Zniszczona śrubka - jak odkręcić?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
TIJO
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 450
Rejestracja: śr, 28 cze 2006, 19:14
Motocykl: Yamaha Yz250f 08 WHITE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zabór
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Zniszczona śrubka - jak odkręcić?

Post autor: TIJO » czw, 10 sie 2006, 12:22

Otóż mam taki problem ! Jedna śrobka jest ona na śrubokret "krzyzak" jest zniszczona. Jak ją teraz wykręcić ?? :cry: Chodzi mi o ten pojemniczek na plyn hamulcowy do tarczy z przodu . Proszę o pomoc bo jak przyjdzie do wymieniania plynu to nie da rady :cry:
Name: TIJO
Bike: Yamaha YZ250f
Team: Cross Team Zielona Góra
Sponsors: P.W Magma , Athon

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 10 sie 2006, 12:33

A co obrobiłeś ją? Weź przecinak i młotkiem popukaj, jak odkręcisz to wymień na nową. Przecinakiem tak pukaj pod kątem, żeby ją odkręcić a nie rozwalić.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
TIJO
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 450
Rejestracja: śr, 28 cze 2006, 19:14
Motocykl: Yamaha Yz250f 08 WHITE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zabór
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: TIJO » czw, 10 sie 2006, 13:01

Dzieki MXrool zrobilem tak i gra gitara :D

To się nazywa fachowa i szybka odpowiedz :D bierzcie przyklad 8) !

Jeszcze raz wielkie dzieki MXrool:
Name: TIJO
Bike: Yamaha YZ250f
Team: Cross Team Zielona Góra
Sponsors: P.W Magma , Athon

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » czw, 10 sie 2006, 14:56

Albo kładziesz przecinak na płasko do śruby i pobijasz młotkiem i tak samo z drugiej strony i nowy krzyżyk będzie :).Pzdr

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 13 sie 2006, 18:46

Ja zawsze biorę płaski śróbokręt, najpierw uderzam kilka razy młotkiem i odkręcam. Jeżeli sytuacja jest krytyczna trzeba rozwiercić śróbę 8)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 14 sie 2006, 12:25

No i co da rozwiercenie śruby? Niszczysz przy tym gwint i wszystko do okoła. Najlepiej bawić sie przecinakiem i palnikiem.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Fajka » pn, 9 kwie 2007, 13:00

Najlepiej do uszkodzonych lub zerwanych śrub użyć "kompletu do zerwanych śrub". Jest to specjalistyczny zestaw i każdy warsztat samochodowy powinien go mieć. Nie uszkadza się nic dookoła tak jak np używając młotka i wkrętaka czy przecinaka. Po tej operacji trzeba wkręcić juz nowa śrubkę.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pn, 9 kwie 2007, 13:49

heh wszystko cacy tylko opisz jak to dziala .....
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Fajka » pn, 9 kwie 2007, 14:07

Miałem taki komplet na sprzęcie ale nigdy go nie użyłem.Jeżeli śruby nie można wykręcić należy na siłę wkręcać w nią jedna ześrub z kompletu (nie wiem czy trzeba uderzyć na początek młotkiem). Są różne srednice. Zwykłą śrubę wkręca sie w prawo natomiast te śruby w lewo. W czasie wkręcania dojdzie do takiego momentu, że "śruba do wykręcania" nie będzie już chciała wkręcać sie w tą zniszczona i ta zniszczona powinna zacząć się kręcić razem z tą z kompletu czyli w lewo a tym samym odkręcając się.

Podaję link aby udowodnić,że takie coś istnieje:
Link z allegro:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=181998061

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » pn, 9 kwie 2007, 14:16

Siemasz.

Wiesz co,zgadzam sie z toba.Poza jednym.

Ten zestaw bardzo nie nadaje sie do zapieczonych srob.....Jedynie jak ci sie urwie albo peknie w połowie.Wcale to nie jest takie miodzio.Bo wiele razy nie zdaje egzaminu.Pozatym tym nie odkrecisz objechanej sruby na ampul,torx,albo krzyzak.....

Niestety nie ma dobrego patentu na sruby....jedynie trzeba pogłowkowac....palnik...i zabawa.....

Pozdrawiam
fgh98

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 9 kwie 2007, 15:56

FAJKA, to są zwykłe wykrętaki. Tyle że pod nie trzeba wiercić otwór w śrubie, którą chcesz wykręcać.. Pukanie młotkiem nic nie da, bo nie wbijesz wykrętaka w uszkodzoną śrubę, a jeszcze możesz przy okazji wykrętak uszkodzić. A poza tym wykręcenie śrub pokrywy zbiorniczka płynu hamulcowego to nie takim rozmiarem wykrętaka :D.
Dobrym sposobem, jeśli jeszcze zostało troszkę nacięcia na śrubie, to przyłożyć końcówkę (bit) do wycięcia w łbie śruby-krzyżak czy płaski, i puknąć młotkiem, żeby "wzruszyć" gwint :). Ale z czuciem oczywiście.

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » pn, 9 kwie 2007, 16:12

i nie zapominac o wd 40 tez robi swoje:)
..::YZ 125 `01::..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”