Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Blazejofo » śr, 15 kwie 2009, 21:09

Witam mam ciągle powtarzający się problem w moim kx 125 05' na tulei. Mianowicie po ok 2 h jazdy przepala mi się mniejszy o-ring pod głowicą, na początku oddałem głowice do planowania gdyż myślałem ze to jest wynikiem niedoskonałości płaszczyzny, po wymianie kolejnych ok 3-4 o-ringow wykonanych z FPM/FKM - kauczuk fluorowy odpornych na oleje smary i temp do 300*C, wsadzanych na olej, kolejny raz oddałem głowice łącznie z cylindrem do zakładu szlifierskiego gdzie zostały bardzo dobrze spasowane. To niestety tez nie dało żadnego efektu. Pewien mechanik poradził mi żebym te o-ringi wysmarował cienka warstwo dobrego sylikonu i złożył, zrobiłem niestety efekt marny, ostatni pomysł jaki mi przyszedł do głowy to kupno oryginalnego o-ringu made in Japan by Kawasaki ;p , wcześniej także próbowałem oring z zestawu top end cometica. Oryginalny oring od dilera Kawasaki wytrzymal ok 4 h jazdy. Uszczelniacze wytrzymują dłużej przy niższej temp ale to jest logiczne gdyż silnik się tak nie grzeje.

Słyszałem ze przyczyna może leżeć w tulei ale nie rozumiem dla czego ponieważ wszystko było u szlifierza sprawdzane, raczej o-ring nie jest przedmuchiwany on po prostu się przetapia. Głowica- cylinder spasowane są dobrze gdyż parę razy gdy wymieniałem ten nieszczęsny o-ring to wyciągałem resztkę poprzedniego która miała ok 1,5 cm długości :D tzn ze przez jakiś czas szczelność trzymała się na samym styku krawędzi cylindra- głowicy bez uszczelki a o-ring dalej topił aż praktycznie nic z niego nie zostawało.
Czekam na jakieś rady i opinie na ten temat.

Pozdrawiam

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Grzechu_MX » śr, 15 kwie 2009, 21:23

a wody do chłodnicy wlał? :D :D żart.

Może przyczyną jest to ze tuleja gorzej odprowadza ciepło i oring się topi.
Sprawdź jeszcze może drożności układu chłodzącego.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

Autor tematu
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Blazejofo » śr, 15 kwie 2009, 21:29

Wlewam płyn chłodniczy samochodowy.

No tuleja na pewno się bardziej grzeje niż nikasil ale pewnie nie jeden forumowicz ma tuleje i o-ringi mu trzymają.

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: bulamoto » śr, 15 kwie 2009, 23:20

Czy kanalik w ktorym osadzony jest oring jest wystarczajaco gleboki?? Kto robil ta tuleje, czy moze byla kupowana jakas firmowa??

Autor tematu
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Blazejofo » czw, 16 kwie 2009, 09:42

kupiłem ten motocykl w czerwcu zeszłego roku od goscia z Kielc znanego na tym forum, tuleja już była w środku.

Autor tematu
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Blazejofo » pt, 17 kwie 2009, 19:09

Ma ktoś jeszcze jakies pomysły co mozna z tym zrobic?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: amator » ndz, 19 kwie 2009, 19:32

Moto nie ma odpowiedniego chłodzenia, innych przyczyn nie ma. zajrzyj do pompy wody czy wirniczek nie jest obmielony i czy w ogóle się kręci , bo w niektórych moturach kólko napedowe wirnika pompy jest plastikowe i przy najmniejszym luzie na łożysku pompy wywala ząbki od napędu. równiez jak polecą łozyska od regulatora obrotów to ten nie przenosi napędu na pompę .

Autor tematu
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Blazejofo » ndz, 19 kwie 2009, 20:43

hmm, jak odkręcę korek od chłodnicy to płyn ostro bulgocze, chłodnice i cylinder są w porównywalnej temp jak się dotknie ręką, wirniczek jest ok bo silnik jest już rozłożony na części pierwsze, planuje kupić nowa głowice bo ta chyba już za bardzo była planowana przez poprzedniego właściciela, no i jak dobrze pójdzie to chce tez nabyć cylinder na nicalislu tylko jak na razie ciężko mi znaleźć, chciał bym kupić nowy w USA ale jeszcze nie wiem jak to zrobić.

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: lukasz_eu » ndz, 19 kwie 2009, 21:01

Blazejofo a nie ma żadnego patentu np. pasty ani nic podobnego między cylinder a głowicę ?
Bym spróbował ewentualnie z hermetykiem - wiem że stary wymysł ale jakbyś całość wysmarował lekko może by nie przepaliło oringu.
Mi to wygląda na nieszczelność - przedmuchy ale jak mówisz że kilka razy planowałeś to ręce opadają i brzytwy trzeba się chwytać.

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: GucioMX » ndz, 19 kwie 2009, 22:16

Miałem ten sam problem w Suzuki RM 125 ale po kupnie i założeniu nowych uszczelek z kompletu problem znikł. Rozciągałeś ten oring przed włożeniem?? Jak nie rozciągniesz go to zakładając głowice może wypadac z rowka, a Ty tego nie widzisz i przepala się.
Albo Suzuki, albo nic...

lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: lukasz_eu » pn, 20 kwie 2009, 13:54

W sumie w tym systemie same powierzchnie powinny trzymać szczelność a oringi trzymać płyn żeby nie było fontanny do środka i na zewnątrz.

Autor tematu
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 2005r. przepalające się o-ringi pod głowicą.

Post autor: Blazejofo » sob, 25 kwie 2009, 18:39

Postanowiłem kupić nowy cylinder i głowice mam nadzieje ze bede miał spokój :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”