Mół na wyższych obrotach.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Mół na wyższych obrotach.

Post autor: Ce eRa » sob, 2 maja 2009, 23:28

Witam.
Kilka dni temu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem KTM SX 125.Otóz jest problem.Jeśli się już rozgrzeje i chcę mu wstawić to w zakresie niżsych obrotów chodzi idealnie i kiedy wskakuje na zakres już najwyższych obrotów to się zamula.Obroty spadają, mało nie zgaśnie, i muszę tak kilka razy manetką kręcić żeby się wbił na te najwyższe obroty.W czym tkwi problem?Filtr wyczyszczony, tłok 7 mth, mieszanka 1:40.Czy moge mieć rozregulowany gaźnik?Jak to zrobić żeby to zrobić?

P.S.Na ssaniu nie ma możliwości żeby chodził dłużej niż 2 sekundy, inne chodzą na ssaniu przez minutę.Ale zazwyczaj nie ma potrzeby aby palić go na ssaniu, bo bezproblemowo odpala bez niego.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 3 maja 2009, 18:09

Ce eRa pisze:Witam.
Kilka dni temu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem KTM SX 125.Otóz jest problem.Jeśli się już rozgrzeje i chcę mu wstawić to w zakresie niżsych obrotów chodzi idealnie i kiedy wskakuje na zakres już najwyższych obrotów to się zamula.Obroty spadają, mało nie zgaśnie, i muszę tak kilka razy manetką kręcić żeby się wbił na te najwyższe obroty.W czym tkwi problem?Filtr wyczyszczony, tłok 7 mth, mieszanka 1:40.Czy moge mieć rozregulowany gaźnik?Jak to zrobić żeby to zrobić?

P.S.Na ssaniu nie ma możliwości żeby chodził dłużej niż 2 sekundy, inne chodzą na ssaniu przez minutę.Ale zazwyczaj nie ma potrzeby aby palić go na ssaniu, bo bezproblemowo odpala bez niego.
1. Regulacja gaźnika
2. Sprawdź zawór wydechowy, czy pracuje. Z prawej strony cylindra masz małą pokrywe na 2 śrubki, aby ją wykręcisz, musisz ściągnąć dyfuzor. Następnie odkręcasz pokrywe i widzisz dźwigienke zaworu wydechowego. Przykręcasz dyfuzor, odpalasz moto i patrzysz czy dźwigienka się w ogóle rusza.

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: lukasz_eu » ndz, 3 maja 2009, 20:00

Twój opis i ssanie raczej sugerowały by że masz albo za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej albo za duże dysze.
I pytanie retoryczne - filtr powietrza czyściłeś ?

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: Vini21 » ndz, 3 maja 2009, 20:16

lukasz czytaj dokładnie :) kolega napisał że filtr wyczyszczony, myśle ze kolega Wlodi ma racje sprawdź zawór wydechowy a jak nie to pobaw sie gaźnikiem

Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: Ce eRa » ndz, 3 maja 2009, 22:17

Ok.Jutro po szkole zobacze w to, poszperam z kumplem i napisze jakie są efekty.

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: Grzechu_MX » ndz, 3 maja 2009, 22:36

Od lewej(od strony magneta) strony tez da sie zobaczyc czy zawór chodzi.

Żeby ustawić zawór ( śrubka 8 obok z taka blaszka) trzeba ściągać dyfuzor.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 4 maja 2009, 16:46

Grzechu_MX pisze:Od lewej(od strony magneta) strony tez da sie zobaczyc czy zawór chodzi.

Żeby ustawić zawór ( śrubka 8 obok z taka blaszka) trzeba ściągać dyfuzor.
Zawór można ustawić po wykręceniu przedniej dużej pokrywy cylindra.



Co do sprawdzenia działania zaworu ściągając lewą małą pokrywe, to na 90% nic tam nie zobaczysz.
Załączniki
KTM Zawór.jpg
KTM Zawór
KTM Zawór.jpg (48.95 KiB) Przejrzano 6689 razy
KTM Zawór.jpg
KTM Zawór
KTM Zawór.jpg (48.95 KiB) Przejrzano 6689 razy
Zawor3.jpg
Zawor3.jpg (76.01 KiB) Przejrzano 6678 razy
Zawor3.jpg
Zawor3.jpg (76.01 KiB) Przejrzano 6678 razy

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: Grzechu_MX » wt, 5 maja 2009, 00:41

Na 90 % to chyba nie wiesz jak jest kat zbudowany.


Sciagasz małą pokrywke, odpalasz moto i dodając gazu patrzysz jak zawór działa.

Pozdro.
Załączniki
za.JPG
za.JPG (57.21 KiB) Przejrzano 6634 razy
za.JPG
za.JPG (57.21 KiB) Przejrzano 6634 razy
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 5 maja 2009, 13:14

A to sorry, nie wiedziałem że widać pod pokrywą tą "podkowe" która steruje wałkami zaworu :)

Autor tematu
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Mół na wyższych obrotach.

Post autor: Ce eRa » wt, 5 maja 2009, 20:16

Więc tak.Wyczyściłem gaźnik, wyregulowałem go, przy okazji wyczyściłem jeszcze raz filtr i nic to nie dało.Podjechałem do kolesia co mógłby mi sprawdzić ten zawór i wszystko ok.Tylko to co zauwałyłem to to że jak go zamula to coś gwiżdże, tak jakby uciekało powietrze.Muszę jeszcze sprawdzić szczelność uszczelek i wszystkich przewodów gumowych, paliwowych itp.Jutro sie zabieram do tego a jak to nie będzie to, to... kicha.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”