: amator » czw, 25 lis 2010, 23:07

Ce eRa pisze:
amator pisze: Ssanie wyłączamy 5-7 sekund po uruchomieniu
No wtedy to jasne że problem wysokich obrotów zniknie, ale zastanawia mnie dlaczego tyle razy trzeba kopać żeby odpalił.
Nie ma różnicy czy nowa świeca czy stara, zawsze trzeba dużo kopać.Nie wiem jak sprawdzić uszczelniacz od str. magneta(zdjąłem pokrywe ale nie widać żeby uszczelniacz był uszkodzony)Remont był robiony na wiosnę więc mało prawdopodobne żeby już padły uszczelniacze.
Żeby sprawdzić uszczelniacze a w zasadzie łozyska wystarczy poruszać kołem zamachowym góra dół i wszystko jasne .

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: Ce eRa » ndz, 28 lis 2010, 21:18

Uszczelniacze sprawdziłem i nie wyglądają na zużyte, sparciałe itp żadnego pęknięcia też nie zauważyłem , a ruszając wał nie wyczułem niepokojącego luzu.Był delikatny(nie widoczny) ale taki chyba musi być.Wiosną wkładałem nowe orginalne uszczelniacze więc to już pewne że nie ich wina.
Wiecie co może być jeszcze tego przyczyną?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: amator » ndz, 28 lis 2010, 21:33

Ce eRa pisze:Uszczelniacze sprawdziłem i nie wyglądają na zużyte, sparciałe itp żadnego pęknięcia też nie zauważyłem , a ruszając wał nie wyczułem niepokojącego luzu.Był delikatny(nie widoczny) ale taki chyba musi być.Wiosną wkładałem nowe orginalne uszczelniacze więc to już pewne że nie ich wina.
Wiecie co może być jeszcze tego przyczyną?
A w końcu próbowałes tego palenia z położeniem motocykla na bok ? \:D/

Pasacio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 7 paź 2007, 22:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: Pasacio » ndz, 28 lis 2010, 22:17

Amator u nie każdego przewrócenie moto na bok działa , u mnie np. moto odpala zimne na ssaniu +gaz bdb czyli 1-2 kopnięcia , a "niby" powinno odpalać się na ssaniu bez gazu .
Nie wiem czemu tak jest , jak próbuje bez gazu na ssaniu to gorzej pali , a ciepły na 1 kopniaka bez ssania i nie zależnie czy z gazem czy bez...

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: amator » pn, 29 lis 2010, 10:26

Pasacio pisze:Amator u nie każdego przewrócenie moto na bok działa , u mnie np. moto odpala zimne na ssaniu +gaz bdb czyli 1-2 kopnięcia , a "niby" powinno odpalać się na ssaniu bez gazu .
Nie wiem czemu tak jest , jak próbuje bez gazu na ssaniu to gorzej pali , a ciepły na 1 kopniaka bez ssania i nie zależnie czy z gazem czy bez...
Ja przez zadawane pytania chcę dojść do przyczyny usterki. Jeżeli ktoś spróbował palenia z połozeniem i daje to pozytywny efekt to znaczy że do regulacji jest poziom paliwa jesli jak u Ciebie to szukał bym dalej innych przyczyn. Najważniejsze w tym wszystkim żeby sugestię/poradę sprawdzić a nie tylko siedząc przed kompem od razu odrzucać ją i dalej pisać prośby o porady. Starajmy sie szanować nasz czas.pozdrawiam :drinkers:

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: Ce eRa » pn, 29 lis 2010, 19:58

Przed chwilką dosłownie sprawdziłem czy lepiej będzie palił jak przeleje paliwo i nie dało to zadowalającego efektu.Nadal trzeba było dłuugo kopać aby odpalił.Może to przez te -4 stopnie.Teraz myślę że to mógłby być problem brudnego gaźnika, ale jakiś tydzień temu go czyściłem(razem z filtrem,wymianą oleju, płynu w chłodnicy-właśnie co do chłodnicy, ile można zakryć kartonem aby temperatura wody była taka jaka ma być?Zastanawiałem się nad połową jednej części ale czy to nie będzie za mało).

wontly
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: pt, 7 lis 2008, 20:22
Motocykl: YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TM
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: wontly » ndz, 19 gru 2010, 22:23

Ja osobiście sprawdził bym jeszcze ten gaźnik, i zastosował się do wskazówki "amatora", czyli odkręć kranik, przechyl moto na lewo aż poleci paliwo z wężyka pod moto, włącz ssanie, możesz jeszcze ze 2 razy przekopać i 3 strzał musi pacać nie ma bata... :rolleyes: A co do tych wysokich obrotów po odpaleniu to sprawdź szczelność dolotu, lub jak ktoś już pisał simering po stronie magneta.

