KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
keny150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: czw, 25 gru 2008, 10:54
Motocykl: KTM 520 EXC 01'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: keny150 » ndz, 1 mar 2009, 11:17

Witam! Wczoraj podczas jazdy nie chciał się wkręcać na wysokie obroty (przerywał na wysokich) , w związku z sugestiami ,że zapchał się gaźnik dziś wymontowałem go i rozebrałem. Wymyłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem. Po złożeniu kiszka....... , jak próbuję odpalić to na chwilę "załapuje" i "strzeli" . Czyli chodzi na wolnych z 2 s i strzela i gaśnie. Próbowałem różnie i dając gazu (gwałtownie) i to samo strzał. Świecę wyjmuję i zalana. Wymiana na inną i to samo ...... . Nie ruszałem ustawień pływaka i iglicy ponieważ wcześniej było ok. palił od "kopa" ale zdarzało się ,że już wcześniej trochę przerywał. Odkręcając gwałtownie manetkę gazu zamulał, a jak stopniowo podczas jazdy odkręcałem gaz było ok. Wymontowałem membranę i niby ok. Zawór wydechowy .... nie mam pojęcia jak się go sprawdza ale po odkręceniu pokrywy bocznej chodzi i nie zacina się. Nie mam pojęcia co jest..... czyżby pozostał serwis????

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: enduroguy » ndz, 1 mar 2009, 11:53

A moze Ci sie tlok skonczyl? :) Trzymal motorek obroty przed czyszczeniem gaznika?
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Autor tematu
keny150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: czw, 25 gru 2008, 10:54
Motocykl: KTM 520 EXC 01'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: keny150 » ndz, 1 mar 2009, 14:45

Ale tak nagle by się tłok skończył??? Jeżdżąc wczoraj było ok. wkręcał się ładnie na brak mocy (jak na 125) nie narzekałem. Chyba sprawdzę ciśnienie na cylindrze (jakie powinno być ?) , sprawdza się przy odkręconej manetce gazu na max-a? Sprawdzić tylko mogę niestety na zimnym.

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: bulamoto » ndz, 1 mar 2009, 14:54

Predzej cos z gaznikiem sknociles...mogles czegos zapomniec itd. bo wkoncu swiece zalewa. Regulowales gaznik?? Jezeli przed rozbieraniem i czyszczeniem gaznika motor zapalal, a po czyszczeniu juz nie chce... Do wchodzenia na obroty moze rowniez przyczynic sie "lewe" powietrze, zawor wydechowy, rozregulowany gaznik. Jakie masz polozenie iglicy?? Czy gaznik byl bardzo zasyfiony??

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: superpimp » ndz, 1 mar 2009, 15:09

Jak kolega wyżej mówi sprawdź czy niema gdzieś lewego powietrza, sprawdź filtr i doloty. Jeśli to wszystko ok to przyczyną lewego powietrza może być jeszcze padnięty simering wału od strony magneta.

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: enduroguy » ndz, 1 mar 2009, 21:50

Jak bedzie lewe ciagnal przed gaznikiem (tj. filtr) to nie bedzie to mialo takiego wplywu na prace, zeby motocykl nie odpalal :).
Jak nie ma tloka, to tez swiece zalewa, bo mieszanka nie jest wystarczajaca sprezana.
Lewe powietrze rowniez wchodzi w gre i w 90% dostaje sie ono wlasnie simmeringiem od strony magneta (jakby Ci ciagnal od strony skrzyni to dostawalby tyle oleju, ze motocykl mialby problem z przepaleniem tego).
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: bulamoto » pn, 2 mar 2009, 18:17

enduroguy pisze:Jak bedzie lewe ciagnal przed gaznikiem (tj. filtr) to nie bedzie to mialo takiego wplywu na prace, zeby motocykl nie odpalal :).
Jak nie ma tloka, to tez swiece zalewa, bo mieszanka nie jest wystarczajaca sprezana.
Lewe powietrze rowniez wchodzi w gre i w 90% dostaje sie ono wlasnie simmeringiem od strony magneta (jakby Ci ciagnal od strony skrzyni to dostawalby tyle oleju, ze motocykl mialby problem z przepaleniem tego).
pzdr
Nie chodzi mi tutaj o lewe powietrze z filtru, tylko w czesci gaznik-cylinder (rowniez na laczeniu cylindra 'uszczelka", ale to raczej nie w tym przypadku). Z reszta, a mianowicie simmeringami i zuzytym tlokiem sie zgodze, co do brania oleju od strony sprzegla, to kiedy uda sie motor uruchomic wystepuje silne dymienie, brak mocy i wys. obrotow, ubywa oleju ze skrzyni. Listki membrany powinny sie domykac i miec swoj odpowiedni przeswit (dokladne dane w manualu) nie moze byc poszczepiona itd. bo w przypadku takiej membrany rowniez moze zalewac swiece...

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: enduroguy » pn, 2 mar 2009, 20:49

Zaloz sobie kiedy tlok bez pierscienia i przekop ;)
Co do simmeringu to wiadomo, ze ubywa oleju, bo trudno zeby przybywalo, ale w wiekszosci przypadkow po prostu nie da sie jezdzic, bo motocykl nie przepala.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: bulamoto » pn, 2 mar 2009, 21:38

enduroguy pisze:Zaloz sobie kiedy tlok bez pierscienia i przekop ;)
Co do simmeringu to wiadomo, ze ubywa oleju, bo trudno zeby przybywalo, ale w wiekszosci przypadkow po prostu nie da sie jezdzic, bo motocykl nie przepala.
pzdr
Zalezy jakby ten tlok byl spasowany :twisted: :wink: po co mam tak robic jak sie z Toba zgodzilem?? :mrgreen:

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: enduroguy » wt, 3 mar 2009, 10:35

Aaa przepraszam gdzies mi tam sie "nie" pojawilo hehehe ;)
POZDRO!
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Autor tematu
keny150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: czw, 25 gru 2008, 10:54
Motocykl: KTM 520 EXC 01'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: keny150 » wt, 3 mar 2009, 13:25

Podczas dalszych prób odpalenia okazało się iż nagle straciłem iskrę.... :oops: , sprawdziłem cewkę -ok. , modułu nie byłem w stanie sprawdzić..., odkręciłem pokrywę od prądnicy i ....magneto odkręcone ...iskrownik troszkę przytarty a z klina pozostał wiór. Jak się udało wszystko poskręcać to na szczęście odpala spowrotem od kopa... :D . Przy okazji wymieniłem uszczelniacz na wale. Jak jeździłem to przypominam sobie moment przed końcem jazdy jak podczas odpalania silnik zaczął chodzić w odwrotnym kierunku (przez moment miałem wsteczny he he). Dzięki za okazaną pomoc.

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 125 GS (1996r.) - problem z odpaleniem

Post autor: bulamoto » wt, 3 mar 2009, 18:09

To widze, ze zaden z nas nie trafil w temat :twisted: dobrze, ze nic powazniejszego :wink: pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”