Husqvarna TE 610 - problem z obrotami, gdy wyłączam ssanie?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
zielak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 26 lip 2006, 18:26
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Husqvarna TE 610 - problem z obrotami, gdy wyłączam ssanie?

Post autor: zielak » śr, 26 lip 2006, 18:33

Mam problem z obrotami w Husqwarnie TE 610. Gdy wyłączam ssanie motor wchodzi na wysokie obroty. Gdy je właczam motor pracuje normalnie. Gdy próbowałem regulowac gażnik przy pomocy sróbki i pokrętła silnik nie reagował. Motor mam dwa dni. Mam też problem z jego odpaleniem. Czy odpalać należy z wciśniętym dekompresatorem, czy jest na to inny sposób na odpalenie tej bestii? W czym tkwi problem?
zielak

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » śr, 26 lip 2006, 19:10

rozumiem że po wylączeniu ssania motocykl samoistnie wkręca się na obroty ? TAK ? Wyczyściłbm Gaźnik i sprawdził długość i napiętść linek od gazu i od ssania. Agdy odpalasz z kopa dekopresator ma być wciśniety

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 26 lip 2006, 19:46

A zobacz czy Husqa jest z półautometem, czy z automatem od ssania.
Pólautomat poznasz po tym ze po wciśnięciu dekomp. dźwigienka lekko się chowa, i delikatnie kręcąc wałem w pewnym momencie odskakuje z powrotem-wtedy sruu w kopniaka i jazda. Ja tego kiedyś nie wiedziałem i też wylałem wiadro potu zanim odpaliłem swojego cielaka, kombinując jak koń pod górę.

Autor tematu
zielak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 26 lip 2006, 18:26
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielak » śr, 26 lip 2006, 21:27

piasektt pisze:rozumiem że po wylączeniu ssania motocykl samoistnie wkręca się na obroty ? TAK ? Wyczyściłbm Gaźnik i sprawdził długość i napiętść linek od gazu i od ssania. Agdy odpalasz z kopa dekopresator ma być wciśniety
Tak motor sie wkreca na wysokie obroty zaraz po wyłaczeniu ssania. Jak narazie to nie udało mi sie odpalic huski z kopa, jedynie na popych. NIe wiem czy te problemy z wysokimi obrotami oraz to ze nie moge odpalić motoru z kopa nie są spowodowane małym poziomem paliwa w gażniku?
zielak

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 26 lip 2006, 21:38

Ja miałem podobny problem z odpaleniem YZ 250F. Ciężko to będzie wytłumaczyć na piśmie ale spróbuje 8) Wciskasz dekomp. i kopka lekko w dół. W pewnym momencie poczujesz jakby "przeskok". Ciężko mi to nazwać ale napewno zauważysz, mniej-więcej w połowie. Potem mocno kopiesz. Wkońcu dojdziesz do wprawy i będziesz wykonywał te dwie czynności bez zatrzymania.
P.S. Wyczyść świecę i filtr powietrza, moja kiedy ma brudny filtr obraża się i nie pali. Próbuj do skutku, też wiem co to znaczy problem z odpaleniem.

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » śr, 26 lip 2006, 21:55

Zielak Twoja Husca dostaje za dużo powietrza !!!

Autor tematu
zielak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 26 lip 2006, 18:26
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielak » czw, 27 lip 2006, 00:02

Pomyk pisze:Zielak Twoja Husca dostaje za dużo powietrza !!!
To co mam zrobic zeby nie dostawała tyle powietrza, skoro śróbki nie reagują na kręcenie.
zielak

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 27 lip 2006, 00:27

W twój motorek dostaje falszywe powietrze, czyli masz gdzieś nieszczelność np pod cylindrem, głwicą, nie wiem musisz poszukać i wieją nieprzychylne wiatry do cylindra zaburzające prawidłową pracę

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 27 lip 2006, 08:03

sprawdź króciec dolotowy gaźnik-głowica.

Autor tematu
zielak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: śr, 26 lip 2006, 18:26
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielak » czw, 27 lip 2006, 11:24

Takm mi się zdaje że to może byc króciec dolotowy, ponieważ nie wygląda za dobrze. Ale musze go dokładnie dziś sprawdzić. Tylko czy możliwe jest że na ssaniu motor chcodził by dobrze z popękanym króćcem?
zielak

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 27 lip 2006, 12:07

Możliwe-fałszywe powietrze jest rekompensowane bardzo wzbogaconą mieszanką.

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 27 lip 2006, 14:40

Poprostu jest tak:
Motorek bierze sobie więcej powietrza niżli pozwala mu na to gaźniczek (np. poprzez króciec) a paliwa dostaje tyle samo co zawsze, a jak wciśniesz ssanie to dostaje więcej paliwa niżli bez ssania i proporcje się wyrównuą. Efekt jest taki że z ssaniem siliczek pracuje normalnie a bez ssania niechodzi woogóle lub ma kosmiczne obroty.

p + o = po moto normalnie
p + 2xo = p2xo moto z fałszywym powietrzem
2xp + 2xo = 2xp2xo /2x = po moto z fałszywym powietrzem po wciśnięciu ssania

Legenda:
p- ilośc paliwa wchodcącgo do cylndra
o-ilość powietrza wchodzącego do cylndra
po-mieszanka
2x (przykladowa liczba) ile razy więcej powietrza lub paliwa jest dostarczane do cylindra

Może tak łatwiej to zrozumieć....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”