mihal_91
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: sob, 29 sty 2011, 21:00
Motocykl: Ktm sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słopnice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: mihal_91 » wt, 8 lut 2011, 21:54

Ja mam podobny problem, trzeba się okopac żeby motor odpalił jak jest zimny, kiedy odpali wchodzi na strasznie wysokie obroty a jak włącze ssanie to obroty powoli opadają, ale nawet jak motor się rozgrzeje to obroty nadal są bardzo wysokie. Wcześniej motor prawie gasł bo miał takie niskie oboty a teraz taka zmiana a nic nie grzebałem w gażniku.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: amator » czw, 10 lut 2011, 21:49

Ja mam podobny problem, trzeba się okopac żeby motor odpalił jak jest zimny,

wszystkich którzy chcą o tej porze roku przy temperaturze ok. zera lub nizszej odpalić za 2-3 kopem uprzedzam że może to nie być łatwe
kiedy odpali wchodzi na strasznie wysokie obroty

Strasznie wysokie to nie ale wysokie to dobrze
a jak włącze ssanie to obroty powoli opadają,

czy to oznacza ze palisz bez ssania a potem jak silnik załapie dopiero włączasz ssanie ?
ale nawet jak motor się rozgrzeje to obroty nadal są bardzo wysokie. Wcześniej motor prawie gasł bo miał takie niskie oboty a teraz taka zmiana a nic nie grzebałem w gażniku.

Podejrzewam/sprawdź że dzwignia/włącznik ssania jest zarazem pokrętłem do ustawiania wolnych obrotów. spróbuj na uruchomionym pokręcać w lewo. Przed uruchomieniem silnika uderz kilka razy małym młotkiem w komore paliwową gaznika. Inna przyczyną wysokich obrotów i trudnościami z rozruchem na zimna sa wczesniejsze regulacje gaznika w celu zmniesjszenia zuzycia paliwa. (dysze,poziom,iglica)
Podaj rocznik motocykla

mihal_91
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: sob, 29 sty 2011, 21:00
Motocykl: Ktm sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słopnice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: mihal_91 » pt, 11 lut 2011, 16:26

Honda cr 125 1997r. a pale bez ssania bo na ssaniu to już w ogule zalewa świece. Ale prowowałem przechylic motor i postukac w gaźnik, na początku były wysokie obroty, jak się zagrzał to chodził fajnie na wolnych ale na nastepny dzień problem powrocił ale troche w mniejszym stopniu czyli wysokie obroty były ale nie takie jak wcześniej. Pewnie trzeba dobrze wyregulowac gaznik.A jeśli chodzi o odpalanie to motor palił tak samo ciężko w leciem może coś w zapłonie się przestawiło...

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cr 125 Odpala na wysokich obrotach

Post autor: amator » sob, 12 lut 2011, 09:58

mihal_91 pisze:Honda cr 125 1997r. a pale bez ssania bo na ssaniu to już w ogule zalewa świece. Ale prowowałem przechylic motor i postukac w gaźnik, na początku były wysokie obroty, jak się zagrzał to chodził fajnie na wolnych ale na nastepny dzień problem powrocił ale troche w mniejszym stopniu czyli wysokie obroty były ale nie takie jak wcześniej. Pewnie trzeba dobrze wyregulowac gaznik.A jeśli chodzi o odpalanie to motor palił tak samo ciężko w leciem może coś w zapłonie się przestawiło...
Przed uruchomieniem tym pokretłem od ssania pokrec maksymalnie w lewo. Jak zapali nie powinien chodzić na wolnych . potem jak się zagrzeje pokręcając w prawo ustawisz wolne według własnego uznania .
Zimny silnik trzeba palić na ssaniu , tylko moze razem ze ssaniem dodajesz gazu?
spróbuj: ssanie bez gazu , kilka kopów powinien załapać . Jak załapie w i chodzi na wysokie obroty zamykasz na chwile ssanie , przygasa -znowu w góre , w międzyczasie nic nie gazujesz. Po ok 1 minucie kiedy silnik zalapie juz troszke temperatury zamykasz ssanie i lekko przygazowujesz kilka razy i po kolejnej minucie mozna/trzeba ruszac powoli jedyneczka , dwójeczka jak zaczyna piać wszystkie biegi . musi chodzić.
Zapłon to może się przestawić w simsonku na przerywaczu ale nie w takich motorach . podaj model świecy jaka masz ? Podaj jeszcze rozmiar dyszy głownej i w.o.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”