Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
krivasto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: krivasto » śr, 9 sty 2019, 11:39

Witam, jako świerzynka na tym forum.
Kupiłem CRF 450 2004 rok i po 20mth zacząłem remont silnika. Obecnie po zrobieniu sprzęgła, głowicy z nowymi gniazdami i zaworami przyszedł czas na cylinder+tłok. Cylinder bez wstępnych szlifów oddałem do pomiaru( pomiar na pewno jest wykonany poprawnie tzn. temp. części ok 20 stopni, mierzone na maszynie pomiarowej) wygląda następująco:
Obrazek

Patrząc na wymiary widać że mamy delikatne jajko. Teraz nie pamiętam czy to cylinder czy tłok jest lekko jajowaty(rozszerzalność cieplna).
Jeżeli się mylę to czy opłaca się szlifować ten cylinder na wymiar 96,02? i wkomponować tłok na pasowanie 0.04 czyli o wymiarze 95,98?

Kolejne pytanie to co zrobić z takim łożyskiem balansera. Nie obraca się bieżnie zewnętrzna ale jestem w stanie wyciągnąć je z kartera palcem. Jednak gdy wkładam łożysko muszę je wbijać. Czy sam klej do łożysk wystarczy? Link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=pmgZuAul ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
pawelgl
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: pawelgl » śr, 9 sty 2019, 13:48

Miałem ten sam problem :) zgłoś się do Majster128 on Ci to zrobi ja jestem zadowolony

Awatar użytkownika
Autor tematu
krivasto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: krivasto » śr, 9 sty 2019, 14:31

Mówisz pewnie o cylindrze :)(paweql poszedł PW) a co z łożyskiem balansera?

Awatar użytkownika
pawelgl
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 194
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: pawelgl » śr, 9 sty 2019, 14:59

Mówię o ballancerze :)

https://youtu.be/0M8eX0BpClg
Mój przypadek

Awatar użytkownika
juriy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 22 gru 2016, 00:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: juriy » śr, 9 sty 2019, 19:50

Cylindrowi należy zrobić honing. Elipsa zmaleje, będą widoczne miejsca z największym znoszeniem, po tym można podbierać tłok. po wznowieniu nikasil patrz www.galvanokompozit.com

Awatar użytkownika
Autor tematu
krivasto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: krivasto » czw, 10 sty 2019, 10:01

opłaca się nanosić na już tak zużyty cylinder nicasil? Samych honowaniem w sumie powinien wyrównać mi te 0,03?

Online
Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2088
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Online

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: kris514 » czw, 10 sty 2019, 17:13

Według mnie nie ma sensu nakładać nicasilu jeśli jest cały. Przehonuj zlikwidujesz 0.01mm owalu a z resztą po prostu jeździj.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Autor tematu
krivasto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: krivasto » pt, 11 sty 2019, 11:58

Jeżeli honowaniem usunie mi te 0,01 to tłok i tak dobierać do max wymiaru cylindra tj. 96.02. Czy lepiej niech przetoczy+szlifowanie w sumie te 0,03?

Online
Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2088
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Online

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: kris514 » pt, 11 sty 2019, 16:04

Tłok dobiera się do minimalnego wymiaru (żeby go nie przytrzec). Jeśli zbierze ci 0.03mm to praktycznie całą grubość nicasilu.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3198
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: Majster128 » pn, 14 sty 2019, 15:12

juriy pisze:
śr, 9 sty 2019, 19:50
Cylindrowi należy zrobić honing. Elipsa zmaleje, będą widoczne miejsca z największym znoszeniem, po tym można podbierać tłok. po wznowieniu nikasil patrz www.galvanokompozit.com
Ale głupoty wygadujesz.
Żadne honowanie nie zmniejszy owalizacji rzędu dwóch setek.

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
krivasto pisze:
pt, 11 sty 2019, 11:58
Jeżeli honowaniem usunie mi te 0,01 to tłok i tak dobierać do max wymiaru cylindra tj. 96.02. Czy lepiej niech przetoczy+szlifowanie w sumie te 0,03?
Jakim cudem chcesz zebrać zaledwie trzy setki przez toczenie i szlifowanie?

Awatar użytkownika
Autor tematu
krivasto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: krivasto » wt, 15 sty 2019, 07:20

Z tym toczeniem to przesadziłem ale samym szlifowaniem na pewno da rade. Jeżeli się mylę to co polecasz zrobić w takiej sytuacji?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3198
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

Post autor: Majster128 » wt, 15 sty 2019, 13:36

Nikt Ci nie wyosiuje cylindra, żeby zebrać zaledwie 0,03 mm . Zostaje tylko dobrze wykonane honowanie lub wymiana cylindra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”