Mół na wyższych obrotach.
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Mół na wyższych obrotach.
Witam.
Kilka dni temu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem KTM SX 125.Otóz jest problem.Jeśli się już rozgrzeje i chcę mu wstawić to w zakresie niżsych obrotów chodzi idealnie i kiedy wskakuje na zakres już najwyższych obrotów to się zamula.Obroty spadają, mało nie zgaśnie, i muszę tak kilka razy manetką kręcić żeby się wbił na te najwyższe obroty.W czym tkwi problem?Filtr wyczyszczony, tłok 7 mth, mieszanka 1:40.Czy moge mieć rozregulowany gaźnik?Jak to zrobić żeby to zrobić?
P.S.Na ssaniu nie ma możliwości żeby chodził dłużej niż 2 sekundy, inne chodzą na ssaniu przez minutę.Ale zazwyczaj nie ma potrzeby aby palić go na ssaniu, bo bezproblemowo odpala bez niego.
Kilka dni temu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem KTM SX 125.Otóz jest problem.Jeśli się już rozgrzeje i chcę mu wstawić to w zakresie niżsych obrotów chodzi idealnie i kiedy wskakuje na zakres już najwyższych obrotów to się zamula.Obroty spadają, mało nie zgaśnie, i muszę tak kilka razy manetką kręcić żeby się wbił na te najwyższe obroty.W czym tkwi problem?Filtr wyczyszczony, tłok 7 mth, mieszanka 1:40.Czy moge mieć rozregulowany gaźnik?Jak to zrobić żeby to zrobić?
P.S.Na ssaniu nie ma możliwości żeby chodził dłużej niż 2 sekundy, inne chodzą na ssaniu przez minutę.Ale zazwyczaj nie ma potrzeby aby palić go na ssaniu, bo bezproblemowo odpala bez niego.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
1. Regulacja gaźnikaCe eRa pisze:Witam.
Kilka dni temu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem KTM SX 125.Otóz jest problem.Jeśli się już rozgrzeje i chcę mu wstawić to w zakresie niżsych obrotów chodzi idealnie i kiedy wskakuje na zakres już najwyższych obrotów to się zamula.Obroty spadają, mało nie zgaśnie, i muszę tak kilka razy manetką kręcić żeby się wbił na te najwyższe obroty.W czym tkwi problem?Filtr wyczyszczony, tłok 7 mth, mieszanka 1:40.Czy moge mieć rozregulowany gaźnik?Jak to zrobić żeby to zrobić?
P.S.Na ssaniu nie ma możliwości żeby chodził dłużej niż 2 sekundy, inne chodzą na ssaniu przez minutę.Ale zazwyczaj nie ma potrzeby aby palić go na ssaniu, bo bezproblemowo odpala bez niego.
2. Sprawdź zawór wydechowy, czy pracuje. Z prawej strony cylindra masz małą pokrywe na 2 śrubki, aby ją wykręcisz, musisz ściągnąć dyfuzor. Następnie odkręcasz pokrywe i widzisz dźwigienke zaworu wydechowego. Przykręcasz dyfuzor, odpalasz moto i patrzysz czy dźwigienka się w ogóle rusza.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
Twój opis i ssanie raczej sugerowały by że masz albo za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej albo za duże dysze.
I pytanie retoryczne - filtr powietrza czyściłeś ?
I pytanie retoryczne - filtr powietrza czyściłeś ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
lukasz czytaj dokładnie kolega napisał że filtr wyczyszczony, myśle ze kolega Wlodi ma racje sprawdź zawór wydechowy a jak nie to pobaw sie gaźnikiem
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
Od lewej(od strony magneta) strony tez da sie zobaczyc czy zawór chodzi.
Żeby ustawić zawór ( śrubka 8 obok z taka blaszka) trzeba ściągać dyfuzor.
Żeby ustawić zawór ( śrubka 8 obok z taka blaszka) trzeba ściągać dyfuzor.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
Zawór można ustawić po wykręceniu przedniej dużej pokrywy cylindra.Grzechu_MX pisze:Od lewej(od strony magneta) strony tez da sie zobaczyc czy zawór chodzi.
Żeby ustawić zawór ( śrubka 8 obok z taka blaszka) trzeba ściągać dyfuzor.
Co do sprawdzenia działania zaworu ściągając lewą małą pokrywe, to na 90% nic tam nie zobaczysz.
- Załączniki
-
- KTM Zawór
- KTM Zawór.jpg (48.95 KiB) Przejrzano 6689 razy
- KTM Zawór
- KTM Zawór.jpg (48.95 KiB) Przejrzano 6689 razy
-
- Zawor3.jpg (76.01 KiB) Przejrzano 6678 razy
- Zawor3.jpg (76.01 KiB) Przejrzano 6678 razy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
Na 90 % to chyba nie wiesz jak jest kat zbudowany.
Sciagasz małą pokrywke, odpalasz moto i dodając gazu patrzysz jak zawór działa.
Pozdro.
Sciagasz małą pokrywke, odpalasz moto i dodając gazu patrzysz jak zawór działa.
Pozdro.
- Załączniki
-
- za.JPG (57.21 KiB) Przejrzano 6634 razy
- za.JPG (57.21 KiB) Przejrzano 6634 razy
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
A to sorry, nie wiedziałem że widać pod pokrywą tą "podkowe" która steruje wałkami zaworu
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mół na wyższych obrotach.
Więc tak.Wyczyściłem gaźnik, wyregulowałem go, przy okazji wyczyściłem jeszcze raz filtr i nic to nie dało.Podjechałem do kolesia co mógłby mi sprawdzić ten zawór i wszystko ok.Tylko to co zauwałyłem to to że jak go zamula to coś gwiżdże, tak jakby uciekało powietrze.Muszę jeszcze sprawdzić szczelność uszczelek i wszystkich przewodów gumowych, paliwowych itp.Jutro sie zabieram do tego a jak to nie będzie to, to... kicha.