Czy używać sprzęgło do zmiany biegów?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
wild rider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuszyca
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wild rider » wt, 8 maja 2007, 16:28

Dea7th pisze:Ja sprzęgła używam przy redukcji na niszy bieg na wyższy już nie, a tak to przy starcie i hamowaniu no i w zakrętach xdd
to co ty strzelasz sobie ze sprzęgła na zakręcie?? nie rozumiem po co uzywać sprzęgła w zakręcie ja zamykam gaz przed i na ogień
Ekipa Rozkręt #151

Awatar użytkownika
Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » wt, 8 maja 2007, 16:41

Poczytaj sobie na forum tego było już dużo o używaniu sprzęgła w zakręcie ,i dojeżdżaniu do zakrętu , w 2T jest to oczywiste , strzał w zakręcie ze sprzęgła jak najbardziej wskazany ,jeżli jest taka potrzeba :)

Awatar użytkownika
boomer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pt, 6 kwie 2007, 00:00
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Post autor: boomer » śr, 30 maja 2007, 22:59

no to jest dziwne macie czas żeby odjąć manetke gazu a niemacie czasu żeby wcisnąć sprzęgło?? ja niewyobrażam sobie jazdy bez sprzegła. zawsze 2 lub1 palec jest na klamce. i jednocześnie odejmuje gaz i wciskam sprzegło, bieg (góra czy dół) i znów sprzegło i gaz a cała ta operacja trwa niecałą sekunde, jej ułamki. ja inaczej niepotrafie

Awatar użytkownika
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 30 maja 2007, 23:17

wiadome ze szybciej bez sprzegla pojdziesz w gore z biegami 8) na podjazdach i na jezdzie na gumie ma to znaczenie tam nie ma czasu na sprzeglo :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
razz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pn, 30 kwie 2007, 17:09
Motocykl: CR 125 R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sporniak ( ~ Lublin)
Status : Offline

Post autor: razz » śr, 30 maja 2007, 23:49

Ja tylko redukuje biegi ze sprzęgłem, a i to nie zawsze, jak podjeżdżam pod jakąś góre to redukuje bez sprzęgła, by nie zwalniać, a jedynie jechać na niższym biegu, ale na wysokich obrotach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Terance
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 8 mar 2007, 19:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lidzbark warm
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Terance » ndz, 3 cze 2007, 19:02

GAWRON o co ci biega z tym trzymaniem sprzęgła?
ja leje orlenowski i jakos nie nażekam.
Kawasaki KMX `96

Honda CR `01--->mały potworek

Awatar użytkownika
KoGOOD/Kogut
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pt, 16 mar 2007, 14:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ciechanowiec/Podlaskie
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: KoGOOD/Kogut » sob, 9 cze 2007, 08:00

do posiadaczy Yamahy: jak jezdzicie bez sprzegła to pamietajcie o dokrecaniu wajchy do wałka bo wam frez zjedzie i uzywajcie koniecznie aluminiowej wajchy!
Yamaha YZ 125 2000r-Na początek dobra :D
---------------------------------------------------
http://www.bikepics.com/members/KoGOOD/

Awatar użytkownika
rg166
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: śr, 27 wrz 2006, 20:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wschowa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rg166 » sob, 9 cze 2007, 08:36

Wajche nalezy po prostu dokrecac jak jest nowa przez kilka treningow, a pozniej juz sie nie bedzie poluzowywac. Tak przynajmniej mialem w moich dwoch sprzetach.

Prawda taka, ze lepiej sprawdzac to przed jazda bo lubi sie frez zjechac.
pozdr

Awatar użytkownika
KoGOOD/Kogut
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pt, 16 mar 2007, 14:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ciechanowiec/Podlaskie
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: KoGOOD/Kogut » sob, 9 cze 2007, 12:28

no wlasnie u mnie frezu nie uswiadczysz... wiec go zaspawałem:P
Yamaha YZ 125 2000r-Na początek dobra :D
---------------------------------------------------
http://www.bikepics.com/members/KoGOOD/

Awatar użytkownika
GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » śr, 27 cze 2007, 11:03

Terance pisze:GAWRON o co ci biega z tym trzymaniem sprzęgła?
ja leje orlenowski i jakos nie nażekam.
Pewnego pięknego dnia jak wymieniłem olej (niestety nie pamietam na jaki w kazdym razie mial dosć dużą gestość) i po pewnym czasie jazdy stwiedziłem ze padło mi sprzęgło. Motor wkręcał sie na obroty a nie przyspieszal tak jak powinien... Rozebrałem sprzęgło i werdykt był jednogłośny: "tarcze i przekładki nówka" poszedłem do mechesa z pytamiem co sie dzieje a on na to ze mam poprostu za gety olej który w chwili wysprzęglenia czyli jak tarcze nie są zcisnięte wpływa pomiedzy tarcze (czyli wszystko ok) ale po puszczeniu sprzęgła i jego zacisnięciu zbyt duża ilość gęstego oleju sostaje między tarczami i powoduje ze ślizgają sie ona na nim względem przekładek. Nalałem motula "transoil" i jest lux. Sprzęgło ciągnie i trzyma tak jak powinno.
wszystko zalezy też jak mocnym motocyklem jezdzisz. Im mocniejszy motocykl tym parametry oleju są dla sprzęgła ważniejsze bo musi ono znacznie więcej pociagnąć. Ja jezdze KTM 250 SX

Awatar użytkownika
Terance
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 8 mar 2007, 19:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lidzbark warm
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Terance » śr, 27 cze 2007, 12:10

=D>

GAWRON =D>
Kawasaki KMX `96

Honda CR `01--->mały potworek

Awatar użytkownika
Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Post autor: Joho » ndz, 15 lip 2007, 23:38

siema też używam motula i jest cacy, ale czasem przy ruszniu delikatnym i płynnym słychć jak by się tarcze o siebie ocierały w okół, ale moto ciągnie. To do momentu całkowitego puszczenia sprzęgła. :roll:
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

Zablokowany

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości