Galeria by Majster128

Tu umieszczaj linki do twoich fotografii posadzonych na innych serwerach
bocian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 22:28
Motocykl: KTM sx 125 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: bocian » sob, 29 mar 2014, 00:15

Szkoda że nie pisałeś że chcesz kupić mam dwie takie tarcze, jedna już trochę dostała po tyłku druga ledwo liźnięta :wink:
Jak czegoś potrzebujesz do CR'ki to pisz może coś wyszukam, sporo takich używek targamy z Holandii.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: levis » pn, 26 maja 2014, 10:27

jakieś nowości ? :-)

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Majster128 » pn, 26 maja 2014, 22:31

Taki urywek z Winnej. Więcej będzie na wakacjach. Puki co trochę mało czasu na jazdę.

https://www.youtube.com/watch?v=2Jc8ei1EYDs

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Majster128 » sob, 30 sty 2016, 01:33

Postanowiłem spędzić ten sezon bardziej aktywnie niż dwa pozostałe. Honda już się o siebie dopominała :D
Spędziłem ostatnie trzy tygodnie przygotowując silnik i pisząc pracę dyplomową o optymalizacji stopnia wyrównoważenia zbieżnoosiowego układu korbowego.
Oto kilka fotek z przygotowań:








Czekam jeszcze na nowy cylinder i mam nadzieję, że w tym sezonie wypalę trochę więcej olejzyny niż w poprzednim (2 baki) :lol:
Planuję również rozbudowę toru motocrossowego w Miejscu Piastowym koło Krosna.
Jeśli ktoś chciałby wesprzeć tą inicjatywę to zachęcam do udziału:
https://www.facebook.com/groups/164873410539424/

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: robsztix » ndz, 31 sty 2016, 18:16

Mógłbyś w skrócie opisać, czego oczekujesz po takich przeróbkach wału? Może dla Ciebie to bułka z masłem, ale ja i (być może ktoś jeszcze) :P bym się z chęcią dowiedział co nieco bez wielogodzinnego zagłębiania się w fachowe literatury z których nie koniecznie od razu można pojąć co, po co i na co :)

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Konrad96 » ndz, 31 sty 2016, 19:10

Pewnie celem było zmniejszenie masy wału. W samochodach robi się to jeżeli chcemy podnieść max obroty silnika, ale jak to się ma do 1-cylindrowca nie mam pojęcia.
Też bym się z chęcią dowiedział co Majster miał na myśli.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Majster128 » ndz, 31 sty 2016, 20:15

Od dawna miałem problemy związane drganiami silnika, których źródłem była praca układu korbowego. Na tyle się tym przejąłem, że napisałem na ten temat pracę dyplomową :D
Mogę Wam pokazać wycinek mojej pracy, w której wyjaśniłem co nie co :)
http://www5.zippyshare.com/v/XKOK6CvA/file.html

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: kris514 » ndz, 31 sty 2016, 22:01

Aż się muszę dopytać czy skoro dokonałeś tylu zmian na wale to istnieje jakaś różnica w momencie obrotowym? W końcu po coś się dociąża magneta przy przeróbce na wersję "enduro"

Oraz w dokumentacji podajesz różnicę w wadze korbowodów, a różnice w wadze tłoków też uwzględniasz? Jak to wszystko się do siebie odnosi?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Majster128 » ndz, 31 sty 2016, 22:12

Moja modyfikacja nie miała na celu zmieny inercji układu tylko zmianę stopnia wyrównoważenia. Co prawda częściowo się zmieniła, ale niewiele.

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Konrad96 » ndz, 31 sty 2016, 22:22

Co z masą tłoków? Też mają na to wpływ, a nie napisałeś ani słowa na ten temat.
Piszesz pracę w oparciu o silnik 2t, a wagę i przykłady korbowodów podałeś w większości 4t.
Poza tym właśnie pomogłeś mi rozwiązać zagadkę która mnie męczyła od tygodnia, tania korba Royal przelatała w mojej rm 200mth (4 tłoki) za mojej kadencji, a nie wiem ile przelatała u poprzednika. Rozebrałem silnik, na korbie zero luzu, przebarwień czy jakichkolwiek oznak zużycia.
Wychodzi na to że jest cieńsza od palca i przez to lżejsza od proxów, wossnerów itp, dlatego wszystko jest dobrze wyważone

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: Majster128 » ndz, 31 sty 2016, 22:32

Moja praca ma 54 strony. Zapewniam Cię, że poruszyłem w niej wszystkie wymagane zagadnienia.
W moich obliczeniach nie ma najmniejszego znaczenia czy jest to silnik 2T czy 4T. Kinematyka układów jest taka sama.
Poza tym zapoznaj się jaka jest różnica między korbą a korbowodem i nie powtarzaj więcej tego błędu:
http://tt.one.pl/img/se-crank/se-crank.jpg
Na trwałość korbowodu duży wpływ ma prawidłowy montaż i eksploatacja.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galeria by Majster128

Post autor: P.S. » pn, 1 lut 2016, 02:23

Majster 128 wyjaśnij mi gdzie mam się z tym zapoznać z wynikami - treścią twojej pracy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wasze fotki”